طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند با جدیدترین ایده‌ها + ویدیو

1
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند، می‌توانیم امکانات خاص و بی‌نظیری را به آشپزخانه خود بیفزاییم. از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحات کنار رونده، سینک و اجاق گاز مخفی اشاره کنیم.

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی به لطف تکنولوژی دستخوش تغییراتی شده است. از همه جالب‌تر، هوشمند شدن لوازم آشپزخانه است. اما آیا طراحی کابینت آشپزخانه هم می‌تواند هوشمند باشد؟ برای دریافت پاسخ، تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه با استفاده از تکنولوژی

در خانه‌های مدرن، جای استفاده از تکنولوژی خالی است. آشپزخانه جایی است که می‌توانیم به میزان زیادی از تکنولوژی هوشمند استفاده کنیم. ایده‌های جالبی برای طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

توسعه سطح کار آشپزخانه

با استفاده از تکنولوژی می‌توانیم سطح کار آشپزخانه را افزایش دهیم. در بسیاری از موارد یک دکمه روی صفحه کابینت تعبیه می‌شود که با فشار دادن آن، صفحه آشپزخانه کنار می‌رود و به صورت یک میز تاشو بزرگ درمی‌آید. این کار ایده‌ای جالب برای استفاده بهینه از فضا است. به این ترتیب دیگر به میز اضافی نیاز ندارید و آشپزخانه کوچک شما بسیار کاربردی و استاندارد طراحی می‌شود.

طراحی آشپزخانه هوشمند

سطوح بالا رونده

سطوح بالاروند در طراحی کابینت آشپزخانه، ایده‌ای بسیار جالب هستند. به این ترتیب که با فشار دادن یک دکمه، یک قسمت از کابینت بالا می‌آید. داخل آن می‌تواند هر وسیله‌ای وجود داشته باشد. ماشین قهوه‌ساز، فر، دستگاه مخلوط‌کن و … را می‌توانیم در این قسمت قرار دهیم.

سطوح کنار رونده

سطوح کنار رونده در طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند کاربرد بسیاری دارند. به این ترتیب که با لمس یک قسمت از سطح کابینت، به صورت کشویی کنار می‌رود. زیر سطح کنار رونده می‌تواند کاربری مشخصی داشته باشد. برای مثال سینک ظرفشویی مخفی یا تعبیه پریز برای لوازم برقی و شارژر الکترونیکی از جمله ایده‌هایی است که فقط با طراحی آشپزخانه به صورت هوشمند امکان‌پذیر است.

طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند

تعبیه صفحه نمایش

در آشپزخانه‌های هوشمند می‌توانیم صفحات نمایش را داخل کابینت تعبیه کنیم و با استفاده از تکنولوژی آن‌ها را در صورت نیاز در معرض نمایش قرار دهیم. همچنین می‌توانیم دستورهای پخت غذا را در این صفحات هوشمند جستجو کنیم و بر اساس آن به آشپزی مشغول شویم. به این ترتیب کار ما هر روز آسان‌تر از گذشته می‌شود.

کشو و درب کابینت هوشمند

طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند به نحوی است که دیگر به دستگیره نیاز نداریم. بلکه با یک لمس ساده تمام درب‌ها و کشوها باز و بسته می‌شوند. درون کشوها می‌توانیم امکانات متنوع و جذابی داشته باشیم. برای مثال فضاهای نظم‌یافته که برای نگهداری لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. و یا پریزهای مجهز که امکان نورپردازی و استفاده از لوازم برقی را فراهم می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های کاسه روشویی ۲۰۲۴

طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند

کمد و قفسه‌های کنار رونده

این سبک قفسه‌ها برای آشپزخانه سوییت‌ها و خانه‌های متراژ پایین بسیار کاربردی هستند. به این ترتیب شما می‌توانید در یک فضای دو متر در دو متر هم یک آشپزخانه مجهز داشته باشید. قفسه‌ها و کمدها به شکل پارتیشن طراحی شده و با فشار دادن یک دکمه، به راحتی کنار می‌روند. در مواقع نیاز می‌توانید آن را جمع کرده و از فضای آشپزخانه برای کاربری‌های دیگر استفاده کنید. برای مثال با ایجاد یک تخت تاشو در دیوار روبرویی، می‌توانیم از این فضا به عنوان اتاق خواب استفاده کنیم.

نکات طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند

خانه‌های هوشمند در سال‌های اخیر مورد توجه طراحان قرار گرفته‌اند. اما پیش از هر چیز شما باید به یک سری نکات توجه داشته باشید:

  • طراحی آشپزخانه هوشمند، به واسطه تکنولوژی و ابزار مورد استفاده، هزینه بالایی دارد.
  • بهتر است سیستم طراحی هوشمند را در تمام خانه خود ایجاد کنید و یک خانه هوشمند و کاربردی داشته باشید.
  • در طراحی آشپزخانه هوشمند، باید نیازهای خود را در اولویت قرار دهید. یعنی مشخص کنید که به میز کار بیشتری نیاز دارید و یا می‌خواهید برای نگهداری لوازم، جای بیشتری داشته باشید.

طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند

سخن پایانی

طراحی کابینت آشپزخانه هوشمند با استفاده از یک تکنولوژی جذاب انجام می‌شود. شما می‌توانید این تکنولوژی را در تمام فضاهای خانه خود پیاده کنید. برای مثال می‌توانید نورپردازی خانه خود را هوشمند کنید. به نحوی که با تاریک شدن هوا، خود به خود چراغ‌ها روشن شوند و میزان نور آن‌ها قابل تنظیم شود.

تعداد کلمات مطلب: 649

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ا

    10 آذر 1402 در 4:09 ب.ظ

    😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…