چه رازی پشت قلعه آدمخوار اردبیل نهفته است؟

10
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اردبیل قلعه‌ای وجود دارد که نشانه‌هایی از تمدن 4500 ساله در آن وجود دارد؛ اما این قلعه به قدری ترسناک است که هیچ‌کس جرات وارد شدن به آن را ندارد. قلعه‌ای که سال‌هاست مشغول بلعیدن انسان‌هاست!
قلعه آدمخوار اردبیل

حتما فکر می‌کنید این تنها یک افسانه یا داستان ترسناک است؛ اما قلعه آدمخوار اردبیل واقعا وجود دارد و خیلی از کسانی که برای دیدن آن رفته‌اند، دیگر هرگز برنگشته‌اند! این قلعه یکی از جاهای دیدنی اردبیل است. همراه دلتامگ با این قلعه عجیب و ترسناک بیشتر آشنا شوید.

قلعه آدمخوار اردبیل حقیقت دارد؟

افسانه‌های زیادی راجع به این قلعه وجود دارد و بسیاری از مردم محلی معتقدند که این قلعه هرکسی را که واردش شود می‌بلعد؛ اما مگر چنین چیزی ممکن است؟ برای یافتن پاسخ این سوال انسان‌های زیادی جانشان را به خطر انداختند، به قلعه رفتند و دیگر بازنگشتند! پس حقیقت دارد که این قلعه آدمخوار است!

آیا قلعه آدمخوار اردبیل حقیقت دارد؟

چه رازی درون این قلعه پنهان است؟

چه چیزی درونقلعه آدمخوار اردبیل وجود دارد که سبب ناپدید شدن آدم‌ها می‌شود؟ در حقیقت این قلعه بر بلندای کوهی استوار ساخته شده و دیوارهای محافظ آن 300 متر ارتفاع و حدود دو تا پنج متر ضخامت دارند. همین ارتفاع و ضخامت زیاد سبب شده که قلعه آدمخوار نفوذناپذیر شود. از طرفی مسیر رسیدن به قلعه نیز بسیار سخت و دشوار است. پس هرکسی که می‌خواسته وارد قلعه شود یا راه را گم می‌کرده یا اگر پس از مشقت‌های فراوان می‌توانسته وارد قلعه شود، آنجا اسیر می‌شده و دیگر توانایی خارج شدن از قلعه را نداشته است.

قلعه آدمخوار

قدمت قلعه آدمخوار اردبیل چقدر است؟

این قلعه در منطقه اردبیل با نام قلعه بوینی یوغون یا گردن کلفت شناخته می‌شود. قدمت این قلعه را به 3000 هزار سال پیش نسبت می‌دهند. درست زمانی که مانناییان در حال نابودی بودند و هخامنشیان جایشان را می‌گرفتند.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز را درباره حمله پانیک بدانید

دیدنی‌های قلعه بوینی یوغون چیست؟

این قلعه را با سنگ و ساروج ساخته‌اند و همین به ابهت بیشتر قلعه کمک کرده است. چند حوضچه سنگی زیبا و قدیمی آب قلعه را که بر بالای بلندی قرار داشته، تامین میکرده است. پله‌های دست‌ساز قلعه نیز خود نمای زیبایی به آن بخشیده و وقتی این پله‌ها را رد کنید به یک آسیاب سنگی زیبا خواهید رسید.

قلعه بوینی یوغون

چگونه به قلعه بوینی یوغون برویم؟

قلعه آدمخوار اردبیل بر روی کوهی به همین نام ساخته شده است درست بر فراز دهکده کور عباسلو قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه که در 35 کیلومتری اردبیل واقع شده است، باید به شهرستان نیر بروید و سپس یازده کیلومتری به سمت روستای عباسلو حرکت کنید؛ اما به یاد داشته باشید رسیدن به بالای قلعه نیازمندی کوهنوردی و آمادگی فراوان است وگرنه ممکن است شما هم در دام دیوارهای قلعه اسیر شوید پس هیچ‌گاه به تنهایی راه قلعه را در پیش نگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 413

اپلیکیشن مجله دلتا

10 دیدگاه

  1. سیداحد

    16 دی 1402 در 5:47 ق.ظ

    با سلام
    من چندین بار با کودک ده ساله تا آخرش هم رفتم
    خودم هم اردبیلی هستم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 9:07 ق.ظ

      ممنون از دیدگاهتون

      پاسخ

    • کوراباز

      17 دی 1402 در 1:53 ق.ظ

      این روستا با نام محلی کوراباز زادگاه پدریم میباشد روستایی زیبا و باصفا و جاهای دیدنی بسیار دارد در جوانی به تتهایی تانوک قلعه هم رفتم ولی در برگشت دچار مشکل شدم که با کمک پدر و افراد آگاه محلی به سلامت با کلی خاطرات شبرین برگشتیم

      پاسخ

      • زینب پروانه

        17 دی 1402 در 10:35 ق.ظ

        ممنون که مارو در خاطراتتون سهیم می‌کنید

        پاسخ

  2. علی نهاری

    16 دی 1402 در 8:41 ق.ظ

    من ساکن اردبیل هستم و چند بار از این قلعه دیدن کرده ام . را رسیدن به قلعه بسیار راحت و بدون خطر هست ‌یک فرد میانسال ۲۰ دقیقه طول میکشد تا به بالای قلعه برسد . قلعه بسیار دیدنی و تاریخی هست . چیزی از دیواره ها باقی نیست . و این حکایتی که نوشتید شاید در گذشته بوده ولی الان با بچه ۱۰ساله هم میشه به قلعه رفت و برگشت

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 9:07 ق.ظ

      ممنون از راهنمایی و توضیحاتتون

      پاسخ

  3. ج. پناهی

    16 دی 1402 در 9:23 ق.ظ

    هیچ . فقط جهت واردکردن توریستههاهیجانات وخرافات تایپ می کنید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 10:09 ق.ظ

      جناب پناهی عزیز، کار ما معرفی جاذبه‌های گردشگریه پس مجبوریم جوری بنویسیم که مردم مشتاق بشن برای دیدن این جاذبه‌ها! ممنون از نظرتون و سپاسگزاریم که مارو همراهی می‌کنید.

      پاسخ

  4. من یک غارنوردهستم وگیلانی یادم است یک بارمن راخواستن و رفتم واردقلعه شدم وازدیوارهای قلعه باطناب فرد کردم توصعه میکنم با راهنما بروید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 2:15 ب.ظ

      ممنون از همراهی شما و توضیحاتتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه ترکیه‌ای

اسکندر کباب یک غذای محبوب ترکیه‌ای است که به‌راحتی در خانه نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. …