مضرات استفاده از وازلین را جدی بگیرید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وازلین با وجود خواص بی‌نظیری که دارد برای بعضی از نقاط بدن به شدت مضر است و هرگز نباید از آن برای این نواحی استفاده کرد.
مضرات استفاده از وازلین

همه افراد باید از مضرات استفاده از وازلین اطلاع داشته باشند تا از آن در این شرایط استفاده نکنند. وازلین دارای فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد اما در کنار تمام این موارد گاهی اوقات استفاده از آن خطرناک است. همراه دلتامگ باشید.

مضرات استفاده از وازلین

در مطالب قبلی شما را با فواید استفاده از وازلین آشنا کرده‌ایم حالا در این مطلب قصد داریم شما را با مضرات استفاده از این کرم محبوب آشنا کنیم تا شما با شناخت کامل بتوانید از آن استفاده کنید.

استفاده به‌عنوان مرطوب‌کننده

برخی از افراد گمان می‌توانند از وازلین به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کنند؛ اما نکته مهمی که باید بدانید آن است که وازلین به پوست جذب نمی‌شود؛ بنابراین نباید به‌عنوان مرطوب‌کننده از آن استفاده شود. زمانی که شما وازلین را به‌عنوان مرطوب‌کننده به پوستتان می‌زنید، یک مانع بر روی سطح پوستتان قرار می‌گیرد که مانع تنفس پوستتان می‌شود. شما می‌توانید رطوبت پوستتان را از طریق مرطوب‌کننده‌های موجود در بازار تأمین کنید.

همچنین یادتان باشد استفاده از وازلین ممکن است سبب بروز آلرژی در پوستتان نیز شود. بنابراین آلرژی یکی از مضرات استفاده از وازلین است.

اگر هم پوست حساسی دارید و دوست ندارید از مواد شیمیایی استفاده کنید، بهتر است که به سراغ روغن‌های طبیعی بروید. وازلین در چنین شرایطی به شما کمکی نکرده و فقط یک مانع روی سطح پوست ایجاد می‌کند و هرگز به داخل پوست نفوذ نمی‌کند.

تحریک پوست 

احتمال دارد استفاده بیش از حد از وازلین باعث تحریک پوست شما شود، به‌ویژه اگر پوست شما حساس باشد ممکن است بعد از استفاده از این کرم پوستتان واکنش نشان دهد.

مضرات استفاده از وازلین مثل بسته‌شدن منافذ پوستی

مضرات استفاده از وازلین مثل بسته‌شدن منافذ پوستی

وازلین به‌عنوان یک مواد نفتی عمل می‌کند و ممکن است باعث بسته‌شدن منافذ پوستی شود. این موضوع باعث ایجاد جوش یا آکنه می‌شود.

احتمال حساسیت

برخی افراد ممکن است به وازلین حساسیت داشته باشند و باعث حساسیت، قرمزی یا خارش پوست شوند.

مطلب پیشنهادی:  ساختمان این معبد هر 20 سال یک‌بار عوض می‌شود!

مضرات استفاده از وازلین مثل کدرشدن پوست

استفاده بلندمدت از وازلین بر روی صورت ممکن است باعث کدرشدن پوست شده و به آن لطافت و درخشندگی ندهد.

آلرژی

برخی افراد ممکن است به وازلین آلرژی داشته باشند که باعث واکنش‌های نامطلوب پوستی شود.

مضرات استفاده از وازلین مثل مسدودکردن پوست

وازلین یک‌لایه پوشاننده ایجاد کرده که ممکن است جلوی جذب مواد مفید به پوست را بگیرد.

نیاز به تمیزی بیشتر

وازلین به‌عنوان یک ماده چسبنده عمل کرده و ممکن است خاک، ذرات هوا، یا مواد دیگر را به سطح پوست بچسباند. این به این معناست که نیاز به تمیزی بیشتر و شاید استفاده از محصولات پاک‌کننده برای حذف وازلین اضافی و آلودگی‌های ممکن است.

خطرات و عوارض جانبی وازلین

خطرات و عوارض جانبی وازلین

  • آلرژی: همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، بعضی افراد حساس‌تر هستند و در صورت استفاده از مشتقات پترولیوم دچار آلرژی می‌شوند. همیشه هنگام استفاده از محصولات جدید نسبت به علائم واکنش‌های آلرژیک هوشیار باشید. توجه داشته باشید قبل از استفاده حتماً تست حساسیت بگیرید.
  • عفونت: قبل از مصرف وازلین، پوست نواحی موردنظر را کاملاً خشک و تمیز کنید، در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت‌های قارچی یا باکتریایی شوید.
  • خطرات آسپیراسیون: قبل از آنکه وازلین را در نواحی اطراف بینی استفاده کنید، نظر پزشک را جویا شوید. استنشاق روغن‌های معدنی می‌تواند منجر به ذات‌الریه آسپیراسیون، بخصوص در کودکان شود.
  • انسداد منافذ: برخی افراد با استفاده از وازلین جوش می‌زنند. قبل از استفاده از وازلین، پوست خود را کاملاً تمیز کنید، این کار احتمال جوش‌زدن را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…