خوراک لوبیا سبز بدون گوشت در 30 دقیقه + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید به لیست غذاهای خود تنوع بدهید و یک غذای بدون برنج و اقتصادی درست کنید، خوراک لوبیا سبز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

برای بسیاری از ما پیش آمده که در روزهای تعطیل و یا زمان‌هایی که مواد غذایی زیادی در خانه نداریم، به دنبال یک غذای سریع برای شام یا ناهار هستیم؛ در چنین مواقعی است که تهیه خوراک‌ها می‌تواند بسیار به ما کمک کند؛ خوراک لوبیا سبز با قارچ جزو آن دسته از غذاهایی است که در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود و شما می‌تواند آن را همراه با برنج هم میل کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه خوراک لوبیا را به شما آمو.زش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

برای تهیه این غذای خوشمزه بخ 400 گرم لوبیا سبز، 1 عدد سیب زمینی، 1 عدد پیاز، 1 عدد هویج، یک قاشق رب گوجه، 200 گرم قارچ و 1 قاشق نمک، فلفل سیاه، دارچین و زردچوبه نیاز داریم برای چاشنی غذا هم می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید.

خوراک لوبیا ش=سبز

طرز پخت خوراک لوبیا سبز

برای پخت خوراک لوبیا از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد و حتی در صورتی که تمایل دارید می‌توانید آن را با گوشت هم درست کنید؛ اما ما در ادامه روشی را به شما آموزش می‌دهیم که بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود.

مرحله اول طرز تهیه خوراک اوبیا

در ابتدا لوبیاها را شسته و در اندازه‌های دلخواه خرد کنید؛ سپس در یک قابلمه مناسب مقداری آب ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش آید؛ بعد یک سبد را روی قابلمه قرار دهید و لوبیاها را درون صافی ریخته و جازه دهید با بخار آب پخته شوند.

مرحله دوم

در این فاصله تا لوبیاها پخته می‌شوند، در یک تابه مقداری روغن ریخته و پیازهای خلالی خرد شده را به آن اضافه کنید؛ وقتی که پیازها کمی طلایی و سبک شدند، ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین است را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

مطلب پیشنهادی:  کوفته برنجی به روش تهرانی‌ها

خوراک لوبیا سبز

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه خوراک لوبیا بعد از آنکه عطر ادویه‌ها آزاد شد، سیب زمینی و هویج‌های خلالی شده را به آن اضافه کنید و بعد از کمی سرخ شد رب را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم  طرز تهیه خوراک لوبیا

بعد از اینکه رب سرخ شد در این مرحله می‌توانید قارچ‌ها را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که شعله گاز را کمی زیاد کنید تا قارچ‌ها آب نیندازد؛ بعد از آنکه آب قارچ کشیده شد، لوبیا سبزهای بخارپز شده را به آن اضافه و تفت دهید.

مرحله پایانی

در نهایت بعد از ترکیب کردن لوبیاها با دیگر مواد، دو پیمانه آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید خوراک لوبیا برای 30 دقیقه به خوبی جا بیوفتد؛ در نهایت بعد از آنکه مواد به غلظت مناسب رسید، 1 قاشق آبلیمو را به آن اضافه کرده و نوش‌جان کنید. اگر به چنین غذداهای علاقه دارید، طرز تهیه 6 مدل غذای سریع را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 476

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …