کمبود این ویتامین شما را دچار خستگی مفرط می‌کند + ویدئو

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احساس خستگی مفرط بدترین و آزاردهنده‌ترین احساسی است که یک فرد هنگام کار می‌تواند داشته باشد. آیا شما هم همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ برای این که مقصر اصلی این احساس را بشناسید با دلتا مگ همراه باشید.

احساس خستگی مفرط بدترین و آزاردهنده‌ترین احساسی است که یک فرد هنگام کار می‌تواند داشته باشد. آیا شما هم همیشه احساس خستگی می‌کنید؟ دانشمندان دریافته‌اند کمبود ویتامین دی در ایجاد این احساس نقش دارد. ویتامین D یکی از ویتامین‌های اساسی برای سلامت بدن ماست. این ویتامین علاوه بر نقش مهمی که در جذب کلسیم و استحکام استخوان‌ها ایفا می‌کند، تأثیرات متعددی بر روی سلامت عمومی دارد. کمبود ویتامین D به عنوان یک مسئله شایع و جدی در جوامع مختلف شناخته می‌شود. یکی از علائم شایع کمبود ویتامین D احساس خستگی و ضعف عضلانی است.

ارتباط بین کمبود ویتامین D و احساس خستگی مفرط چیست؟

تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D می‌تواند به عوارضی مانند احساس خستگی مفرط، ضعف عضلانی و بی‌حالی منجر شود. ویتامین D علاوه بر نقشش در جذب کلسیم، نقش مهمی در فعالیت عضلات و کنترل سطح انرژی در بدن انسان ایفا می‌کند. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به عدم عملکرد بهینه عضلات و کاهش تولید انرژی در سلول‌ها شود که در نتیجه احساس خستگی و بی‌حالی را به همراه دارد.

علائم و عوارض  کمبود ویتامین دی

علاوه بر احساس خستگی مفرط، کمبود ویتامین D می‌تواند با عوارض دیگری هم همراه باشد. این عوارض شامل ضعف عضلانی، ناتوانی در ایستادن و حرکت، درد عضلانی و افزایش خطر پوکی و نرمی استخوان‌ها است. افرادی که در سنین کهن‌سالی هستند و دچار کمبود ویتامین D می‌شوند، با خطر بیشتری از شکستگی‌های استخوانی روبرو خواهند شد. اگر می‌خواهید بدانید کدام ادویه کنترل قند و فشار خون را آسان می‌کند مقاله‌ای هم در مورد آن نوشته‌ایم.

ویتامین D و اهمیت آن در سلامت عمومی بدن

ویتامین D علاوه بر اثرات مثبت بر روی استخوان‌ها و عضلات، در سلامت عمومی بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. این ویتامین به تنظیم سیستم ایمنی کمک کرده و می‌تواند از بروز بیماری‌های مغزی مانند ام اس جلوگیری کند. همچنین، این ویتامین تأثیرات مثبتی بر روی سلامت قلب و عروق دارد.

مطلب پیشنهادی:  خواص بادام درختی خام برای سلامتی

احساس خستگی مفرط و ویتامین دی

پیشگیری از کمبود ویتامین D و احساس خستگی مفرط

  • بدن انسان تحت تأثیر نور خورشید قرار گرفته و ویتامین D تولید می‌کند. تلاش کنید روزانه حداقل 15 تا 20 دقیقه در فضای باز و زیر نور خورشید قرار بگیرید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D، محصولات لبنی، ماهی چرب (مثل ماهی سلمون)، تخم‌مرغ و غلات تقویت شده با ویتامین D می‌توانند منابع خوبی برای تأمین ویتامین D باشند.
  • اگر احساس می‌کنید که ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می‌تواند تست خونی انجام دهد و در صورت لزوم مکمل‌های ویتامین D تجویز کند.

سخن آخر

کمبود ویتامین D می‌تواند عوارضی مثل احساس خستگی مفرط و ضعف عضلانی را به همراه داشته باشد و بر سلامت عمومی بدن تأثیر منفی بگذارد. برای حفظ سلامتی عمومی بدن خود باید تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. همچنین می‌توانید از مکمل‌های حاوی ویتامین دی استفاده نمایید.

در این مطلب کوتاه از  دلتا مگ درباره کمبود ویتامین دی صحبت کردیم و تاثیر آن را روی خستگی و عضلات به طور کامل در ویدئو گفتیم.  آیا شما هم فکر می‌کنید دچار کمبود این ویتامین هستید؟ برای این که مطمئن شوید کافی است آزمایش خونی انجام دهید.

تعداد کلمات مطلب: 521

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خواص هلو برای کبد چرب

    خواص هلو برای کبد چرب

    خواص هلو برای کبد چرب بی‌نظیر بوده و افراد می‌توانند با استفاده از این میوه خوشمزه از شر ا…
  • نوشیدنی برای هضم غذا

    بهترین نوشیدنی برای هضم غذا

    بهترین‌ نوشیدنی برای هضم غذا چیست؟ پس از یک وعده غذایی، انتخاب نوشیدنی مناسب می‌تواند تأثی…
  • فواید پوست لیموترش

    خواص پوست لیموترش برای مو

    از فواید پوست لیموترش برای مو نباید غافل نشوید! لیموترش، ماده طبیعی است که به دلیل خواص بی…
بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

خواص هلو برای کبد چرب

خواص هلو برای کبد چرب بی‌نظیر بوده و افراد می‌توانند با استفاده از این میوه خوشمزه از شر ا…