خوشمزه ترین کشک بادمجان مجلسی بدون نیاز به سرخ کردن

1
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به کشک بادمجان علاقه دارید و به دلیل روغن زیادی که برای سرخ کردن بادمجان نیاز دارید از آن استفاده نمی‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.
کشک بادمجان

کشک بادمجان جزو غذاهای اصیل ایرانی است که به دلیل طعم و مزه خاص آن، بسیاری از افراد به این غذا علاقه دارند؛ اما یکی از دلایلی که باعث می‌شود این غذای خوشمزه را کمتر در برنامه غذایی خود جای دهیم، مقدار روغنی است که برای سرخ کردن بادمجان به آن نیاز داریم؛ برای حل این مشکل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کشک بادمجان کبابی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان مجلسی

برای درست کردن این غذای خوشمزه به 2 کیلوگرم بادمجان، 2 عدد پیاز، 1 پیمانه آب، 4 قاشق غذاخوری کشک، 2 قاشق پودر نعنا خشک و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

برای درست کردن کشک بادمجان به این شیوه متفاوت به دو روش می‌توانید عمل کنید؛ روش اول کباب کردن بادمجان‌ها است که در این روش لازم است آن‌ها را با پوست کباب کرده و بعد استفاده کنید؛ روش دوم آبپز کردن و بعد کوبیدن بادمجان‎‌ها است که در این مطلب ما روش کبابی را انتخاب کرده‌ایم چرا که طعم و مزه بهتری دارد.

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن کشک و بادمجان خوشمزه،بادمجان‌ها را شسته و با همان پوست روی یک توری قرار دهید تا با شعله ملایم کباب شود؛ سپس بعد از سرد شدن پوست بادمجان‌ها را گرفته و آن‌ها را کنار بگذارید.

مرحله دوم

لازم به ذکر است که در این روش می‌توانید بادمجان‌ها را درون فر هم قرار دهید تا به این وسیله کباب شوند، در این روش کشک بادمجان کبابی در فر توجه داشته باشید که هر چقدر بادمجان‌ها کوچک باشند بهتر کباب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت شمع موم عسلی با یک ترفند آسان

مرحله سوم

در یک قابلمه پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود؛ سپس ادویه‌ها را به آن اضافه کنید؛ در این مرحله بادمجان‌های کبابی را ساطوری کنید و به پیاز اضافه کنید.

کشک بادمجان

مرحله چهارم

بعد از تفت دادن مواد، نعنا خشک و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید، اکنون مواد کشک و بادمجان رژیمی شما آماده شده؛ در این مرحله مقداری گردو خرد شده را به همراه مخلوط کشک و آب به مواد اضافه کند و بعد درب تابه را بگذارید تا مواد به مدت 30 دقیقه جا بیفتد.

مرحله پایانی طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی

در این فاصله برای تزیین کشک و بادمجان، مقداری کشک، پیازداغ و گردو را آماده کنید؛ سپس بادمجان‌های آماده شده را درون ظرف ریخته و با کشک و پیازداغ و گردو تزیین کنید؛ نوش‌جان

تعداد کلمات مطلب: 413

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. محدثه پیمانی

    18 آذر 1402 در 2:54 ب.ظ

    پیمانی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

جاهای دیدنی تخت سلیمان ایران

جاهای دیدنی تخت سلیمان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که در استان…