راه موفقیت شغلی خود را در دوره MBA بیابید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به‌ندرت شما شخص موفقی را پیدا خواهید کرد که در سکون باشد و مهارت‌های جدید را برای پیشرفت شغلی خود فرا نگیرد. یکی از مهارت‌های رایجی که در هر مدیر یا فردی می‌بینید که در حیطه شغلی خود بهترین است، دارا بودن مهارت‌های مدیریت کسب و کار است.
MBA

به‌ندرت شما شخص موفقی را پیدا خواهید کرد که در سکون باشد و مهارت‌های جدید را برای پیشرفت شغلی خود فرا نگیرد. یکی از مهارت‌های رایجی که در هر مدیر یا فردی می‌بینید که در حیطه شغلی خود بهترین است، دارا بودن مهارت‌های مدیریت کسب و کار است.

شاید برای شما سوال شده باشد که دوره MBA چگونه در تسریع موفقیت شغلی نقش دارد؟ خوب است بدانید که مدرک کسب‌وکار حرفه‌ای MBA نه‌تنها به افزایش تخصص فنی و سود مالی یک برند کمک می‌کند، بلکه در افزایش اعتمادبه‌نفس مدیران برای انجام پروژه‌های جدید نیز تاثیرگذار است. بنابراین مدرک MBA نقش مهمی ‌در حرفه و همچنین زندگی شخصی فرد ایفا می‌کند.

فارغ از این‌که یک کسب‌وکار در هر زمینه‌ شغلی اعم از فناوری، مالی، مدیریت، بازاریابی یا تولید فعالیت می‌کند، مدرک MBA مهارت‌هایی را برای مسئولیت‌پذیری بیشتر، پیشرفت شغلی و افزایش پاداش مالی آموزش می‌دهد. همچنین جنبه شخصی MBA مهارت‌های ارتباطی و رهبری فرد را که برای موفقیت حرفه‌ای حیاتی هستند، بهبود می‌بخشد.

اهمیت آموزش های مدیریتی MBA

طبق گزارش انجمن کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده ، 30 درصد از کسب‌وکارهای جدید در دو سال اول افتتاح، 50 درصد در پنج سال اول و 66 درصد در طول 10 سال اول شکست می‌خورند. یکی از رایج‌ترین دلایلی که کسب‌وکارها شروع به سرگردانی می‌کنند، داشتن چارچوب‌های مالی و عملیاتی ضعیف است؛ چراکه کارآفرینان بدون ساختار، استراتژی، مدیریت و برنامه‌های تجاری مناسب به موفقیت نخواهند رسید.

بسیاری از کارآفرینان مشتاق هستند تا ایده‌های خود را هرچه زودتر در بازار پیاده‌سازی کنند. اگر این افراد از MBA به شکل صحیح استفاده کنند، دانشی که به دست آورده‌اند به آن‌ها کمک می‌کند تا یک کسب‌وکار کارآمد را ارائه دهند. همچنین کارآفرینان قادر خواهند بود از معلومات خود برای موفقیت برند خود حداکثر استفاده را ببرند و بسیارعالی عمل کنند. در ادامه برخی از موارد اهمیت دوره مدیریت کسب و کار را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا بیشتر با مزایای آن آشنا شوید.

پیدا شدن مسیرهای شغلی

وقتی MBA خود را کسب می‌کنید، تعداد موقعیت‌هایی که در دسترس شما هستند به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. طبق تحقیقات انجام شده فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان MBA در سال‌های اخیر در حال افزایش یافتن است. با درنظر گرفتن این موضوع، کسب مدرک MBA شما را واجد شرایط درخواست برای موقعیت‌های سطح بالاتر و افزایش فرصت‌های شغلی در دسترس شما می‌کند.

آموزش مدیریت

افزایش امنیت شغلی

بازار کار امروز بیش از هر زمان دیگری آشفته است و بسیاری را با عدم اطمینان و ترس از کنار گذاشته شدن پر کرده است. در میان بسیاری از مزایای MBA، مهارت فروش بیشتر و امنیت شغلی بیشتر است که ممکن است به آرامش شما کمک کند. مهارت‌هایی که در یک برنامه MBA به‌دست می‌آورید، شما را به عضوی ارزشمند در هر تیمی‌ تبدیل می‌کند. بنابراین حتی اگر شغل خود را ترک کنید، مدارک شغلی شما با شما همراه است و احتمال بازگشت سریع‌تر شما به کار را افزایش می‌دهد.

مهارت‌های کلیدی دوره MBA

تا این قسمت مطالب با اهمیت شرکت در دوره MBA آشنا شدیم. اما خوب است که بدانیم مهارت‌های کلیدی که در این دوره آموزش داده می‌شوند چه‌جور مهارت‌هایی هستند؟ در ادامه برخی از مزایای بی‌شمار این دوره را باهم مطالعه خواهیم کرد.

آموزش چگونگی گسترش یک کسب‌وکار

اگر می‌خواهید یک شرکت موفق را اداره کنید، باید بدانید که چگونه کسب‌وکار خود را توسعه دهید. اداره یک کسب‌وکار کوچک به‌معنای مدیریت یک شرکت با صدها کارمند نیست. همانطور که درآمد بیشتری به دست می‌آورید، باید بدانید که چگونه افراد مناسب را استخدام کنید، تیم‌ها را چگونه با فرهنگ و چشم‌انداز شرکت هماهنگ کنید و دریابید که چگونه می‌توانید کارکنان را در کاری که قصد به انجام آن دارید، مشارکت دهید.

مطلب پیشنهادی:  بررسی مفهوم روانشناسی بازار

دوره MBA مهارت‌های مورد نیاز برای رشد شرکت‌ها از مرحله راه‌اندازی تا سودآوری فراهم می‌کند. در این دوره شما در مورد امورمالی، استراتژی بازاریابی، مدیریت عملیات و استفاده از داده‌ها برای مقیاس موفقیت‌آمیز کسب‌وکار خود خواهید آموخت. بنابراین، گرفتن MBA می‌تواند یک سرمایه‌گذاری اساسی در حرفه کارآفرینی شما باشد. مزیت دیگر  MBA  این است که به شما می‌آموزد که چگونه تصمیمات سخت بگیرید، حتی اگر اطلاعات و منابع محدودی داشته باشید.

یادگیری معلومات لازم در مورد تجارت و اقتصاد

در حالی که برخی از کارآفرینان ممکن است در حرفه حسابدار باشند یا سابقه حسابداری داشته باشند، اکثر آن‌ها با جنبه‌های مالی اداره یک تجارت آشنا نیستند. گرفتن MBA به شما کمک می‌کند جنبه مالی همه‌چیز را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه به‌صورت استراتژیک تفکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به‌عنوان یک سیستم پیچیده که مقیاس‌پذیر است و می‌تواند گسترش یابد تا چندین محصول یا خدمات را شامل شود و توسط افراد مختلفی که دیدگاه مشابهی دارند اداره کند، در نظر بگیرید.

افزایش مهارت‌های رهبری

در راه اندازی یک کسب‌وکار چیزی فراتر از استراتژی فروش و بازاریابی وجود دارد. یک مدیر باید بداند که چگونه افراد مناسب را استخدام کند، با رسانه‌ها کار کند و به مشکلات خدمات مشتری رسیدگی کند. بنابراین، کارآفرینان باید به فکر پرورش مهارت‌های رهبری در خود نیز باشند. فارغ‌التحصیلان دوره MBA بر اساس معیارهای رهبران ماهر امتیاز بالایی کسب می‌کنند. چراکه دوره MBA بر مهارت‌های رهبری مانند مذاکره و تصمیم‌گیری تأکید دارد؛ مهارت‌هایی که اگر می‌خواهید کارآفرینی باشید که می‌تواند با موفقیت یک کسب‌وکار را توسعه دهد، ضروری است.

دوره MBA

چگونگی بهره‌برداری از دوره MBA برای موفقیت شغلی

تمام افرادی که دوره MBA و مهارت‌های آن را فرا گرفته‌اند، امکان استفاده از آن را در حیطه شغلی خود را نیز پیدا کرده‌اند. مدرک MBA به افراد مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای مدیریت یک تجارت را آموزش می‌دهد؛ مانند مدیریت‌مالی، عملیات، اصول بازاریابی، مدیریت افراد و تیم و غیره. یادگیری در مورد این انواع گسترده مهارت‌ها به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا جنبه‌های مختلف شروع و راه‌اندازی یک کسب و کار را درک کنند. بدین‌ترتیب موفقیت شغلی افراد تضمین می‌شود و افراد برای شروع یک برند به دانش لازم مجهز می‌شوند.

شرکت در دوره MBA به افراد کمک می‌کند بازار و محیط شغل را بشناسد و کیفیت و کمیت فرصت‌های شغلی را درک کنند. بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال فارغ‌التحصیلان دوره MBA می‌گردند و به آن‌ها پیشنهادهای شغلی برای استخدام تمام‌وقت می‌دهند. بنابراین، این دوره هم برای افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود را دارند و هم برای افرادی که می‌خواهند در یک شرکت معتبر استخدام شوند، مناسب خواهد بود.

منابع:
●    https://www.ramapo.edu/articles/benefits-of-mba-degree/
●    https://online.jcu.edu.au/blog/benefits-of-mba

تعداد کلمات مطلب: 1029

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه درآمد پتینه کاری با کار رزین؟

درآمد کار رزین بیشتر است یا پتینه کاری؟ پتینه،امروزه تا اندازه ای است که افراد در صورتیکه …