با طرز تهیه رنگینک خرما به دورهمی‌های خود رنگ ببخشید + ویدئو

1
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به تغذیه کودکان خود اهمیت می‌دهید، با طرز تهیه این مدل رنگینک خرما یک میان وعده مقوی برای آن‌ها تهیه کنید.

رنگینک یک شیرینی خوشمزه ایرانی است که در جنوب کشور طبخ می‌شود؛ اما به دلیل طعم فوق‌العاده آن در شهرهای دیگر نیز طرفداران بسیاری دارد و از آن به عنوان یک دسر مقوی در کنار چای یا قهوه استفاده می‌کنند؛ مواد استفاده شده در رنگینک خرما باعث می‌شود برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید؛ بنابراین اگر مشکل اضافه وزن دارید خوردن این شیرینی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. طرز تهیه رنگینک بسیار راحت است و مواد آن در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود و شما می‌توانید یک دسر مقوی و کم هزینه را برای عزیزان خود تهیه کنید؛ برای مشاهده آموزش رنگینک جنوبی خوشمزه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم در طرز تهیه رنگینک

  • آرد                                   500 گرم
  • کره یا روغن جامد                250گرم
  • پودر قند                             125 گرم
  • دارچین                              1 قاشق مرباخوری
  • پودر هل                           ۱/۲ ق چای خوری
  •  خرما                                500 گرم
  • گردو                                  250 گرم
  •  پودر پسته برای تزیین           2 قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه رنگینک با خرما

طرز تهیه رنگینک ساده خانگی

روش‌های مختلفی برای تهیه رنگینک وجود دارد؛ برای مثال بسیاری از افراد در تهیه رنگینک خرما با آرد نخودچی استفاده می‌کنند؛ اما برای رنگینک خرما مجلسی بهتر است از آرد معمولی استفاده کنید و آن را در قالب‌های سیلیکونی بریزید؛ البته در قالب‌های فلزی نیز می‌توان مواد را ریخت، اما باید کف قالب را چرب کرده و سلفون بیندازید.

مرحله اول

برای تهیه رنگینک خرما با گردو در ابتدا لازم است خرماها را از یخچال درآورده و در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود؛ سپس بهتر است پوست خرماها گرفته شود تا در نهایت رنگینک ظاهر زیباتری داشته باشد.

مرحله دوم

تابه را روی حرارت قرار داده تا داغ شود و بعد کره یا روغن را در آن بریزید؛ وقتی که روغن داغ شد، آرد را در چند مرحله به روغن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله‌های آرد از هم باز شود؛ به هم زدن آرد ادامه دهید تا آرد تغییر رنگ دهد.

مطلب پیشنهادی:  ذرت مکزیکی را با روش ساده درست کنید

مرحله سوم

بعد از آنکه آرد تغییر رنگ داد دارچین و هل را به آرد و روغن اضافه می‌کنیم و به خوبی هم می‌زنیم تا مواد به خرد هم برود؛ بعد از ترکیب این ذو مواد، پودر قند را به آن اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا پودر قند در آرد حل شود.

طرز تهیه رنگینک

مرحله چهارم طرز تهیه رنگینک

بعد از مخلوط شدن پودر قند، تابه را از روی حرارت بردارید؛ و اجازه دهید مواد کمی از حرارت بیفتد سپس یک لایه نازک از مود را در قالب ریخته و به خوبی تخت کنید؛ حجم مواد باید به گونه‌ای باشد که یک سانت از لبه قالب بالا بیاید.

مرحله پایانی

خرماها را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و بین هر کدام از آن گردو قرار دهید؛ بعد از آنکه یک لایه از مواد را در قالب ریختیم، خرماها را به صورت مرتب روی آن قرار داده و سطح قالب را پر می‌کنیم و مجدد روی خرما را با مواد آردی پر می‌کنیم؛ لازم به ذکر است که در هر لایه از پودر پسته استفاده کنید.

در نهایت مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا منسجم شود؛ بعد از گذشت این مدت زمان مواد را از یخچال درآورده و کناره‌های قالب را آزاد کرده تا مواد به راحتی خارج شود؛ مهم‌ترین نکته در تهیه رنگینک خرما این است که مواد را بلافاصله که از قالب درآوردید برش نزنید، چرا که در این صورت مواد خرد می‌شود؛ کمی صبر کنید تا سردی مواد کم شود و بعد با یک چاقو تیز آن را برش بزنید. اگر به طرز تهیه دسرهای مختلف علاقه دارید، طرز تهیه کنافه را مطالعه کنید.

نکات مهم در روش تهیه رنگینک با خرما

  • در صورتی که دوست دارید رنگینک شما ترد شود، مقدار کره را ۲۵۰ گرم بریزید.
  • مقدار روغن یا کره باید نصف مقدار آرد باشد.
  • به دلخواه می‌توانید برای تزیین رنگینک از پسته خلال شده استفاده کنید.
  •  برای خوشمزه‌تر شدن رنگینک می‌توانید ۱.۵ پیمانه آرد سفید و ۱/۲ پیمانه آرد نخود بریزید.
  • مقدار خرما بستگی به ظرف سرو دارد و باید در حدی باشد که روی مواد را کاملا پوشش دهد.

تعداد کلمات مطلب: 772

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. کاربر

    21 شهریور 1402 در 11:14 ب.ظ

    به این نمیگن رنگینک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …