طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی با یک پیمانه ماست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از طعم مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید یک غذای جدید را امتحان کنید، این روش پخت مرغ را از دست ندهید.
خورشت مرغ

خورشت مرغ جزو آن دسته از غذاهایی است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که شما می‌توانید مطابق با ذائقه خود و عزیزانتان، از مواد اولیه متفاوتی در طبخ آن استفاده کنید؛ همه ما خورشت مرغ‌های متفاوتی مانند خورشت مرغ و بادمجان، خورشت مرغ و الو و … درست کرده‌ایم؛ اما خورشت مرغ و ماست طعم بسیار دلپذیری دارد و با یک بار امتحان کردن آن طرفدارش خواهید شد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا یک خورشت مرغ مجلسی با طعم متفاوت را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ با ماست

برای تهیه این خورش مرغ متفاوت به 600 گرم سینه مرغ، 1 عدد پیاز، 5 حبه سیر، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 پیمانه ماست خامه‌ای، 3 قاشق غذاخوری خامه و به مقدار لازم نمک فلفل و زعفران نیاز دارید.

خورش مرغ

طرز تهیه خورش مرغ

روش‌های مختلفی برای تهیه این خورشت وجود دارد؛ برای مثال شما می‌توانید مرغ ماستی سرخ شده را آماده کنید یا اینکه به روش زیر عمل کرده و یک غذای متفاوت طبخ کنید.

مرحله اول

در ابتدا لازم است برای این خورشت خوشمزه، مرغ را به صورت نواری برش داده و باغ سیر و پیاز تفت دهید تا طعم‌دار شود؛ اگر به عطر و طعم زنجبیل علاقه دارید، می‌توانید در این مرحله مقداری زنجبیل را رنده زده و به مرغ‌ها اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به خوبی پخته شود.

مرحله دوم پخت خورشت مرغ و ماست

بعد از آنکه مرغ‌ها پخته شد و عطر ادویه‌ها در فضا آزاد شد، نمک و فلفل را به محتویات تابه اضافه کنید؛ سپس در یک ظرف جداگانه ماست خامه‌ای و خامه را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. این ترکیب باعث می‌شود خورشت غلظت و طعم دلپذیری پیدا کند؛ در نهایت سس به دست آمده را به مرغ‌ها اضافه کرده و اجازه دهید تا با حرارت ملایم به جوش آید.

مطلب پیشنهادی:  با این نکات رشد فردی آسان تر می شود

خورشت مرغ

مرحله سوم

راز خوشمزه شدن خورشت مرغ استفاده از زعفران است؛ در این مرحله برای عطر و طعم بهتر خورشت می‌توانید مقداری زعفران را به آن اضافه کنید؛ سپس در تابه را بگذارید و شعله را کم کنید تا خورشت به آرامی بپزد و سس آن غلیظ شود. حدود ۱۵ دقیقه زمان برای این مرحله کافی است. بهتر است زمان به غلظت رسیدن سس را چک کنید تا خورش شما بیش از حد آبکی و یا سفت نشود.

مرحله پایانی طرز تهیه خورشت مرغ با ماست و زعفران

پس از اینکه مرغ به خوبی پخت و سس به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید. اکنون خورشت مرغ خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را در رف مورد نظر ریخته و با مقداری جعفری خرد شده تزیین کرده و در کنار برنج نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی بندری تند

ترشی بندری یکی از مواردی است که اگر با غذا میل کنید، اشتهایتان را زیاد می‌کند. ترشی بندری …