3 مدل تزیین میوه لاکچری برای سفره یلدا

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با نزدیک شدن به شب یلدا یکی از دغدغه‌های ما می‌تواند تزیین یک سفره شیک باشد؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که به چیدمان میز یلدا اهمیت می‌دهید، این مطلب را از دست ندهید.
تزیین میوه شب یلدا

یکی از رسم‌های بسیار زیبا و قدیمی در ایران، شب چله یا همان شب یلدا است؛ همانطور که می‌دانید در ایران این جشن را به مناسب آغاز فصل زمستان می‌گیرند؛ در ای جشن از انواع خوراکی‌های خوشمزه و زمستانی استفاده می‌شود تا با استفاده از آن‌ها بتوانند طولانی‌ترین شب سال را در کنار عزیزانشان جشن بگیرند؛ به همین منظور در این مراسم تزیین میز از اهمیت بالایی برخوردار است خضوضا برای خانواهایی که یک عضو جدید به آن‌ها اضافه شده است؛ در نتیجه اگر شما هم به دنبال ایده‌های جذاب بر ای تزیین میوه شب یلدا هستید، این مطلب را از دست ندهید.

ایده‌های جذاب برای تزیین میوه سفره یلدا

روش‌های مختلفی برای چیدمان میز یلدا وجود دارد که شما می‌تواند مطابق با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید؛ به عنوان مثال می‌توانید برای نوعروس خود یک سفره یلدا سنتی آماده کرده و از آن لذت ببرید؛ بنابراین انتخاب اینکه تزیین سفره یلدا ساده باشید یا سنتی کاملا به شرایط شما بستگی دارد؛ با توجه یه اینکه میوه‌آرایی در زیبایی سفره اهمیت بسیاری دارد، به همین منظور در ادامه چند ایده سفره یلدا شیک را به شما آموزش خواهیم داد.

تزیین میوه شب یلدا

تزیین میوه یلدا درون سبد

زیباترین سبک چیدمان میوه و تزیین سفره یلدا، استفاده از یک سبد مخصوصا سبد حصیری است؛ این ایده برای هدیه دادن و تزیین سفره یلدا عروس بسیار انتخاب خوبی است؛ برای این منظور لازم است از میوه‌هایی مانند توت فرنگی، انگور، نارنگی، و موز استفاده کنید؛ این رنگ‌ها در کنار هم هارمونی بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

برای تزیین سبد در ابتدا لازم است که درون آن را به یک تکه فیبر پر کرده و روی آن را با پارچه ساتن رنگ دلخواه بپوشانید؛ این نحوه تزیین باعث می‌شود میوه‌ها به خوبی مشخص و قابل دسترس باشند؛ فضای خالی میان میوه‌ها را می‌توانید با گل‌های مورد علاقه خود پر کنید تا زیبایی بیشتری به سبد شما بدهد؛ در مرحله بعد سعی کنید که میوه‌های هم رنگ مانند موز و نارنگی را کنار هم قرار ندهید؛ بهترین روش چیدمان این است که میان‌ آن‌ها از میوه‌ای با رنگ متضاد مانند انار یا انگور استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  چطور معماری خانه می‌تواند ساکنین را افسرده کند؟

تزیین میوه یلدا

تزیین میوه شب یلدا در سینی

این مدل چیدمان سفره یلدا برای دورهمی‌های دوستانه بسیار مناسب است؛ چرا که به راحتی به میوه‌ها دسترسی دارید و نیازی به خورد کردن آن‌ها نیست؛ در این روش به یک بشقاب زیبا نیازمندید و بهتر است که طرح بشقاب با چیدمان سفره همخوانی داشته باشد؛ برای مثال اگر چیدمان شما سنتی است بهتر است که از سینی با طرح‌های سنتی استفاده کنید تا زیبایی سفره شما بیشتر نمایان شود.

در استفاده از این رو بهتر است که میوه‌ها را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد کنید؛ در ادامه اگر دوست داشته باشید می‌توانید مانند تصویر زیر آن‌ها را در کنار هم قرار داده و یا اینکه برای سرو راحت‌تر می‌توانید از یک سیخ چوبی کمک بگیرید و میوه‌ها را به سیخ زده و بعد در سینی قرار دهید؛ در این روش هنگام سیخ گرفتن میوه‌ها به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از میوه‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید به این صورت که ابتدا از یک تکه کیوی سپس پرتقال، انگور، موز و توت فرنگی استفاده کنید؛ در نهایت برای جلوه بیشتر می‌توانید میوه‌ها را درون سس شکلات زده و بعد در سینی قرار دهید.

تزیین میوه

تزیین میوه‌های تک نفره برای شب یلدا

این مدل چیدمان میوه و چیدمان سفره یلدا، برای دورهمی‌هایی که جمعیت بالایی دارد بسیار مناسب است؛ چرا که به راحتی به خوراکی‌ها دسترسی دارید و از طرفی ظرف کمتری نیز کثیف خواهد شد.

تزیین میوه

در این روش می‌توانید از ظروف کوچک تک نفره استفاده کرده و یا اینکه مانن تصویر نان تارت آماده را از قنادی تهیه کرده و درون آن را با استفاده از میوه‌های رنگی خرد شده پر کنید.

تعداد کلمات مطلب: 625

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…