استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن پوست خوب خواسته بسیاری از افراد است. یکی از رازهای مهم برای داشتن پوست خوب استفاده از ضدآفتاب به صورت مستمر است.
استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب از جمله مهم‌ترین کارهایی است که افراد باید انجام دهند. خرید ضدآفتاب باید با آگاهی انجام شود تا محصول موردنظر مناسب با نوع پوست خودتان را انتخاب کنید. تفاوت ضدآفتاب رنگی را با بدون رنگ می‌دانید؟ آیا ضدآفتاب رنگی هم به‌اندازه ضدآفتاب معمولی اثر مخرب اشعه مضر را کاهش می‌دهد؟ این سؤالات از جمله سؤالات مهمی است که پرسیده می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

تفاوت ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ

قبل از آنکه به این سؤال پاسخ دهیم که استفاده از ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ، باید تفاوت این دو کرم را براتان شرح دهیم. مهم‌ترین فرق این دو کرم به شرح زیر است:

ضدآفتاب رنگی به رفع عیوب پوست کمک می‌کند

از جمله کارهای مهمی که ضدآفتاب رنگی برای پوست انجام می‌دهد رفع عیوب پوست است. کرم‌های ضدآفتاب رنگی رنگ پایه روشن و غیر چرب به پوست داده و عیوب و لک‌های جزئی پوست را به‌خوبی می‌پوشاند.

تفاوت ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ

ضدآفتاب رنگی به‌جای کرم‌پودر

شما می‌توانید کرم ضدآفتاب رنگی را به‌جای یک کرم معمولی مورداستفاده قرار دهید. در این حالت بدون نیاز به داشتن یک آرایش سنگین می‌توانید درخشش طبیعی به پوست خودتان بدهید. کرم‌های ضدآفتاب رنگی معمولاً بافت سبکی داشته و ردی از چربی از خود باقی نمی‌گذارد.

ضدآفتاب رنگی و محافظت از پوست در برابر نور آبی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی در برابر ضد آفتاب‌های معمولی آن است که علاوه بر مراقبت از پوست در برابر اشعه ماورای‌بنفش، در برابر نور آبی کامپیوتر، تبلت و موبایل نیز از پوست شما محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده که حتی قرارگرفتن کوتاه‌مدت در برابر نور آبی برای پوست مضر بوده و استرس اکسیداتیو را در پوست افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  این مواد را هرگز به پوستتان نزنید

لازم است بدانید که این عارضه می‌تواند باعث بروز چین‌وچروک زودرس شده و لک‌های تیره روی پوست ایجاد کند. ضدآفتابی که قابلیت خنثی‌کردن اثر مخرب نور آبی را دارد در جلوگیری از بروز زودهنگام علائم پیری می‌تواند مؤثر باشد.

تفاوت ترکیبات موجود در کرم ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ

تفاوت ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ به ترکیبات موجود در آنها مربوط است. همان‌طور که شرح دادیم در ضدآفتاب رنگی از مواد معدنی مانند زینک اکسید و دی‌اکسید تیتانیوم استفاده شده تا بتواند اشعه ماورا بنفش را خنثی کند. کرم ضدآفتاب بی‌رنگ نیز حاوی مواد شیمیایی و معدنی است با این تفاوت که مثل ضدآفتاب رنگی در آن از رنگ‌دانه استفاده نشده است؛ بنابراین رنگی به پوست نمی‌دهد.

تفاوت ترکیبات موجود در کرم ضدآفتاب رنگی و بی‌رنگ

استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

باتوجه‌به تفاوت ضدآفتاب رنگی و بدون رنگ ممکن است این سؤال پیش آید که کدام یک از این کرم‌ها بهتر است؟ در واقع پاسخ به طور کامل به نیاز شما در استفاده از کرم ضدآفتاب بستگی دارد.

اگر فقط در پی محافظت از پوست خود در برابر آفتاب هستید، می‌توانید از ضدآفتاب بی‌رنگ استفاده کنید؛ اما اگر می‌خواهید علاوه بر این مزیت، از مزیت پوشانندگی و خنثی‌شدن اثر مخرب نور موبایل، کامپیوتر و تبلت نیز برخوردار شوید، بهتر است از ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. ضد آفتاب رنگی را با طیف رنگی انتخاب کنید که با رنگ پوست طبیعی شما مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…