طرز تهیه ترشی بادمجان یک روزه گیلانی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال یک چاشنی بسیار عالی و شمالی برای غذاهای خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.
ترشی بادمجان گیلانی

اگر به دنبال تهیه یک ترشی بسیار خوش طعم با عطری محشر هستید که در یک روز آماده شود باید ترشی بادمجان گیلانی را به شما معرفی کنیم. برای طرز تهیه ترشی بادمجان گیلانی،که یکی از محبوب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین ترشی‌های ایرانی سنتی لذیذ است، با دلتام همراه شوید تا با هم به دل شهر باران یعنی گیلان زیبا برویم.

  • مواد اولیه تهیه ترشی بادمجان یک روزه گیلانی

بادمجان قلمی و تازه: یک و نیک کیلوگرم
سیر تازه شمالی: 3 بوته
سبزی خوش عطر (نعناع، گشنیز، جعفری): 250 گرم
فلفل تند: 2 عدد متوسط
سرکه: به مقدار نیاز
نمک: به میزان لازم
زردچوبه:1 قاشق غذاخوری
سیاه دانه: 1 قاشق چایخوری که اگر باب میل شما نیست، حذف کنید
تخم گشنیز: 1 قاشق چایخوری

ترشی بادمجان گیلانی

  • دستور پخت ترشی بادمجان گیلانی

انتخاب و آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان‌های قلمی و باریک را انتخاب نمایید که تخم آن‌ها کم باشد. بادمجان‌هایی که حاوی مقدار زیادی تخم هستند برای ترشی درست کردن مناسب نیستند. پس از اینکه بادمجان‌های مناسب را تهیه کردید باید آن‌ها را خوب بشویید و سپس می‌توانید آن‌ها را از وسط قاچ دهید در حالتی که ابتدا و انتهای بادمجان‌ها به صورت بسته بماند. یا می‌توانید بادمجان‌ها را خرد کنید.

بادمجان را بپزید

برای تهیه ترشی بادمجان گیلانی ابتدا بادمجان‌ها را در آبجوشی که در آن مقداری نمک وجود دارد بجوشانید و سپس با استفاده از یک آبکش آب آن را خالی نمایید. تا بادمجان آب را به جان خود نکشد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه لباس مهمانی رسمی انتخاب کنیم؟

ترشی بادمجان گیلانی

سبزیجات معطر و سیر را آماده کنید
سیر را به همراه کمی نمک مخلوط کنید و با هم میکس کنید. سبزیجات معطر را نیز  به خوبی بشویید و باهم میکس کنید. سپس سبزیجات معطر  سیر را با یکدیگر مخلوط کنید.

مواد را داخل بادمجان بگذارید
بادمجان‌های پخته شده را درون یک ظرف بزرگ قرار دهید و سپس اگر آن‌ها از وسط نصف کرده بودید، سبزیجانت و سیر میکس شده را با ادویه‌های زردجوبه، فلفل، مقدار کمی نمک، تخم گشنیز و سیاه دانه مخلوط کنید و در داخل بادمجان قرار دهید. اما اگر شما بادمجان‌ها را خرد کرده بودید باید این مواد را باهم مخلوط کنید و با بادمجان‌های پخته و خرد شده خود داخل یک ظرف قرار دهید.

ترشی بادمجان گیلانی

سرکه

در حدی که سرکه روی بادمجان‌‌های شما را بپوشاند، در آن سرکه بریزید و بیشتر از آن نریزید چون ممکن است که طعم و عطر سرکه زیاد مورد پسند شما نباشد.

اکنون تنها 24 ساعت زمان کافی است تا ترشی بادمجان شما جا بیفتد. بهتر است که ترشی خود را در یک جای خشک و حتما خنک نگهداری کنید و از ترشی بادمجان گیلانی خود لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 428

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

رشد انفجاری گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم (Alocasia spp) یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر برگ‌های بزرگ و تزئینی‌…