با رازآلودترین مکان های روی زمین آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رازآلودترین مکان های روی زمین، مکان‌هایی هستند که راز چگونگی ساخت آن‌ها، یا دلیل ساخت آن‌ها یا حتی علت وجودی آن‌ها بر کسی مشخص نشده است. این مکان‌ها هرکسی را مجذوب خود می‌کنند.
رازآلودترین مکان های روی زمین

مکان‌های اسرارآمیز زیادی در سراسر کره زمین وجود دارند که بعضی از آن‌ها حتی در لیست ترسناک‌ترین جاهای روی زمین نیز قرار می‌گیرند. بعضی از این مکان‌ها اما داستانی کاملا متفاوت دارند. دلیل به وجود آمدن و خلق آن‌هاست که دانشمندان و باستان‌شناسان را در حیرت فروبرده است. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از رازآلودترین مکان های روی زمین پرداخته است، با ما همراه باشید.

دشت کوزه‌ها در لائوس یکی از رازآلودترین مکان های روی زمین

لائوس کشوری است که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد؛ اما در میان دشت‌های پر فراز و نشیب آن چیزی وجود دارد که توجه همگان را به خود جلب کرده است.  این دشت عجیب را با نام پلین آو جارز یا دشت کوزه‌ها می‌شناسند؛ زیرا در آن حدود 400 کوزه سنگی به چشم می‌خورد که قدمتشان به عصر آهن بازمی‌گردد.

هیچ‌کس هنوز هم نمی‌داند که این اشیای عجیب چگونه یا به دست چه کسی ساخته شده‌اند. حرف و حدیث‌های زیادی درباره این ظرف‌های جالب وجود دارد؛ اما مستندترین آن‌ها، این ظرف‌ها را محلی برای دفن خاکستر مردگان می‌داند.

خطوط نازکا

خطوط نازکا از رازآلودترین مکان های روی زمین

پرو کشوری است که به داشتن مکان‌های اسرارآمیز و رمزآلود معروف است. ماچو پیچو در این کشور شهرت جهانی دارد؛ اما شاید کمتر کسی درباره خطوط نازکا این کشور چیزی شنیده باشد. این خطوط که در صحرایی به همین نام در کشور پرو واقع شده‌اند شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسند؛ اما در کل با هیچ منطقی توجیه‌پذیر نیستند.

این خطوط ساده اما بسیار گوناگون هستند و از تصاویری شبیه میمون، عنکبوت، دست انسان و… تشکیل شده‌اند. جالب اینجاست که این خطوط حدود 200 الی 700 سال پیش از میلاد مسیح خلق شده‌اند؛ درست زمانی که نه از تصاویر هوایی خبری بود و نه از هلیکوپتر و هواپیما. اصلا معلوم نیست که چه کسانی این شکل‌ها را خلق کرده‌اند و انگیزه آن‌ها از این کار چه بوده است یا اینکه چگونه توانسته‌اند به این شکل دقیق و زیبا آن‌ها را ترسیم کنند؟

مطلب پیشنهادی:  رنگ موی مناسب پوست شما

آبشار شعله ابدی

آبشار شعله ابدی یکی از مکان های مرموز جهان

انسان هرجا که به چیزی برخورد می‌کند که نمی‌تواند برایش جوابی بیابد به آن مرموز و رازآلود می‌گوید. آبشار شعله ابدی یکی دیگر از رازآلودترین مکان های روی زمین است که در حفاظت گاه شیل کریک (Shale Creek) واقع در پارک ریج چستنات (Chestnut Ridge Park) در غرب نیویورک قرار دارد. در پای آبشار غار کوچکی وجود دارد که محل انتشار گاز طبیعی است و باعث روشن شدن و روشن ماندن یک شعله کوچک شده است.

تقریبا در تمام طول سال این شعله قابل مشاهده است. این شعله گاهی خاموش می‌شود؛ اما خودش دوباره روشن می‌شود.  با همه این ها، ابهامات زیادی درباره نحوه انتشار این گاز وجود دارد و همین موضوع سبب شده است تا نام این مکان در فهرست رازآلودترین مکان های دنیا قرار گیرد. برای دیدن این شعله می‌توانید به ایالت نیویورک، پارک ارکارد، پارک چستنات، آبشار شعله ابدی بروید.

مکان های اسرارآمیز روی زمین

سخن پایانی

گوبکلی تپه در ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه، جزیره اسرارآمیز اوک در جنوب کانادا و حتی مجسمه‌های موآی در جزیره ایستر از دیگر رازآلودترین مکان های روی زمین هستند که اسرار آن‌ها هنوز هم برای کسی فاش نشده است. دیدن این جاذبه‌های گردشگری محبوب که همگان را به حیرت واداشته قطعا سفری هیجان‌انگیز و دلچسب برای ماجراجویان خواهد بود. در کنار این جاهای اسرارآمیز، عجیب ترین مکان های روی زمین هم بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…