زیبایی دست با راهکارهای خانگی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با بکارگیری روش‌های خانگی و با استفاده از مواد طبیعی، به زیبایی و جوانسازی پوست دست خود کمک کنید.
زیبایی دست

زیبایی دست و جوانسازی این ناحیه، یکی از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها به آن اهمیت می‌دهند. دست‌ها نیز مانند سایر قسمت‌های بدن، به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند و عواملی از قبیل بالا رفتن سن، تماس با نور خورشید و یا ژنتیک می‌توانند بر پوست دست تاثیر بگذارند و دست‌ها را پیرتر نشان بدهند. پس بسیار مهم است که به زیبایی و طراوت این ناحیه اهمیت داده شود. ما در مجله دلتا، به بررسی راهکارهای خانگی زیبایی دست می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی و با هزینه کمتر، دستان زیباتر و البته جوان‌تری داشته باشید.

زیبایی دست

 

روش‌های خانگی موثر در زیبایی دست

پوست دست بیشتر در معرض مواد شوینده و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد و این احتمال وجود دارد که با بالا رفتن سن، شاهد ایجاد چروک‌هایی در این ناحیه باشیم، چرا که به مرور از خاصیت ارتجاعی پوست کاسته می‌شود. اما ما می‌توانیم با انجام یک سری اقدامات در خانه، کاری کنیم تا به حفظ زیبایی و جوانسازی دستهای‌مان کمک کنیم. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مرطوب کننده

یکی از مهم‌ترین موارد در زیبایی دست، استفاده از مرطوب کننده مناسب است و توجه داشته باشید که کرم باید جذب پوست شود. در طول روز و هر زمان که تماس پوست با آب یا مواد شوینده بیشتر است، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از استحمام نیز از لوسیون‌های مناسب استفاده کنید.

  • روغن زیتون

روغن زیتون، حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که نه تنها به رفع خشکی کمک می‌کند، بلکه پوست دست را نرم نگه می‌دارد و جلوی پیر شدن دست‌ها را می‌گیرد. می‌توانید از این روغن در ترکیب با عسل یا گلیسیرین استفاده کنید و روزی چند بار به دست‌ها بزنید.

مطلب پیشنهادی:  شامی لبنانی، غذای مناسب ذائقه ایرانی

زیبایی دست

  • ماسک جوی دوسر

جوی دوسر، علاوه بر رفع خشکی دست‌ها، لایه برداری می‌کند و سلول‌های مرده را از سطح پوست برمی‌دارد. تنها کافی است دو قاشق غذاخوری جوی دوسر را با کمی آب و عسل مخلوط کنید و به دست‌ها بزنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ده دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک، یکبار در هفته زیبایی دست را چندین برابر خواهد کرد.

  • ترکیب سفیده تخم مرغ و آلوئه ورا

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند، سپس سه قاشق ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و روی پوست دست بمالید و ماساژ دهید. این ماسک، یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و حفظ زیبایی دست می‌باشد.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل را کمی حرارت بدهید و قبل از خواب، روی پوست دست بمالید و به صورت دورانی ماساژ بدهید. این کار را هر شب انجام بدهید تا تاثیر آن به خوبی مشخص شود. این روغن، حاوی اسیدهای چربی است که به رفع خشکی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند.

تعداد کلمات مطلب: 458

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…