تقویت مو با سرکه سیب یک راهکار موثر و ساده

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقویت کردن موها یکی از کارهای مهمی است که افراد باید در روتین روزانه خود انجام دهند. استفاده از مواد طبیعی می‌تواند به شما در این راستا بسیار کمک کند.
تقویت مو با سرکه سیب

تقویت مو با سرکه سیب از جمله کارهایی است که اگر به طور مستمر انجام دهید، نتیجه آن را خواهید دید. فواید سرکه سیب برای مو از زمان‌های بسیار دور شناخته شده بوده و افراد از آن استفاده می‌کرده‌اند. در این مطلب از دلتامگ همراه ما باشید تا با هم فواید این ماده طبیعی را بررسی کنیم.

تقویت مو با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از هدایای طبیعت است که به انسان داده شده است. سرکه سیب دارای فواید زیادی برای تقویت موها بوده و افراد اگر از آن استفاده کنند تأثیر آن را خواهند دید. این ماده خوراکی از موخوره افراد جلوگیری کرده و همچنین باعث لایه‌برداری پوست می‌شود. بنابراین تقویت مو با سرکه سیب را جدی بگیرید.

کاهش چربی کف سر با سرکه سیب

سرکه به‌ویژه از نوع سیب، می‌تواند به کاهش چربی‌های طبیعی اضافی در ریشه مو کمک نموده و برای افرادی که موهای چرب یا نازکی دارند، یک انتخاب ایده‌آل محسوب شود. علاوه‌برآن، این ماده خوراکی بسیار ملایم‌تر از شامپوهای شفاف‌کننده است؛ بنابراین می‌توان حتی بیش از یک‌بار در هفته از آن استفاده نمود. این موضوع می‌تواند در متعادل‌کردن pH، بستن کوتیکول و بازگرداندن سطح و درخشش مو نقش داشته باشد.

کاهش چربی کف سر با سرکه سیب

تقویت مو با سرکه سیب مثل کاهش ریزش مو

سرکه سیب توانایی این موضوع را دارد که pH پوست را متعادل کرده و هرگونه التهاب در فولیکول‌های مو را کاهش دهد؛ بنابراین برای کاهش ریزش و تقویت مو با سرکه سیب بهتر است که از این ماده خوراکی به ساقه موهایتان بزنید.

استفاده از سرکه سیب در رنگ‌کردن موها

اکثر رنگ موها دارای خاصیت قلیایی است و همین دلیل کوتیکول مو را باز نمی‌کند. ازآنجایی‌که سرکه‌ای که از سیب تولید می‌شود کمی است، می‌تواند طول عمر و شادابی رنگ مو را افزایش می‌دهد. برای گرفتن نتایج بهتر سرکه باید به نسبت ۱ تا ۸ با آب رقیق شود و بعد از رنگ‌کردن موها را با آب آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  5 خاصیت کرفس که سلامتی شما را تضمین می‌کند

تقویت مو با سرکه سیب و همچنین کاهش وز مو

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند، وز کردن موهاست. سرکه سیب حاوی اسید‌استیک بوده که به بازگرداندن درخشندگی به موها و همچنین کاهش خشکی مو کمک می‌کند. در نهایت این ترکیب باعث کاهش وز موها می‌شود. دلیل شکنندگی و وز‌شدن موها به علت محتوای قلیایی بالای آن‌ها بوده و وقتی با اسیدیته سرکه در تقابل قرار بگیرند، تعادل به مو بازمی‌گردد.

صاف‌شدن کوتیکول‌های مو با کمک سرکه سیب

طبق تحقیقاتی که به‌عمل‌آمده است، اسیدیته طبیعی این سرکه به صاف‌کردن کوتیکول‌های مو کمک کرده و موخوره ناشی از کوتیکول‌های بلند شده را کاهش می‌دهد.

این موضوع به این معنی است که موها بعد از شست‌وشو با سرکه بهتر می‌توانند نور را منعکس کرده و درخشان‌تر دیده شوند.

صاف‌شدن کوتیکول‌های مو با کمک سرکه سیب

کاهش شوره سر با سرکه سیب

مواد موجود در سیب یک لایه‌بردار طبیعی است که پوست سر را تمیز کرده و همچنین شوره سر را نیز کاهش می‌دهد. برای رسیدن به این هدف تنها لازم است که سرکه را با آب رقیق کرده و پوست سرخود را ماساژ دهید.

حالا اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای افرادی که مشکل شدید شوره سر دارند، استفاده از این روش به‌صورت هفتگی یا دو بار در هفته مفید است. ماهیت اسیدی سرکه به نابودی قارچ مالاسزیا که باعث شوره سر می‌شود، کمک می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 540

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    23 آبان 1402 در 3:57 ب.ظ

    خیلی مطلب مفیدی بوددست مریزادبه شمابزرگوارانی که مطالب مفیدی جهت استفاده ماارسال می کنیدسپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…