طرز تهیه ته دیگ زعفرانی 3 سوته با آب + ویدئو

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که به ته دیگ علاقه دارید و دوست دارید طعم‌های متفاوتی را امتحان کنید، این مطلب را از دست ندهید.

ته دیگ جزو خوشمزه‌ترین قسمت غذا است که افراد بسیاری به آن علاقه دارند؛ شما می‌توانید با مواد اولیه متفاوت انواع ته دیگ را درست کرده و از آن در مهمانی‌‎های خود استفاده کنید؛ روش‌های مختلفی برای درست کردن ته دیگ زعفرانی وجود دارد که با توجه به ذائقه خود می‌توانید ته دیگ سیب زمینی، ته دیگ مرغ و یا ته دیگ برنج درست کنید؛ اما در این مطلب روشی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید ته دیگی خوشمزه بدون نیاز به موادی که نام برده‌ایم تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه ته دیگ سیب زمینی

برای تهیه این ته دیگ مجلسی به 3 قاشق آرد، نمک، زردچوبه، نصف لیوان آب و به مقدار لازم زعقران نیاط دارید؛ لازم به ذکر است که این حجم از مواد اولیه برای یک قابلمه با سایز متوسط مناسب است و در صورتی که بخواهید از قابلمه بزرگتر استفاده کنید، باید مقدار مواد را افزایش دهید.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی

این مدل ته دیگ به راحتی در مدت زمان کمی آماده می‌شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید در پخت آن توجه داشت، کم بودن شعله گاز است چرا که این مدا ته دیگ به سرعت می‌سوزد؛

مطلب پیشنهادی:  برای تجربه یک زندگی شادتر چه کار کنیم؟

مرحله اول

ابتدا برنج را مانند همان روش معمول که می‌دانید آبکش کرده و مقداری با آب سرد بشویید تا نشاسته آن از بین برود؛ سپس قابلمه را روی گاز بگذارید و شعله را روشن کنید.

ته دیگ زعفرانی

مرحله دوم تهیه ته دیگ مجلسی

همه مواد اولیه مانند آب، آرد، نمک، زردچوبه و زعفران را با هم ترکیب کرده و بعد به آن 3 قاشق روغن اضافه کنید؛ اجازه دهید مواد ته دیگ ما با شعله ملایم ببندد و حباب بزند.

مرحله پایانی

در نهایت با استفاده از قاشق، برنج را آرام به قابلمه منتقل کنید؛ توجه داشته باشید که اضافه کردن ناگهانی برنج باعث می‌شود مواد ته دیگ ما بهم بخورد؛ بعد از گذشت 30 تا 40 دقیقه برنج شما آماده است می‌توانید آن را در یک ظرف مناسب سرو کرده و بعد ته دیگ آن را جدا کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    19 آذر 1402 در 11:44 ب.ظ

    خیلی خوب ومفید 👌🏼👌🏼👌🏼

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…