لاغری با چند راهکار ساده

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لاغر شدن بر خلاف باور اکثر افرا اصلا کار سخت و نشدنی نیست بلکه شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده به وزن ایده‌آل خودتان برسید.
لاغری با چند راهکار ساده

لاغری با چند راهکار ساده خواسته اکثر افراد است؛ اما با نحوه درست آن آشنایی ندارند و گاهی اقدام به رژیم‌های غیراصولی و بسیار سخت می‌کنند که بعد از مدتی که آن را ول می‌کنند دوباره به وزن قبل از رژیم خود بر می‌گردند. همراه دلتامگ باشید.

لاغری با چند راهکار ساده

ما در اینجا می‌خواهیم به شما کمک کنیم که چگونه با رعایت‌کردن و داشتن یک روتین مراقبتی به خواسته خودتان که لاغری است برسید. پس اگر شما هم احساس می‌کنید که اضافه‌وزن دارید؛ اما دوست دارید به‌راحتی وزن خودتان را کم کنید، این مطلب برای شماست.

کالری‌های ساده را حذف کنید

یکی از نکات مهم برای لاغری با چند راهکار ساده آن است که کالری‌های ساده را حذف کنید حالا این مورد یعنی چه؟ این مورد یعنی آن که یک ظرف کوچک بستنی مقدار زیادی کالری دارد و خوردنش نیز سخت نیست؛ اما برای دریافت مقدار مشابهی کالری از سالاد باید خیلی سالاد خورد.

بنابراین، کالری‌های ساده مثل قند، شکر، نوشابه، کره روی برنج، شیرینی، بستنی اگر حذف شوند، تفاوت آن‌چنانی بر میزان گرسنگی و ارزش غذایی شما ندارند؛ اما بعد از مدتی می‌بیند چه تأثیری بر روی وزن شما گذاشته است.

 پروتئین بیشتر بخورید

خوردن پروتئین باعث می‌شود که شما زودتر سیر شده و همچنین دیرتر گرسنه شوید. کالری هر گرم پروتئین از چربی کم‌تر است. از طرف دیگر جذب پروتئین بیشتر از کربوهیدرات کالری مصرف می‌کند.

بنابراین، سعی کنید صبحانه بجای خوراکی‌های شیرین و نان سفید، از مواد پروتئینی مثل تخم‌مرغ، شیر و ماست یونانی استفاده کنید.

در وعده‌های غذایی، خودتان را با نان و برنج زیاد و گوشت و مرغ کم سیر نکنید. یادتان باشد یکی از راهی‌های ساده برای لاغری آن است که در وعده‌های غذایی خودتان را با برنج و نان زیاد و گوشت و مرغ کم سیر نکنید.

ماده اولیه اصلی برای ساختن عضله، پروتئین است. اگر دوست دارید که عضله بسازید، حتماً لازم است که به مقدار پروتئین مصرفی توجه کنید. به‌این‌ترتیب لاغرشدن باعث عضله‌سازی نمی‌شود.

 پروتئین بیشتر بخورید

به خود سخت نگیرید

هرگز برای یک وعده که زیاد خوردید خودتان را اذیت نکنید. همان‌طور که اگر یک شب شام نخورید، لاغر نمی‌شوید به همین ترتیب اگر هفته‌ای یک وعده پرخوری داشته باشید، همه چیز به هم نمی‌ریزد.

مشکل و چاقی افراد زمانی رخ می‌دهد که هر روز و روزی سه بار پرخوری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

حتماً با خودتان قرار بگذارید آخر هفته و روز جمعه دلی از عزا در آورید.

این وعده‌های تقلب، باعث می‌شوند که به‌خاطر دل‌تنگی برای غذاهای خوشمزه‌ای مثل پیتزا، رژیم خود را به طور کامل ترک نکنید.

نکته مهمی که باید بدانید آن است که مطالعات نشان داده است که داشتن یک وعده آزاد در طول هفته علاوه بر داشتن تأثیرات روانی باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که چربی‌سوزی را سرعت می‌بخشد.

لاغری با چند راهکار ساده مثل خوردن صبحانه سالم

از قدیم‌الایام گفته‌اند که خوردتان صبحانه بسیار ضروری است. طبق مطالعات حذف‌کردن صبحانه باعث چاقی افراد می‌شود. نان سفید، کره، مربا، چای شیرین و کیک صبحانه‌های سالمی نیستند. برای صبح انتخاب‌هایی با پروتئین و فیبر بالا داشته باشید.

نان سبوس‌دار و تخم‌مرغ و قهوه تلخ انتخاب مناسب برای شما است.

لاغری با چند راهکار ساده مثل داشتن رژیم غذایی

داشتن یک رژیم درست که به شما بگوید در روز چه چیزهایی بخورید به شما کمک می‌کند که عاقلانه برای وعده‌های غذایی خودتان تصمیم بگیرید و از روی هوس چیزی را انتخاب نکنید.

این که بدانید در چه روزی باید چه غذایی بخورید خیلی بهتر از آن است که به رستوران یا مقابل یخچال بروید و بگذارید هوس، برای شما غذا انتخاب کند.

خوب است که بدانید برای شام می‌خواهید چه چیزی بخورید. همچنین حجم غذای خود را از قبل تعیین کنید. برای همین حتماً یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن داشته باشید.

لاغری با چند راهکار ساده مثل داشتن رژیم غذایی

اهمیت وزن

برخی از افراد وسواس گرفتن وزن را دارند؛ اما لازم نیست هر روز خود را وزن کنید و اگر احساس کردید وزنتان کم نشده، هرگز ناامید شوید.

در یک هفته ممکن است وزن بیشتری کم کنید و در هفته بعد این‌طور نبوده و کمتر وزن کن کنید؛ بنابراین اصلاً جای نگرانی وجود ندارد.

مهم این است که در بلندمدت لاغر بشوید. توجه کنید که کم‌کردن سایز بدون کم‌کردن وزن هم لاغرشدن به‌حساب می‌آید.

خواب کافی

داشتن خواب کافی و باکیفیت تأثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

 

تعداد کلمات مطلب: 700

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. روشنک

    23 دی 1402 در 7:17 ق.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

طرز تهیه 3 پروتئین بار خانگی ساده و خوشمزه

پروتئین بار یک میان وعده خوشمزه و سالم است که امروزه محصولات کارخانه‌ای آن را در بسیاری از…