دریاچه شورمست سوادکوه، تاج سر مازندران در نزدیکی تهران!

7
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلتان تفریح و قایق‌سواری در طبیعتی بکر و نفس‌گیر را می‌خواهد؟ دلتان شنیدن نجوای طبیعت، دل سپردن به موسیقی پرندگان، آرامش گرفتن در کنار دریاچه‌ای سحرآمیز را می‌خواهد؟ کوله‌بارتان را بسته‌اید؟
دریاچه شورمست سوادکوه

دلتامگ تصمیم گرفته در یک سفر استثنایی شما را به عجیب‌ترین دریاچه مازندران، دریاچه شورمست سوادکوه ببرد. اگر دلتان یک سفر جذاب و متفاوت را می‌خواهد، با ما همراه شوید.

دریاچه شورمست کجاست؟

انگاری که همه گنج‌های مازندران در دل فیروزکوه مخفی شده‌اند. از تهران که وارد جاده فیروزکوه می‌شوید، زیبایی‌ها آرام‌آرام شروع می‌شوند. بعد از رد کردن سوادکوه همه‌چیز به اوج خودش می‌رسد. زیبایی‌ها چندین برابر می‌شوند. به جنوب غربی سوادکوه که بروید، در 6 کیلومتری غرب شهر پل سفید و در نزدیکی شهرک صنعتی شورمست تابلویی را خواهید دید که شما به سمت گنجی پنهان هدایت می‌کند. فاصله تهران تا دریاچه شورمست حدود 200 کیلومتر است و این یعنی از پایتخت تا دریاچه راه زیادی در پیش ندارید.

دریاچه شورمست کجاست؟

تفریحات و امکانات رفاهی دریاچه شورمست سوادکوه چیست؟

این دریاچه که یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه است دارای امکانات بسیاری است. ماهیگیری، قایق‌سواری، اسکی روی آب، تاب‌بازی، اسب‌سواری و حتی دوچرخه‌سواری از جمله تفریحات این دریاچه هستند. بااین‌حال شنا در دریاچه شورمست سوادکوه ممنوع است.

اقامت در دریاچه شورمست سوادکوه چگونه است؟

در کنار این دریاچه می‌توانید چادر بزنید و کمپ برپا کنید. برای اجاره ویلا در دریاچه شورمست سوادکوه باید به روستای شورمست بروید. در این روستا سوئیت‌ها و ویلاهای بسیاری با چشم‌اندازهای فوق‌العاده شگفت‌انگیز وجود دارد که با اجاره آن‌ها یک شب خاطره‌انگیز فراموش نشدنی برای خودتان رقم خواهید زد.

مطلب پیشنهادی:  این کارها زنان را عاشق و دیوانه می‌کند

اقامت در دریاچه شورمست سوادکوه چگونه است؟

در اطراف دریاچه چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟

تنها دلیل محبوبیت دریاچه شورمست سوادکوه زیبایی منحصربه‌فرد آن نیست؛ بلکه جاذبه‌هایی است که به‌راحتی می‌توانید به دیدن آن‌ها هم بروید. تأسیسات عظیم استخراج زغال‌سنگ، پل ورسک، امامزاده عبدالحق سوادکوه، برج لاجیم، قلعه کنگ لو، امامزاده سام ولام ارفع‌ده، کوه‌های صخره‌ای خروا و نروا از جمله جاذبه‌های اطراف این دریاچه هستند.

بهترین زمان سفر به شورمست کی است؟

بهترین زمان سفر به شورمست کی است؟

دریاچه شورمست سوادکوه در هر فصلی زیبا و سحرآمیز است. فضای اطراف این دریاچه چنان جادویی و بکر است که امکان ندارد به یک‌بار سفر به آن راضی شوید. در بهار سرسبزی و طراوتش روح شما را تازه می‌کند. تابستان اینجا بکرترین نقطه برای گذراندن تعطیلات است. شورمست در زمستان لباس مخملی سفید بر تن می‌کند؛ اما دریاچه شورمست در پاییز چیز دیگری است. بازی رنگ‌ها در این فصل چنان زیبا و باشکوه است که گویی یک نقاش حرفه‌ای به نقاشی آن نشسته است.

تعداد کلمات مطلب: 371

اپلیکیشن مجله دلتا

7 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 10:40 ب.ظ

    بازم ایران زیبا خسته نباشیدهمراههمراه

    پاسخ

  2. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 10:47 ب.ظ

    زیبا مثل همیشه همراه

    پاسخ

  3. ناشناس

    8 اسفند 1402 در 11:35 ب.ظ

    سلام خسته نباشید مثل همیشه زیبا همراه با شما

    پاسخ

  4. ناشناس

    9 اسفند 1402 در 1:06 ق.ظ

    زیبا بود

    پاسخ

  5. علی

    9 اسفند 1402 در 7:11 ب.ظ

    من یک روز با مهمان هایم رفتم اونجا و ما را راه ندادن گفتن شهرداری با میراث فرهنگی وگردشگری مشکل داره ودست از پا دازتر برگشتیم شرمنده ی دوستان شدم.ضمنا هیچ امکاناتی هم نداره فقط پول می گیرن . به نظرم همین جور شهر باید عقب افتاده بمونه !!!!!قابل توجه مدیران بی کفایت

    پاسخ

  6. سعید

    9 اسفند 1402 در 7:14 ب.ظ

    مدیران ودست اندر کاران بی عرضه داره چون از تهران راه افتادیم رفتیم اونجا ما را راه ندادن لطفا تبلیغ نکنید

    پاسخ

  7. ناشناس

    10 اسفند 1402 در 1:22 ق.ظ

    ایران زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…