خوردن عسل، ناشتا و قبل از صبحانه معجزه می‌کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعجاز مصرف عسل قبل از خوردن صبحانه و به صورت ناشتا.
مصرف عسل ناشتا

مصرف عسل ناشتا و قبل از خوردن صبحانه، مزایای بسیاری را برای سلامت عمومی بدن به همراه دارد. بسیاری از ما عادت داریم از این ماده مقوی در صبحانه و یا دیگر خوراکی‌ها استفاده کنیم. اما تحقیقات نشان می‌دهند که اگر این ماده، ناشتا مصرف شود، خواص اعجازانگیزی را به همراه خواهد داشت. ما در مجله دلتا، قصد داریم به بررسی مزایای مصرف عسل ناشتا بپردازیم.

مزایای مصرف عسل ناشتا

عسل، ماده بسیار مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، فسفر و انواعی از ویتامین‌هاست و به همین خاطر، معجزه‌ای است برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی. با اینکه عسل را می‌توانید به شکل‌های مختلف که در مغازه‌ها به فروش می‌رسند، تهیه کنید، اما بهتر است از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید.

مصرف عسل ناشتا

  1. کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی

تقویت قلب و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی از دیگر مزایایی است که خوردن عسل ناشتا به همراه دارد. آن هم به این دلیل که عسل، میزان کلسترول بد یا همان LDL را پایین می‌آورد و احتمال لخته شدن خون کاهش می‌یابد.

  1. کنترل قند خون در افراد دیابتی

یکی از مزایای مصرف عسل ناشتا برای افراد دیابتی است که کمک می‌کند تا سطح قند خون‌شان در حالت کنترل شده قرار بگیرد. برای افراد دیابتی، توصیه می‌شود عسل را همراه با دارچین در آب گرم مخلوط کرده و مصرف کنند. البته توجه داشته باشید که در مصرف عسل نباید زیاده روی شود.

  1. پیشگیری و درمان سرطان

آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل، مانع از تکثیر سلول‌های سرطانی و پیشرفت بیماری می‌شوند و یکی از اقدامات موثر در پیشگیری از بروز سرطان‌هایی مانند ریه، پوست، دهان و سرطان خون می‌باشد.

  1. کمک به هضم بهتر غذا و بهبود سیستم گوارش

از دیگر مزایای مصرف عسل ناشتا می‌توان به بهبود عملکرد روده و هضم بهتر غذا اشاره کرد. از طرفی، مصرف عسل قبل از صبحانه، می‌تواند به رفع مشکلات مربوط به معده مانند التهاب و ورم یا معده درد نیز کمک کند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دچار رفلاکس معده شده‌اید، حتما قبل از صبحانه، عسل را با مقداری آب گرم ترکیب کرده و بخورید.

  1. تقویت سیستم ایمنی

با مصرف عسل، بدن ایمنی و مقاومت بالایی در برابر ابتلا به انواعی از بیماری‌های ویروسی و عفونی پیدا می‌کند، چرا که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است و تعداد گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهند و ایمنی بدن بالا می‌رود.

  1. افزایش انرژی بدن

اگر می‌خواهید در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید و یا این‌که اهل ورزش سنگین هستید، حتما مصرف عسل ناشتا را در برنامه روتین غذایی خود داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  9 ویژگی زنان آلفا که آنان را قدرتمند ترین زنان بشر کرده است

 

تعداد کلمات مطلب: 420

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

اصول با کلاس صحبت کردن را بیاموزید

با کلاس صحبت کردن مهارتی است که نیازمند تمرین و توجه به جزئیات است. در ادامه با مجله دلتا …