طراحی منزل به سبک مینیمال باکلاس

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سبک مینیمال سبکی است ساده اما فوق العاده شیک و خاص که با استفاده از نکات بیان شده می توانید با استفاده از این سبک آرامش را به خانه خود بیاورید.
طراحی منزل به سبک مینیمال

طراحی داخلی منزل به سبک مینیمال، ساده و کاربردی است که بر روی استفاده از عناصر ضروری و حذف موارد غیرضروری تمرکز دارد. این سبک با استفاده از خطوط تمیز، اشکال هندسی و پالت رنگی محدود، فضایی آرام و صلح آمیز ایجاد می کند. با دلتا مگ همراه باشید تا با این سبک بی نظیر آشنا شوید.

اصول طراحی مینیمال

اصول طراحی منزل به سبک مینیمال در عین سادگی شیک بودن به شرح زیر است:

  • سادگی:از به کار بردن وسایل و تزئینات غیرضروری خودداری کنید. فقط وسایلی را که به طور مرتب از آنها استفاده می کنید نگه دارید و بقیه را دور بریزید یا اهدا کنید.
    طراحی منزل به سبک مینیمال
  • کاربردی بودن: هر وسیله ای که در خانه خود دارید باید کاربردی باشد. از وسایلی که فقط جنبه تزئینی دارند و کاربردی نیستند خودداری کنید.طراحی منزل به سبک مینیمال درواقع تاکید بر کاربردی بودن وسایل دارد.
  • نور طبیعی: تا حد امکان از نور طبیعی در خانه خود استفاده کنید. پنجره های بزرگ را بدون پرده یا پرده های ضخیم نگه دارید و از نورپردازی مصنوعی کم مصرف برای شب استفاده کنید.
  • فضای باز: از مبلمان و چیدمانی استفاده کنید که فضایی باز و جادار در خانه شما ایجاد کند. از شلوغ کردن فضا با مبلمان و وسایل زیاد خودداری کنید.
  • مواد طبیعی: از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. این مواد حس گرما و صمیمیت را به فضا اضافه می کنند.
  • رنگ های خنثی: از پالت رنگی محدود متشکل از رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری و بژ استفاده کنید. این رنگ ها فضایی آرام و صلح آمیز ایجاد می کنند.

نکاتی برای طراحی منزل به سبک مینیمال

  • از مبلمان ساده و شیک استفاده کنید. به دنبال مبلمانی باشید که خطوط تمیز و اشکال هندسی داشته باشد. از مبلمان حجیم و سنگین خودداری کنید.
  • از فرش ها و قالیچه های ساده استفاده کنید. از فرش ها و قالیچه هایی با طرح های شلوغ و پررنگ خودداری کنید. به دنبال فرش هایی باشید که رنگ های خنثی یا طرح های ساده داشته باشند.
  • از پرده های ساده و نازک استفاده کنید. از پرده های ضخیم و سنگین که مانع ورود نور طبیعی به خانه شما می شوند خودداری کنید. به دنبال پرده های نازک و ساده باشید که رنگ های خنثی داشته باشند.
  • از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی حس طراوت و سرزندگی را به فضای مینیمال اضافه می کنند.طراحی منزل به سبک مینیمال
  • از هنر و مجسمه های ساده استفاده کنید. از به کار بردن تابلوها و مجسمه های شلوغ و پر زرق و برق خودداری کنید. به دنبال هنر و مجسمه هایی باشید که ساده و مینیمال باشند.
  • از نظم و ترتیب در خانه خود استفاده کنید. نظم و ترتیب کلید ایجاد فضایی آرام و صلح آمیز در سبک مینیمال است. به طور مرتب خانه خود را تمیز و مرتب کنید و از انباشته شدن وسایل در یک جا خودداری کنید.
مطلب پیشنهادی:  اهمیت نورپردازی اصولی در دفتر کار

با دنبال کردن این نکات، می توانید منزلی زیبا و آرامش بخش به سبک مینیمال طراحی کنید.

تعداد کلمات مطلب: 491

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

10 وسیله که خانه شما را شیک و با کلاس می‌کند

دکوراسیون خانه شیک باعث می‌شود تا خانه شما جلوه‌ای زیبا بیابد. یک نکته جالب که باید برای د…