با این روش موهایتان را مثل هندی‌ها پرپشت کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن موهای زیبا و پرپشت خواسته اکثر افراد است که برای آن هزینه‌های زیادی نیز صرف می‌کنند اما برخی کارها احتیاجی به هزینه‌های بسیار زیادی ندارد.
پرپشت کردن مو با روغن تراپی

در میان هزاران کاری که برای تقویت موهایتان انجام دادید، پرپشت کردن مو با روغن تراپی را نیز امتحان کنید. ما به شما قول می‌دهیم که نتیجه موردنظر را گرفته و بعد از آن این راهکار را به همه معرفی می‌کنید. همراه دلتامگ باشید.

پرپشت کردن مو با روغن تراپی

خیلی از افراد علاقه‌ای به روغن زدن به موهایشان ندارند؛ زیرا پرپشت کردن مو با روغن تراپی باعث چربی و چسبنده شدن موها شده اما آیا می‌دانستید که روغن زدن به موها می‌تواند از موهای شما در برابر آلودگی و عوامل مضر محیطی محافظت کند؟ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که موهایتان را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ بنابراین بسیار مهم است که به موهایتان روغن بزنید.

اگر شما هم دوست دارید بدانید پرپشت کردن مو با روغن تراپی چگونه انجام می‌شود، همراه ما باشید. آماده‌شدن برای انجام این درمان بسیار ساده بوده و فقط نیم ساعت زمان می‌برد.

مواد لازم برای پرپشت کردن مو با روغن تراپی:

  • روغن انتخابی موردنظر شیشه‌ای
  • یک ماهیتابه که باید بزرگ‌تر از کاسه باشد
  • مقداری آب
  • اجاق‌گاز

طرز استفاده:

برای این کار در ابتدا باید چند قاشق غذاخوری از روغن را داخل کاسه شیشه‌ای بریزید. لازم به ذکر است که مقدار روغن را باتوجه‌به نیاز خود می‌توانید کم‌وزیاد کنید، زیرا همه چیز بستگی به ضخامت و بلندی موهای شما دارد. سپس نصف ماهیتابه را با آب پرکرده و آن را روی اجاق‌گاز قرار دهید.

حالا کاسه شیشه‌ای را روی گاز گذاشته و اجازه دهید تا گرمای آب در حال جوش به روغن برسد. انگشت خود را وارد روغن کنید تا ببینید که چقدر گرم شده است. توجه داشته باشید که روغن داغ نشود، بلکه کمی گرم شود.

چگونگی ماساژ 

برای ماساژدادن موهایتان و پرپشت کردن مو با روغن تراپی به مواد زیر احتیاج داریم:

  • حوله
  • شانه دندانه پهن
  • کلاه حمام
  • شامپو
  • نرم‌کننده

طرز انجام کار:

برای این کار از شانه پهن استفاده کنید تا بتوانید گره‌خوردگی لایه موهایتان را باز کنید.  حالا حوله را روی شانه بیندازید تا لباستان روغنی نشود. انگشت خود را داخل روغن گرم کرده و کمی از آن را به‌صورت پراکنده روی موهایتان پخش کنید. پوست سر را با انگشتان ماساژ دهید.

مطلب پیشنهادی:  آیا کناف همان سقف کاذب است؟

حرکات ماساژ باید دایره‌ای‌شکل و آرام شد و حدود 5 تا 10 دقیقه طول بکشد.

زمانی که روغن را به کل پوست سر زدید، می‌توانید مقداری از آن را به موهایتان هم بزنید.

چگونگی ماساژ 

حالا موهایتان را به‌صورت گوجه  بسته و کلاه حمام را سر کنید. اجازه دهید که حداقل به مدت یک ساعت روی موهای شما باقی بماند. همچنین می‌توانید شب تا صبح هم صبر کنید.

حال موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

می‌توانید از آب گرم هم برای پاک‌کردن روغن‌ها استفاده کنید. ماساژدادن مو با روغن گرم یک فرایند ساده است که به شما نتیجه موردنظر را نشان می‌دهد؛ اما روغن‌های زیادی در بازار هستند.

بهترین روغن برای مو 

انواع مختلفی از روغن‌ها وجود دارند که برای پرپشت کردن مو با روغن تراپی بسیار مناسب است؛ اما ما در این مطلب بهترین آن‌ها را که در دسترستان باشد را آورده‌ایم.

روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن‌ها برای پرپشت کردن مو و جلوگیری از ریزش مو روغن نارگیل است. روغن نارگیل، توانایی کاهش ریزش مو را دارد. روغن نارگیل ضد میکروب و ضدقارچ بوده و باعث جلوگیری و کاهش شوره می‌شود. روغن خالص نارگیل سلول‌های قارچ را حذف می‌کند. خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت بخشی داشته و از موخوره و آسیب مو جلوگیری می‌کند و به درمان موخوره می‌پردازد.

بهترین روغن برای مو 

روغن بادام

اگر دنبال یک روغن سبک و نسبتاً خوشبو هستید، روغن بادام بهترین انتخاب برای شما است. تمام شواهد علمی نشان می‌دهد که روغن بادام در رشد مو مؤثر است.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون یک نرم‌کننده عالی بوده و هرگونه آسیب و موخوره را کاهش می‌دهد. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی بوده و از آن می‌توانید به‌عنوان پاک‌کننده مهم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

منابع غذایی سرشار از کلسیم برای بدن بسیار مفید هستند. احتمالا می‌دانید که بدن انسان برای ر…