6 راه حل برای جلوگیری از عرق در تابستان

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای جلوگیری از تعریق لازم است که چند راه حل ساده را انجام دهید تا راحت شوید.

بسیاری از ما راه‌های بسیاری را برای جلوگیری از عرق امتحان کرده‌ایم. گرمای هوا در فصل تابستان، باعث می‌شود تا عرق کنیم و حس بدی نسبت به خودمان داشته باشیم. در این مقاله از مجله دلتا 6 راه حل برای جلوگیری از عرق به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کمتر عرق کنید.

شب‌ها محصولات ضدتعریق بزنید

به طور کلی از دئودورانت‌ها برای از بین بردن بوی بد زیربغل و از ضدتعریق یا مام زیربغل برای کاهش تعریق باید استفاده شود. ضدتعریق‌ها ترکیباتی دارند که غدد تولید عرق را مسدود می‌کنند و کمتر عرق می‌کنید. ضدتعریق به دلیل وجود آلومینیم که وارد بدن می‌شود و منافذ خروج عرق را مسدود می‌کنند.

ضدتعریق

برای جلوگیری از عرق، از ضدتعریق شب‌ها بر روی پوست خشک استفاده کنید. در این حالت چون کمتر عرق می‌کنید بدن ضدتعریق را بهتر جذب می‌کند و روز بعد، منافذ مولد عرق کمتر فعالیت می‌کنند.

سشوار بکشید

پس از استفاده از محصولات ضدتعریق، از سشوار با دمای خنک استفاده کنید تا ماندگاری آن‌ها را بیشتر کنید. در اینجا لازم به ذکر است که ضدتعریق‌های قوی با ماندگاری بالا را باید چند شب یکبار و ضدتعریق‌های معمولی را روزانه استفاده کنید.

مواد غذایی و نوشیدنی های تولیدکننده عرق

مصرف نوشیدنی‌هایی که کافئین دارند و مواد غذایی تند و پرادویه باعث تعریق می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید کمتر عرق کنید از مواد غذایی که باعث تعریق می‌شوند و کافئین دوری کنید.

بوتاکس کنید

بوتاکس علاوه بر از بین بردن چین و چروک، برای درمان تعریق بیش از حد می‌تواند مناسب باشد. بوتاکس برای جلوگیری از عرق بیش از حد به این صورت عمل می‌کند که در نزدیکی غدد مولد عرق تزریق می‌شود و منافذ تعریق را مسدود می‌کند. از این روش درمان برای نواحی زیربغل، کف دست و پا، پوست سر و زیر سینه‌ها می‌توانید استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده شده در ایران

جلوگیری از عرق

در این روش بعد از تزریق، حدود دو الی سه هفته طول می‌کشد تا تاثیر آن را ببینید. این شیوه درمانی حدود سه ماه یا بیشتر ماندگاری دارد و بعد از این مدت مجدداً باید تمدید شود.

لیزر کنید

نوعی درمان با لیزر وجود دارد که غدد مولد عرق اکرین و آپوکرین در نواحی زیربغل را برای مدت زمان دائمی یا نیمه دائمی از بین ببرد. به عقیده بسیاری از متخصصان، اکثر افراد در نواحی زیربغل بیشتر دچار تعریق می‌شوند. برای جلوگیری از عرق و تنظیم دمای بدن، بهتر است زیربغل خود را لیزر کنید.

لباس گشاد بپوشید

این مورد لازم به ذکر نیست و حتماً می‌دانید که لباس‌های تنگ باعث تعریق و گرم شدن بدن می‌شوند. بنابراین در این مورد توصیه می‌کنیم از لباس‌های نازک، نخی و گشاد استفاده کنید تا پوستتان نفس بکشد.

تعداد کلمات مطلب: 428

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

آرایش چشم ریز، ترفند درشت کردن چشم

از آنجایی که بیشتر خانم‌ها دوست دارند، چشمان درشتی داشته باشند، آرایش چشم ریز می‌تواند با …