دسر خرما و کره بادام زمینی، میان‌وعده‌ای مقوی برای دانش‌آموزان با 3 قلم مواد

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک میان وعده مقوی برای مدرسه و یا دورهمی‌های خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.
کره بادام زمینی

با شروع مدارس بزرگ‌ترین دغدغه ذهنی والدین، درست کردن یک میان وعده مقوی برای فرزندانشان است؛ بسیاری از آن‌ها به دنبال میان‌وعده‌هایی هستند که در کنار فایده بسیار برای بدن، از طعم خوبی نیز برخوردار باشد و بچه‌ها به آن علاقه داشته باشند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یک میان‌وعده مقوی با کره بادام زمینی و خرما را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه اسلایس کره بادام زمینی و خرما

برای تهیه این دسر خرمایی خوشمزه به 200 گرم خرما، دو قاشق پودر کاکائو و 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نیاز دارید؛ توجه داشته باشید این مواد پایه خود اسلایس است و برای هر لایه به مواد جداگانه‌ای نیاز دارید.

مواد لازم برای لایه میانی

برای درست کردن لایه میانی به 100 گرم کره بادام زمینی و یک قاشق عسل نیاز دارید؛ برای لایه آخر این دسر خرمایی مقوی نیز به دو قاشق غذاخوری شکلات تلخ و یک قاشق روغن مایع نیازمندید.

کره بادام زمینی

طرز تهیه اسلایس خرما و کره بادام زمینی

برای تهیه این دسر خوشمزه شما می‌توانید از رسپی‌های مختلفی استفاده کنید اما این روش طرز تهیه بسیار ساده و مقوی است و در مدت زمان کمی نیز آماده می‌شود؛ این دسر خوشمزه را می‌توانید در دورهمی‌های خود نیز درست کرده و در کنار عزیزانتان نوش‌جان کنید.

کره بادام زمینی با خرما

مرحله اول

در ابتدا لازم است خرماها را پوست بگیرید؛ برای آنکه پوست خرماها راحت گرفته شود، می‌توانید آن‌ها را به مدت نیم ساز در آب خیس کنید سپس پوست آن را بگیرید.

مرحله دوم تهیه کره بادام زمینی با خرما

بعد از آنکه پوست خرماها را گرفتید آن‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید؛ سپس باقی مواد مانند پودر کاکائو و خرما را به آن اضافه کنید و بعد از یکدست شدن مواد می‌توانید مخلوط‌کن را خاموش کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کره بادام زمینی با خرما، لازم است آن‌ها را درون قالب مورد نظر بریزید؛ برای اینکار درون قالب دلخواه کاغذروغنی پهن کرده و مواد را داخل آن بریزید.(توجه داشته باشید که دسر خرمایی ما در این مرحله بسیار چسبناک است و به سختی از قاشق جدا می‌شود؛ برای حل این مشکل بهتر است مقداری روغن به آن اضافه کنید).

مطلب پیشنهادی:  از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

خرما و کره بادام زمینی

مرحله چهارم طرز تهیه کره بادام زمینی

در این مرحله مواد را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا شکل بگیرد؛ در این فاصله هم به سراغ آماده کردن لایه‌های میانی بروید.

مرحله پنجم

برای درست کردن لایه میانی لازم است تا کره بادام زمینی را با عسل مخلوط کرده و کنار بگذارید؛ بعد از گذشت دو ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و مواد آماده شده را روی آن ریخته و مجدد درون یخچال بگذارید تا لایه آخر آماده شود.

طرز تهیه دسر خرمایی با کره بادام زمینی

مرحله پایانی

در این مرحله برای آماده کردن دسر خرمایی با کره بادام زمینی لازم است تا لایه آخر را آماده کنید؛ برای درست کردن لایه آخر، شکلات رو به روش بنماری ذوب کرده و به همراه مقداری روغن مایع مخلوط کنید؛ سپس قالب را از یخچال بیرون آورده و مواد را روی آن بریزید؛ اگر دوست دارید اسلایس‌ها را شکل دهید در این مرحله تا شکلات‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید؛ اسلایس کره بادام زمینی و خرما شما آماده است، بعد از آنکه کاملا سفت شد آن را از قالب خارج کرده و با استفاده از چاقو برش دهید؛ اگر به این دسته از مطالب آشپزی علاقه دارید، طرز تهیه پیراشکی 10 دقیقه‌ای را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 568

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با توت فرنگی زیبا شوید

اگر شما از خواص توت فرنگی برای پوست و موهای خود اطلاع داشته باشید، حتما این میوه خوشگل و خ…