طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد در 3 دقیقه

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه آرد ندارید و هوس کیک خانگی کردید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه کیک شکلاتی

همیشه برای درست کردن یک کیک خوشمزه در خانه به مهم‌ترین موادی که نیاز داریم آرد است؛ بارها پیش آمده که هوس یک کیک خانگی کردیم اما با نبود آرد منصرف شده‌ایم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد را به شما آموزش دهیم؛ شاید در ابتدا کمی برای شما عجیب باشد که بدون آرد کیک بپزید؛ اما برای درست کردن این کیک ساده و بسیار اقتصادی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

برای تهیه کیک شکلاتی به 160 گرم سیب، 1 عدد تخم‌مرغ، 35 گرم پودر کاکائو، 3 گرم بیکینگ‌پودر و 8 گرم شکلات چیپسی نیاز داریم؛

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

دستور پخت کیک شکلاتی

کیک شکلاتی جزو آن دسته از کیک‌هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ استفاده از آرد در کیک به منسجم شدن بافت آن کمک می‌کند؛ اما در این دستور پخت به راحتی می‌توانید آرد را از مواد خود حذف کنید و در عین حال کیک زیبایی داشته باشید.

مرحله اول طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

در ابتدا برای آموزش این کیک شکلاتی لازم است که سیب‌ها را شسته و پوست بگیرید سپس به اندازه‌های کوچک خرد کنید؛ اگر دوست ندارید طعم کیک شما ملس شود، بهتر است از سیب‌های شیرین استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه کیک شکلاتی بعد از خرد کردن سیب‌ها به وسیله مخلوط‌کن یا هر وسیله دیگری، به خوبی پوره کنید و در یک ظرف مناسب بریزید؛ سپس تخم‌مرغ‌ها را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله سوم تهیه کیک شکلاتی فوق‌العاده خوشمزه

وقتی که تخم‌مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شد و با سیب به خوبی ترکیب شد، پودرکاکائو را به آن اضافه کرده و هم بزنید؛ برای اینکه کیفیت کیک شما بهتر شود می‌توانید کاکائو خالص را تهیه کرده و خود آن را پودر کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خانگی

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کرده تا بوی زهم آن از بین برود؛ اگر به شکلات‌های تلخ علاقه دارید می‌توانید مقداری شکلات چیپسی به ترکیب اضافه کنید تا طاهر بسیار زیبایی به خود بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  علی نازک، غذای خوشمزه ترکی

مرحله پنجم

در این آموزش کیک شکلاتی ما سیب را جایگزین آرد کردیم؛ اما شما می‌توانید به جای سیب از هر میوه دیگری مانند موز یا گلابی استفاده کنید و باقی مراحل را مانند بالا انجام دید.

مرحله ششم تهیه کیک شکلاتی بدون شیر

بعد از آماده کردن مواد کیک، بهتر است از قالب‌های مستطیلی با سایز ۱۴ در ۹ سانتی‌متر استفاده کنید تا در هنگام برش کیک ظاهر زیباتری دارد؛ بعد از انتخاب قالب، مواد کیک را درون آن بریزید و چند بار آن را آرام به زمین بکوبید تا هوای میان آن به طور کامل از بین برود و در نهایت روی آن چند عدد شکلات چیپسی بریزید.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

قالب کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 3 دقیقه قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان وقتی که سطح کیک تغییر رنگ داد، قالب کیک را از مایکروفر بیرون نیاورید و اجازه دهید داخل فر خنک شود؛ در این فاصله شکلات تخته‌ای را به روش بنماری ذوب کنید و بلافاصله روی کیک بریزید تا شکلات به خرد کیک برود.

کیک را به آرامی از داخل قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید؛ برای تزیین کیک نیز می‌توانید مقداری خامه آماده قنادی را با مقداری شکلات ترکیب کنید و سطح کیک را با آن بپوشانید؛ در نهایت کیک شما آماده است و می‌توانید در کنار عزیزان خود آن را نوش‌جان کنید؛ اگر به این دسته از مطالب علاقه دارید، طرز تهیه خامه قنادی را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. مینا معینی

    1 مهر 1402 در 3:02 ب.ظ

    عاشق ایده‌های جدید و جذاب هستم.
    سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کباب لبنانی، یک غذای خوش‌طعم مدیترانه‌ای

کباب لبنانی یک نوع کباب بسیار خوشمزه و خوش‌طعم است که شباهت زیادی به کباب کوبیده خودمان دا…