ساده‌ترین روش تهیه کیک پرتقالی بدون توستر و همزن+ ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به درست کردن کیک در خانه علاقه دارید و به خاطر نداشتن فر و همزن منصرف شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.

درست کردن کیک در خانه برای بسیاری از خانم‌ها جزو یکی از بهترین تفریحات سرگرم کننده است؛ با شروع فصل پاییز یکی از بهترین کیک‌هایی که می‌توان در خانه درست کرد و از عطر و طعم آن لذت برد، کیک پرتقالی است؛ طرز تهیه کیک پرتقالی مانند سایر کیک‌ها بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین اگر در خانه فر ندارید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا دستور کیک پرتقالیبدون نیاز به فر را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی خیس

برای تهیه این کیک خوشمزه به 3 عدد تخم مرغ، 3/4 پیمانه شکر، 1/2 پیمانه روغن، 2 قاشق پوست پرتقال رنده شده، 2 پیمانه آرد، 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/2 پیمانه آب پرتقال نیاز داریم.

طرز تهیه کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک پرتقالی

برای تهیه کیک پرتقالی ساده روش‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما در این نوع دستور پخت روشی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید در صورت نداشتن همزن و توستر یک کیک خوشمزه تهیه کنید.

مرحله اول

ابتدا تمام مواد را در خارج از یخچال قرار دهید تا دمای آن با دمای محیط برابر شود؛ سپس در یک ظرف مناسب سه عدد تخم‌مرغ را شکسته و با همزن دستی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب شود و رنگ آن تغییر کند؛ سپس روغن را اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب و کشدار شود.

کیک پرتقالی

مرحله سوم تهیه کیک پرتقالی با بافت عالی

بعد از ترکیب شدن مواد، پوست پرتقال رنده شده را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید؛ سپس آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را الک کرده و در دو مرحله به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  شامی با لوبیا سفید، غذای مقوی و مفید

مرحله چهارم

بعد از ترکیب کردن همه مواد، به صورت دورانی آن را در حدی هم بزنید که مواد ترکیب شوند؛ توجه داشته باشید اگر در این مرحله مواد را زیاد هم بزنید، پف کیک از بین می‌رود.

مرحله پایانی تهیه کیک پرتقالی

در نهایت آب پرتقال را به مواد اضافه کنید و کنار بگذارید؛ قالب دلخواه را چرب کنید و از کاغذ روغنی درون آن استفاده کنید؛ مواد را درون قالب بریزید و چند مرتبه آن را به زمین بکوبید تا هوای میان مواد خارج شود.

مرحله پایانی

اگر می‌خواهید قالب را درون فر قرار دهید لازم است که از قبل آن را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود سپس کیک را به مدت 40 دقیقه درون فر قرار دهید تا پخته شود؛ اگر می‌خواهید از قابلمه برای پخت کیک استفاده کنید، در ابتدا یک قابلمه بزرگ را روی شعله گاز قرار دهید تا گرم شود؛ سپس قالب را درون قابلمه بگذارید و درب آن را دم‌کنی قرار دهید تا کیک پخته شود.

تعداد کلمات مطلب: 466

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …