تنها با 3 عدد سیب زمینی یک پیش غذای بین‌المللی درست کنید

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید یک پیش غذای بین المللی درست کنید و با آن در مهمانی‌ها بدرخشید، آموزش این سالاد را از دست ندهید.
سالاد نخود و سیب زمینی

سالاد نخود فرنگی یکی از غذاهای سبک و مغذی است که ارزش غذایی بالا و طعم دلپذیری دارد؛ این سالاد می‌تواند به عنوان یک غذای کامل و ایده‌آل برای وعده‌های ناهار یا شام مناسب باشد؛ با توجه به اینکه در طرز تهیه سالاد نخود و سیب زمینی از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود، شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود و اعضای خانواده آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود و سیب زمینی

برای تهیه این سالاد نخود عربی خوشمزه به 200 گرم قارچ، 1 عدد پیاز متوسط، 2 عدد هویج، 250 گرم نخود فرنگی پخته، 2 عدد تخم مرغ آبپز، 3 عدد سیب زمینی، 100 گرم ذرت پخته و به مقدار لازم سس مایونز، نمک، فلفل سیاه و آویشن نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود و سیب زمینی

  • مرحله اول تهیه سالاد نخود فرنگی و ذرت

در ابتدا قارچ‌ها را شسته و تمیز کنید؛ سپس به اندازه دلخواه آن را برش داده و کنار بگذارد؛ توجه داشته باشید که استفاده از قارچ در تهیه این سالاد می‌تواند طعم آن را بسیار خوشمزه کند.

  • مرحله دوم

در این مرحله برای اینکه سالاد نخود و سیب زمینی ظاهر بهتری داشته باشد، لازم است که تمام مواد از جمله سیب زمینی را در اندازه مناسب برش بزنید؛ در ادامه سیب زمینی و هویج را نیم‌پز کرده و به همراه پیاز به صورت نگینی خرد کنید.

  • مرحله سوم طرز تهیه سالاد نخود فرنگی و ذرت

تخم مرغ‌ها را آب پز کرده و مانند باقی مواد بهد صورت نگینی خرد کنید؛ تجه داشته باشید با اضافه کردن تخم مرغ به سالاد علاوه بر اینکه سالاد طعم بسیار خوبی پیدا می‌کند، از نظر غذایی نیز ارزش آن چند برابر می‎‌شود؛ بنابراین سعی کنید آن را حذف نکنید.

  • مرحله چهارم
مطلب پیشنهادی:  این عطرها مخصوص فصل تابستان هستند

همه مواد خرد شده را درون یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله برای اینکه ظاهر سالاد حفظ شود، باید آن را به آرامی و فقط در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد نخود و سیب زمینی

  • مرحله پنجم

مایونز، پودر کاری، آب لیمو، نمک و فلفل رو به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با دیگر مواد ترکیب شود؛ سپس مقداری از آن را چشیده و در صورتی که مقدار نمک و فلفل آن کم بود مجدد به مواد اضافه کنید.

  • مرحله پایانی تهیه سالاد نخود و سیب زمیی

در نهایت با استفاده از سلفون روی سالاد را بپوشانید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید؛ این کار باعث می‌شود که طعم‌ها بهتر با هم مخلوط شوند و سالاد خوشمزه‌تر شود. سپس بعد از گذشت این مدت زمان سالاد را درون ظرف مورد نظر ریخته و با مقداری جعفری تزیین کنید؛ نوش جان

مرحله 8: سرو کردن
بعد از اینکه سالاد به اندازه کافی توی یخچال استراحت کرد، توی ظرف مورد نظرتون بریزید و سرو کنید. این سالاد هم می‌تونه به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک وعده غذایی سبک خیلی خوب باشه. نوش جان!

تعداد کلمات مطلب: 480

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

از بین بردن ریزش مو با جوش شیرین

از بین بردن ریزش مو با جوش شیرین یک راهکار طبیعی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. …