4 غذای مقوی و کم هزینه با اسفناج برای روزهای سرد سال

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید در روزهای سرد سال چه غذایی درست کنید که برای بدن بسیار مقوی و طرز تهیه آن بسیار راحت باشد، این مطلب را از دست ندهید.
خوراک اسفناج

یکی از زیبایی‌های فصل پاییز و زمستان، خوردن میوه و سبزیجات این فصل است که علاوه بر طعم و مزه عالی، از خواص بی‌شماری برخوردار هستند؛ اسفناج جزو یکی سبزی‌های بسیار مقوی است که در فصل پاییز و زمستان می‌روید و ارزش غذایی بالایی دارد؛ از دیگر فواید این سبزی این است که می‌توان غذا و نوشیدنی‌های متوعی را با آن درست کرد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توانید با اسفناج تهیه کنید را به شما آموزش دهیم.

خواص اسفناج برای بدن

این سبزی خوشمزه سرشار از ویتامین‌های A، C و K است که بینایی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ علاوه بر آن اسفناج منبع غنی آهن است و برای افرادی که مشکل کم خونی دارند می‌تواند بسیاتر موثر باشد.

از سوی دیگر اگر از یک رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و به دنبال مواد غذایی هستید که بتواند تمام نیاز بدن شما را برآورده کند، این سبزی انتخاب خوبی است؛ چرا که حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه‌دارد؛ با توجه به فواید بی‌شمار اسفناج در ادمه چند غذای خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم که با این غذرا طبخ می‌شود.

خواص اسفناج

املت اسفناج

اگر به دنبال یک وعده غذایی مقوی برای صبحانه هستید، املت‌اسفناج می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ برای تهیه این املت به ۲ عدد تخم مرغ، اسفناج، نمک، فلفل سیاه و جوز هندی نیاز داریم؛ ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ را شکسته و با همزن بزنید، سپس در ماهیتابه اسفناج‌ها را با کمی روغن تفت دهید و بعد تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید؛ شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید تا املت سفت شود؛ در این فاصله هم ادویه‌ها را به ان اضافه کنید؛ در نهایت صبحانه مقوی شما آماده است و می‌توانید آن را با گوجه و پنیر میل کنید.

اسفناج

اسموتی

اگر اعضای خانواده شما علاقه‌ای به خوردن اسفناج ندارند، می‌توانید با استفاده از آن یک نوشیدنی بسیار خوشمزه تهیه کرده که  علاوه بر خواص مواد موجود در آن، می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد؛ برای تهیه این نوشیدنی یک فنجان اسفناج تازه، 2 عدد موز، یک فنجان شیر، 1 قاشق عسل، چند قطره وانیل و چند قطره آب لیمو نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی:  رنگ درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

برای تهیه اسموتی ابتدا تمام مواد را درون مخلوط‌کن ریخته و یک دقیقه هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند؛ وقتی که غلظت مواد به حد لازم رسید، یخ‌ها را به آن اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا نوشیدنی شما حسابی خنک شود.

اسموتی اسفناج

سالاد اسفناج

آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به خوردن سالاد هستند، این ترکیب سالاد می‌تواند برای آن‌ها بسیار جذاب باشد؛ برای تهیه این سالاد نیاز به اسفناج، توت فرنگی، گردو، پنیر فتا و سس بالزامیک دارید؛ در تهیه این سالاد بهتر است که از مینی اسنفاج استفاده کرده تا در نهایت ظاهعر سالاد شما بسیار جذاب باشد.

سالاد اسفناج

کوکو اسفناج

کوکواسفناج می‌تواند یک غذای مقوی باشد و کم هزینه باشد که در مدت زمان کمی آماده می‌شود و بسیار مقوی است؛ برای تهیه این کوکو خوشمزه به 300 گرم اسفناج، 4 عدد تخم مرغ، 1 عدد پیاز و به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

ابتدا اسفناج‌ها را به خوبی خرد کرده و در یکم تابه به همراه پیاز تفت دهید؛ وقتی که اسفناج نرم شد و آب آن کشیده شد، در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را شکسته و ادویهها را به آن اضافه کنید؛ سپس تخم‌مرغ‌ها را روی اسفناج ریخته و  به مدت 30 دقیقه درب ماهیتابه را بگذارید؛ وقتی که یک طرف کوک طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر طلایی شود؛ اگر به آموزش کوکوهای مختلف علاقه دارید، طرز تهیه کوکو مرغ را در این مطلب مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    26 آبان 1402 در 9:10 ب.ظ

    خیلی عالی است دستورات غذایی 😂😂😂😂😂😂😂پولش از کجا ؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…