حس ششم چیست؟

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حس ششم یا غریزه یک توانایی ذهنی ذاتی است که با استفاده از نشانه هایی می توانید وجود این حس را در خود تشخیص دهید و با روش های ساده این حس را تقویت کنید.
حس ششم

هر کس یک حس ششم دارد. اگرچه ممکن است بسیاری از افراد آن را احساس نکنند و از آن آگاه نباشند، اما باز هم مدام در طول فعالیت های روزانه خود از این حس استفاده می کنند، اما آیا می دانید حس ششم دقیقا چیست؟ در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا جواب این سوال را بدست آورید.

حس ششم چیست؟

شما پنج حواس اصلی دارید: بینایی، شنوایی، چشایی، لامسه و بویایی. بسیاری از دانشمندان معتقدند که انسان علاوه بر حواس پنج گانه ای که ذکر شد; حواس بسیار بیشتری دارد و مثلاً نمی توان خارش را مربوط به حس لامسه دانست. احساس گرما ربطی به حس لامسه افراد ندارد و در واقع انسان بیش از ۲۱ حس دارد.

معنایی که در اینجا از آن صحبت می کنیم، احساسی فراتر از حواس عادی ماست. حس ششم، خود را به طرق مختلف نشان می دهد، مانند دیدن چیزی که دیگران نمی توانند آن را ببینند، شنیدن صداهایی که دیگران نمی توانند بشنوند، یا رویدادی که دیگران نمی دانند قرار است اتفاق بیفتد. این به عنوان یک فرآیند غیرعادی از انتقال اطلاعات و انرژی، مانند تله پاتی، تعریف می شود که بر اساس مکانیسم های فیزیکی یا بیولوژیکی شناخته شده، توضیح داده نمی شود.

 حس ششم

اثبات حس ششم

اثبات حس ششم غیرقابل انکار است زیرا مغز شما به گونه ای کار می کند که به سختی از آن آگاه هستید. اما اگر اینطور نبود، نسل بشر در سالهای اولیه خلقت منقرض شده بود.

به فناوری استفاده شده در ساخت موشک فکر کنید، این یک دستاورد بزرگ برای انسان است که بتواند وسیله ای بسازد که در مسیر تعیین شده، حرکت کند یا مسیر آن را اصلاح کند. مثال دیگر در این زمینه پرتاب توپ از فاصله دور و گرفتن آن توسط شخص دیگری است که مهارت بسیار پیشرفته تری نسبت به مهارت مورد استفاده در موشک است.

نگاه کنید که مغز چگونه کار می کند بدون اینکه شما از آن آگاه باشید تا توپ را در زمان مناسب و در ناحیه مناسب به دست آورید. همه این اتفاقات تنها در چند ثانیه اتفاق می افتد و این ثابت می کند که مغز بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید، توانایی دارد. آیا فکر می کنید، اینطور است؟ بنابراین چگونه می توانید احتمال حس ششم را رد کنید؟

مطلب پیشنهادی:  اسپند و خواص معجزه آسای آن

4 نشانه حس ششم در عمل

احساس خطر

بارزترین نشانه حس ششم، احساس خطر است که ممکن است به روش های مختلفی الهام گرفته شود، پس هرگز این حس را نادیده نگیرید و به سرعت خود را از وضعیت موجود دور کنید.

احساس وجود شخص دیگر

دیدن حرکات یا سایه های غیرقابل انکار ممکن است نشانه حضور فردی غیر از شما در مکان فعلی شما باشد که در این صورت به دنبال یافتن فرد مورد نظر خواهید بود.

 حس ششم

داشتن صدا در ذهن شما

شنیدن صداها و به خصوص چیزهایی که می توانید با آنها گفتگو کنید دلیل دیگری بر وجود حس ششم در انسان است و البته در این مورد باید مشکلات روحی یا افسردگی را نیز در نظر گرفت و بهترین راه یادداشت کردن است. آنچه در درون خود می شنوید.

بی اعتمادی به غریبه

اگر در حضور فردی هستید که به تازگی با او آشنا شده اید و احساس بدی نسبت به او دارید، بهتر است بدانید که حس ششم شما سعی دارد به شما هشدار دهد. جذاب بودن برای یک غریبه بدون دلیل، مورد دیگری برای حس ششم شماست.

سخن پایانی

به طور کلی حس ششم یک توانایی ذهنی ذاتی است که در همه وجود دارد که برخی نسبت به آن آگاه هستند و برخی دیگر آن را نمی بینند اما وجود دارد.

تعداد کلمات مطلب: 590

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…