فواید ماسک زغال برای پوست

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فواید بسیار زیادی که ماسک زغال دارد باعث محبوبیت این ماسک در دنیای مد و زیبایی شده است که افراد بسیاری از آن استفاده کرده و نتایجه بسیار خوبی دیده‌اند.
فواید ماسک زغال

ازآنجایی‌که ماسک زغال می‌تواند باکتری‌ها و ناخالصی‌های پوست را جدا کند، اخیراً بسیار موردتوجه بوده و باعث شده است که از این ماده در محصولات پوستی و حتی خمیردندان‌ها نیز استفاده شود. همراه دلتامگ باشید تا شما را با فواید این محصول آشنا کنیم.

فواید ماسک زغال

ماسک زغال یکی از محصولات طبیعی است که فواید بسیار زیادی برای پوست دارد. در زیر به برخی از این فواید اشاره می‌کنیم:

جذب چربی و آلودگی: ماسک زغال دارای خاصیت جذب چربی‌ها، آلودگی‌ها و سموم محیطی است. این ویژگی باعث تمیزی پوست و کمک به جلوگیری از جوش و آفتاب‌سوختگی می‌شود.

کاهش جوش: ماسک زغال با جذب چربی‌ها و باکتری‌ها، می‌تواند به کاهش جوش‌ها و آکنه‌های پوست کمک کند.

تقویت بافت پوست: ممکن است از این ماسک به‌عنوان یک محصول آنتی‌اکسیدانی برای تقویت بافت پوست و جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک استفاده شود.

تنظیم چربی پوست: برخی افراد چربی زیادی در پوست خود دارند که ممکن است باعث جوش و آکنه شود. ماسک زغال می‌تواند به تنظیم تولید چربی کمک کرده و پوست را مات و زیبا کند.

ازبین‌بردن سلول‌های مرده: زغال فعال در ماسک می‌تواند به ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و باعث لطافت و نرمی پوست شود.

تسکین التهابات: ماسک زغال می‌تواند به‌عنوان یک عامل ضدالتهاب برای کمک به کاهش التهابات پوست، مانند قرمزی و تورم، مورداستفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از هر محصول آرایشی یا مراقبتی، توصیه می‌شود تست حساسیت را در یک ناحیه کوچک از پوست انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌شود. همچنین، استفاده از ماسک زغال را محدود به دوره‌های کوتاه نگه دارید تا احتمال ایجاد خشکی یا تنش در پوست کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی:  استون هنج 5000 ساله، بنای مخوف و اسرارآمیز انگلیس

ماسک زغال خانگی

ماسک زغال خانگی

اگر به هر دلیلی دوست ندارید که از ماسک‌های فروشگاهی استفاده کنید می‌توانید به‌راحتی یک ماسک صورت خانگی سم‌زدا درست کنید.

زغال و عسل

خواص دارای خواص بی‌نظیری برای پوست است؛ بنابراین اگر از خواص بی‌نظیر عسل برای مراقبت از پوستتان استفاده می‌کنید، دفعه بعد حتماً ماسک صورت خانگی عسل و زغال را امتحان کرده و از نتیجه آن شوکه شوید. ترکیب این دو ماده فوق‌العاده برای پاک‌سازی و شفافیت پوستتان بسیار عالی است. عسل دارای خواص مرطوب‌کنندگی است که به پوست رطوبت می‌بخشد و عملکرد زغال برای پاک‌سازی پوست را افزایش می‌دهد.

زغال و سرکه سیب

اگرچه می‌توان ماسک زغال را به‌تنهایی نیز استفاده کرد؛ اما اضافه‌کردن سرکه سیب می‌تواند باعث تصفیه‌ منافذ پوست و متعادل‌کردن سطح pH پوست شود. این ترکیب درست مثل خواص ماسک صورت خانگی با زنجبیل باعث ازبین‌بردن و بهبود آکنه و شفافیت پوست می‌شود. البته باید به‌صورت مستمر از این ماسک استفاده شود تا نتیجه مورد نیازتان را بگیرید.

زغال و سرکه سیب

زغال و خاک رس

خاک رس شبیه زغال‌چوب ناخالصی‌ها را از پوست پاک‌کرده، اما می‌توان آن را با زغال‌چوب برای متعادل‌کردن میزان ترشح چربی‌های طبیعی پوست ترکیب کرد و باعث ایجاد ظاهری روشن‌تر و صاف‌تر شد. خاک رس هم پوست را به‌خوبی لایه‌برداری می‌کند. در نتیجه گزینه‌ بسیار عالی برای ترکیب‌شدن با زغال برای بهبود پوست چرب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…