طرز تهیه کلوچه خرمایی خانگی در 20 دقیقه + ویدئو

0
23
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید شیرینی خرمایی را در خانه آماده کرده و از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.

کلوچه خرمایی جزو آن دسته از شیرینی‌های پرطرفدار است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ چرا که طعم بسیار خوبی دارد، در مدت زمان کمی آماده می‌شود و بسیار سالم و مقوی است؛ یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این کلوچه بین افراد طرفدار بسیاری داشه باشد، طرز تهیه راحت آن است به گونه‌ای که خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه آماده کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه کلوچه خرمایی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کلوچه خرمایی خانگی

طرز تهیه کلوچه خرمایی خانگی

برای درست کردن کلوچه خرمایی حتما نیازی نیست که مهارت شیرینی‌‌پزی داشته باشید، با مشاهده آموزش کلوچه خرمایی که در ویدئو بالا موجود است، خوتان به راحتی می‌توانید این شیرینی مقوی را درست کنید؛ این شیرینی برای افرادی که تمایلی به خرما ندارند می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد.

مرحله اول

در ابتدا درون یک کاسه مناسب شکر، خمیر مایه، نمک و آرد را با استفاده از همزن به خوبی ترکیب کنید؛ در این فاصله همانطور که مواد را مخلوط می‌کنید آب را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که در این دستور آب مقدار مشخصی ندارد و مقدار آن را باید در حدی اضافه کنیم که تبدیل به خمیر شود.

مرحله دوم تهیه کلوچه خرمایی نرم و لطیف

بعد از اضافه کردن آرد و شکل گرفتن خمیر، کره‌ای که به دمای محیط رسیده را به آن اضافه می‌کنیم و بهحدی خمیر را ورز دهید که در نهایت یک خمیر نرم و لطیف داشته باشید؛ توجه داشته باشید که هرچقدر مدت زمان ورز دادن خمیر بیشتر باشد، کیفیت نان شما بالاتر می‌رود.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه کلوچه خرمایی خانگی، بعد از آنکه خمیر را به خوبی ورز دادید، روی کاسه را با استفاده از یک دستمال به خوبی بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه در دمای محجیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

کلوچه خرمایی خانگی

مرحله چهارم

در این فاصله تا خمیر کلوچه خرمایی خانگی آماده می‌شود می‌توانید مواد میانی آن را آماده کنید؛ برای این منظور هسته‌های خرما را گرفته و به همراه یک قاشق روغن مایع درون مخلوط‌کن ریخته و به خوبی ترکیب کنید؛ استفاده از روغن مایع در این مرحله برای این منظور است که خرما به دستگاه نچسبد.

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن سلولیت با ماسک قهوه

مرحله پنجم تهیه کلوچه خرمایی ساده

بعد از مخلوط کردن خرما، برای آنکه شیرینی طعم بهتری بگیرد به آن یک قاشق گردو، دارچین، زنجبیل و پودر هل اضافه کرده و بعد با دست کمی ورز دهید تا همه مواد به خرد یکدیگر رود؛ در نهایت دست خود را کمی چرب کرده و تمام مواد خرما را با استفاده از دست گرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله ششم

خمیر آماده شده را کمی با دست ورز دهید تا هوای آن خارج شود؛ سپس خمیر را روی سطح کار پهن کرده و کمی آن را پهن کنید سپس با استفاده از کارتک به قطعات مساوی تقسیم کنید؛ هر لایه خمیر را درون دست خود باز کرده و بعد یک توپک خرما درون آن قرار دهید و مجدد خمیر را مانند بقچه جمع کنید.

مرحله پایانی تهیه کلوچه خرمایی خانگی

سینی فر را کمی چرب کرده و کلوچه‌ها را با فصله درون آن قرار دهید؛ سپس با استفاده از ته لیوان روی خمیر را کمی صاف کرده و با استفاده از هر قالبی که در خانه دارید، روی نان را شکل دهید؛ در این مرحله توجه داشته باشید که هنگام شکل داد، قالب را فشار دهید؛ چرا که با پف کردن خمیر ظاهر شیرینی از بین می‌رود؛ در نهایت مقداری زرده تخم مرغ و وانیل را ترکیب کنید روی شیرینی‌ها رومال کرده و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید.

نکات کلیدی برای پخت کلوچه خرمایی خانگی

  • یکی از نشانه‌های آماده شدن خمیر این است که درون آن لانه زنبوری می‌شود و جای انگشت روی خمیر باقی می‌ماند.
  • در صورتی که خمیر مایه شما تازه نباشد، نان شما به خوبی پف نمی‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 663

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…