شامپوی ضد شوره سر مناسب خودتان را بشناسید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شوره سر در آقایان و خانم‌ها، مشکلی به‌شدت رایج بوده و همین موضوع باعث شده تا راه‌های زیادی برای درمان آن معرفی شود تا مردم بتوانند خود را از این موضوع ناراحت‌کننده رها کنند.
شامپوی ضد شوره

در این مطلب از دلتامگ شرح خواهیم داد که بهتر است هنگام انتخاب شامپوی ضد‌ شوره مناسب چه نکات مهمی را در نظر داشته باشید. بدون شک دانستن نوع موادی که در این شامپوها و نحوه اثربخشی آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا محصولی را انتخاب کنید که بیش از همه با شرایطتان سازگار است.

عوامل ایجادکننده شوره سر

قبل از آنکه به دنبال شامپوی ضدشوره مناسب باشید، بهتر است بدانید که شوره سر، در نتیجه چه عواملی ایجاد می‌شود:

  • وجود نوعی قارچ پوستی به نام مالاسزیا (malassezia) روی پوست سر
  • بروز اختلال در عملکرد غدد چربی پوست سر و ترشح بیش از اندازه چربی
  • پاسخ سیستم ایمنی بدن به وجود قارچ روی پوست سر

در نتیجه، اغلب شامپوی ضد شوره یا دارای ترکیبات ضدقارچی روی پوست سر هستند یا با تنظیم ترشح چربی از غدد چربی پوست سر، مانع ایجاد شوره می‌شوند.

عوامل ایجادکننده شوره سر

برای انتخاب شامپوی ضد شوره مناسب خود، شامپوهای مختلف را امتحان کنید

یکی از نکات مهمی که باید هنگام انتخاب شامپوی ضد شوره مناسب به آن توجه داشته باشید آن است که محتویات شامپوهای ضد‌شوره، دقیقاً مشابه هم نیستند و شما باید شامپوهای مختلف را امتحان کنید؛ چون مشکل شوره سر در افراد، علل زمینه‌ای کاملاً یکسانی ندارد.

به همین جهت، شامپوی ضد‌شوره‌ای که استفاده از آن برای یک نفر بهترین نتیجه را در پی دارد، می‌تواند برای شخص دیگر به همان اندازه مؤثر نباشد.

شامپو را روی پوست سرتان ماساژ دهید

نکته مهمی که همیشه باید به یاد داشته باشید آن است که همیشه باید شامپوی ضد شوره را دقیقاً مطابق دستورالعملش استفاده کنید؛ اما روش کلی استفاده از شامپوهای ضد‌شوره این است که ابتدا شامپو را روی موی خیس ریخته و بعد به‌آرامی با نوک انگشتان روی پوست سر ماساژ دهید.

در اغلب موارد، باید اجازه دهید تا شامپوی ضد شوره برای حدود پنج دقیقه روی سر باقی‌مانده و سپس موها را آب‌کشی کنید؛ البته لازم است بعضی شامپوها مانند شامپوهای حاوی سلنیوم سولفید را بلافاصله بعد از استفاده، بشورید. به همین دلیل، بهتر است هر نوع شامپو را دقیقاً طبق دستورالعمل روی محصول استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  لباس‌هایی جذاب که شما را لاغر نشان می‌دهد

حتماً به شکل منظم از شامپو ضد شوره استفاده کنید

حتماً به شکل منظم از شامپو ضد شوره استفاده کنید

برای درمان شوره سر باید هر یک تا دو روز یک ‌بار موهایتان را با شامپوی ضد شوره شست‌وشو دهید. تنها استثنا در این زمینه، شامپوهای حاوی «کتوکونازول» هستند که در طول هفته، باید تنها دو بار از آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که احساس کردید مشکل شوره سر شما کم شده و روبه‌بهبود پیداکردن است، می‌توانید از دفعات مصرف شامپوی ضد شوره کاسته و آن را به دو بار در هفته و حتی اگر موهایتان ضخیم است، به‌یک‌بار در هفته کاهش دهید.

در صورت لزوم، به طور متناوب از دو نوع شامپوی ضد شوره متفاوت استفاده کنید

گاهی وقت‌ها ممکن است استفاده از یک نوع شامپو برای مدتی مؤثر باشد؛ اما به‌مرورزمان تأثیرش کم شود. درصورتی‌که با چنین اتفاقی مواجه شدید، استفاده متناوب از دو نوع شامپوی گوناگون حاوی دو ترکیب متفاوت ضد‌شوره را امتحان کنید؛ به‌گونه‌ای که در طول هفته حداقل یک‌بار از هرکدام استفاده کنید.

همچنین ممکن است به این نتیجه برسید که باید شامپویتان را کنار گذاشته و نوع دیگری را جایگزین کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که تغییر شامپو نسبت به استفاده متناوب از دو نوع شامپو، می‌تواند تأثیر مثبت کمتری برایتان به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

چگونه قند خون نرمال داشته باشیم؟

قند خون نرمال هر انسان بالغی که دچار بیماری، افت فشار و یا قند نباید، بر اساس پژوهش‌های به…