روش رستورانی برای تهیه مرغ ناردونی اصل مازندران + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقه دارید مرغ ناردونی را به سبک مازندرانی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

شمال علاوه بر طبیعت بکر و زیبا، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد که با سفر به این شهر افراد بسیاری وسوسه می‌شوند آن‌ها را امتحان کنند؛ اما در صورتی که شرایط سفر رفتن به شمال کشور را ندارید و دوست دارید یکی از غذاهای پرطرفدار این شهر را امتحان کنید، مرغ ناردونی جزو غذاهای پر طرفدار مازندرانی است که طعم بسیار لذیذی دارد و در آن از انار استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر شما هم عاشق انار هستید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه مرغ ناردونی به سبک مازندرانی را که در این مطلب از دلتامگ آموزش داده می‌شود حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ناردونی مازندرانی

  • ران یا سینه مرغ                       ۴ تکه
  • آب انار طبیعی                          ۱٫۵ پیمانه
  • دانه انار                                  ۱ انار متوسط
  • رب انار                                   ۴ قاشق غذاخوری
  • پیاز                                        ۱ عدد
  • سیر                                      ۳ حبه
  • رب گوجه فرنگی                       ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه                     به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن                        به مقدار کافی

مرغ ناردونی

طرز تهیه مرغ ناردونی اصل

برای تهیه مرغ ناردونی مجلسی، روش‌های مختلفی وجود دارد و شما در صورت تمایل می‌توانید خورش ناردونی با گردو را امتحان کنید؛ اما این روش پخت مرغ ناردونی بسیار لذیذ است و می‌توانید از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنید.

مرحله اول

برای تهیه این خورش خوشمزه در ابتدا لازم است که مرغ را پاک کرده و آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید یا اینکه از تکه‌های مرغ به صورت جداگانه استفاده کنید؛ اما این مدل خرد کردن مرغ باعث می‌شود که خورش ما ظاهر بسیار جذابی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  شام امشب، دلمه گوجه فرنگی با ژامبون

مرحله دوم طرز تهیه مرغ ناردونی

بعد از خرد کردن مرغ آن را با زردچوبه و فلفل سیاه طعم‌دار کنید و با مقداری روغن دو طرف مرغ را به خوبی سرخ کنید؛ بعد از سرخ شدن مرغ آن را از تابه درآورده و کنار بگذارید؛ در این مرحله برای مغز پخت شدن مرغ بهتر است در حین سرخ شدن درب تابه را بگذارید.

طرز تهیه مرغ ناردونی

مرحله سوم

در این مرحله یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و بعد از سبک شدن، سیرهای رنده شده را به آن اضافه کنید؛ بعد از آزاد شدن عطر سیر، رب گوجه را تفت داده و اجازه دهید تا رنگ باز کند؛ سپس رب انار و رب آلوچه را به مواد اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که استفاده از آلو جنگلی طعم غذا را بسیار لذیذ می‌کند.

مرحله چهارم

بعد از ترکیب کردن همه مواد به مدت یک دقیقه، مرغ را درون قابلمه قرار داده و یک لیوان آب انار تازه را به آن اضافه کنید؛ اجازه دهید خورش ناردونی ما به مدت یک ساعت با درب بسته روی شعله گاز قرار گیرد تا به خوبی جا بیفتد.

مرحله پایانی طرز تهیه مرغ ناردونی

در حین طبخ مرغ آن را برگردانید تا دو طرف مرغ به خوبی طعم‌دار شود؛ سپس در ده دقیقه پایانی طبخ، دانه‌های انار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خورش پنج دقیقه دیگر روی شعله گاز باشد و بعد می‌توانید آن را سرو کرده و نوش‌جان کنید؛ مهم‌ترین نکته‌ای که در این مرحله از طبخ خورش باید به آن توجه داشت، هنگام ریختن انارها روی مرغ، درب قابلمه را نگذارید؛ چرا که دانه‌های انار تغییر رنگ می‌دهند. اگر به این سبک از غذاهای محلی علاقه دارید، طرز تهیه خورش آلو مسما را امتحان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 663

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …