بهترین مکان برای قرارگیری مبل میزبان در خانه کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل میزبان یک قطعه متمایز در میان سایر قطعات مبلمان است که در واقع به عنوان جایگاه میزبان در فضای پذیرایی یا نشیمن در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب به نکاتی برای محل قرارگیری این قطعه از مبلمان در پذیرایی منزل می‌پردازیم.
مبل میزبان

مبل میزبان، یک یا دو قطعه مبل با ظاهری متفاوت در ست مبلمان است. رنگ پارچه و در مواردی مدل مبلمان با سایر قطعات ست مبلمان متفاوت است و باید جایگاهی ویژه در دکوراسیون منزل به آن اختصاص دهیم. در واقع این مبل محل نشستن میزبان خانه است و از این نظر باید به دسترسی‌ها و دید به سایر فضاها دقت داشته باشیم. در ادامه این مطلب نکاتی را برای چیدمان مبلمان میزبان در خانه ارائه می‌دهیم.

بهترین جا برای مبل میزبان در منزل

محل قرارگیری مبلمان میزبان در خانه اهمیت بسیاری دارد. باید محلی را برای این مبل در نظر بگیریم که جلوه‌ای شاخص در پذیرایی منزل داشته باشد.  در ادامه نکاتی را برای چیدمان قطعات مبلمان در پذیرایی خانه ارائه می‌دهیم.

به دسترسی‌ها دقت کنید

مبلمان میزبان باید به آشپزخانه دسترسی راحتی داشته باشد تا روند پذیرایی با مشکل روبرو نشود. همچنین نباید خیلی از فضای ورودی منزل دور باشد. محل قرارگیری باید به نحوی باشد که در تردد افراد مشکلی ایجاد نشود. برای باز شدن فضا در مواقع نیاز، می‌توانید از انواع میز تاشو استفاده کنید.

دسترسی مبل میزبان

مبل میزبان باید دید خوبی به سایر فضاها داشته باشد

مبلمان میزبان باید به نحوی در پذیرایی منزل قرار بگیرد که میزبان دید خوبی به سایر فضاهای منزل داشته باشد. داشتن دید به ورودی، آشپزخانه و اتاق‌های خواب در صورت امکان باید رعایت شود.

امکان برقراری ارتباط با میهمانان

چیدمان مبل باید به نحوی باشد که افراد به یکدیگر دید داشته باشند. تا حد امکان از چسباندن مبل به دیوار و قرار دادن یک دست مبلمان به صورت ردیفی در کنار هم خودداری کنید.

میزبان باید احساس راحتی داشته باشد

قرار دان مبلمان میزبان در محل‌هایی دور افتاده و دور از میز جلو مبلی، باعث می‌شود که میزبان به حد کافی در فضا راحت نباشد. به همین دلیل باید تمام قطعات مبلمان را به نحوی کنار هم قرار دهید که تمام افراد به میز پذیرایی دسترسی داشته باشند.

چیدمان مبل میزبان

تناسب را در چیدمان مبل رعایت کنید

مبل میزبان اگرچه نسبت به سایر قطعات مبلمان ظاهری متفاوت دارد، اما این تفاوت ظاهری نباید از حد خارج شود. ظاهر این قطعه از مبلمان باید متناسب با سایر قطعات مبلمان در پذیرایی منزل باشد. برای مثال می‌توانیم پارچه ساده برای تمام قطعات مبلمان انتخاب کنیم و برای میزبان، پارچه طرح‌دار در نظر بگیریم یا برعکس.

مطلب پیشنهادی:  این ویژگی برج میلاد شما را شوکه می‌کند!

انواع مدل‌های مبلمان میزبان

بهتر است هنگام چیدمان و دکوراسیون منزل، پیرو یک سبک خاص باشیم. برای مثال اگر چیدمان به سبک کلاسیک می‌پسندید، باید از مبلمان استیل استفاده کنید. مبلمان میزبان در مدل‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

مدل کلاسیک

این مدل مبل جزئیات ریز و ظریفی دارد و برای خانه‌های کلاسیک انتخاب خوبی است. چیدمان مبل میزبان کلاسیک در منزل باید به صورت هماهنگ با سایر جزئیات منزل انجام شود.

مدل نئوکلاسیک

این مدل مبل برای خانه‌های سبک نئوکلاسیک بهترین انتخاب است. این سبک طراحی در واقع ترکیبی از جزئیات زیبای کلاسیک با سادگی سبک مدرن است.

مدل مدرن

مبل میزبان مدرن معمولاً طراحی بسیار خاص و متنوعی دارد و با متریال‌های خاصی ماند چرم یا فلز ساخته می‌شود. سادگی خطوط و استفاده از رنگ‌های خنثی از ویژگی‌های سبک مدرن است که در چیدمان مبل باید به آن توجه داشته باشیم.

مدل مبل میزبان

نکات انتخاب مبلمان برای منزل

نکاتی که هنگام انتخاب قطعات مبلمان باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • بهتر است هیچ کدام از قطعات مبلمان به دیوار نچسبند. می‌توانید پشت مبل سه نفر یک میز کنسول یا بوفه و قفسه‌های دکوری قرار دهید و مبلمان میزبان را در روبروی آن مبل بگذارید.
  • استفاده از اکسسوری‌های تزئینی مثل کوسن و شال مبل، به مبلمان شما جلوه‌ای لوکس و فاخر می‌بخشد.
  • میز قهوه‌خوری متناسب با ابعاد و طراحی مبلمان انتخاب کنید.

سخن پایانی

چیدمان مبل در منزل از جمله ابتدایی‌ترین کارهایی است که برای ایجاد فضایی دنج و زیبا انجام می‌دهیم. مبل میزبان در میان سایر قطعات، جلوه‌ای شاخص دارد و باید در محلی مناسب قرار بگیرد که هم به سایر بخش‌های پذیرایی دید داشته باشد و هم به آشپزخانه و سایر فضاهای جانبی نزدیک باشد.

تعداد کلمات مطلب: 658

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزئین خانه با گل‌ های آپارتمانی ، طبیعت را به خانه بیاورید

گل‌های آپارتمانی نه تنها به خانه شما طراوت و زیبایی می‌بخشند، بلکه فواید بسیاری برای سلامت…