از بین بردن لک‌های صورت با ماسک سیاه دانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاه دانه یکی از گیاهان مفید است که برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید است. همچنین سیاهدانه برای درمان بیماری‌های پوستی نیز بسیار مناسب است.
ماسک سیاه دانه

ماسک سیاه دانه دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی است. از نظر بسیاری از متخصصان پوستی آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود بر سطح پوست، از علل اصلی ایجاد جوش‌های صورت و آکنه به شمار می‌آیند؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از این ماسک سطح پوستتان را از آلودگی نجات دهید. همراه دلتامگ باشید.

فواید ماسک سیاه دانه

  • همان‌طور که گفتیم سیاه‌دانه دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی است.
  • همچنین این گیاه باخاصیت نرم‌کنندگی که دارد باعث مرطوب شدن سطح خشک پوستتان می‌شود. در نتیجه به دلیل ایجاد لایه محافظتی توسط این گیاه می‌تواند از پوست در مقابل تحریکات بیرونی محافظت کند.

از فواید دیگر ماسک سیاه دانه برای صورت، می‌توان به خاصیت ضد پیری و جوان‌کنندگی آن اشاره کرد. سیاه‌دانه، از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزادی که باعث پیرشدن پوست می‌شوند، نقش مؤثری در جوان‌تر شدن و شادابی پوست دارد.

  • سیاه‌دانه همچنین در ازبین‌بردن علائم بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما بسیار مؤثر است. به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، می‌توان از آن در جهت کاهش خارش و حساسیت‌های پوستی ناشی از آلرژی استفاده کرد.

فواید ماسک سیاه دانه

ماسک سیاه دانه

برای تهیه ماسک سیاه‌ دانه در خانه، می‌توانید از مواد طبیعی و در دسترس استفاده کنید. در ادامه، روش تهیه یک ماسک سیاه دانه را برای شما توضیح می‌دهم:

مواد موردنیاز:

  • یک قاشق غذاخوری روغن سیاه‌دانه خالص
  • یک قاشق غذاخوری عسل خالص
  • چند قطره عصاره آلوئه‌ورا (اختیاری)

مراحل تهیه:

  • در ابتدا در یک ظرف کوچک، روغن سیاه‌دانه، عسل و آلوئه‌ورا را با هم ترکیب کنید. اگر آلوئه‌ورا را به مخلوط اضافه می‌کنید، به ترتیب از دو مرحله می‌توانید از برگ آلوئه‌ورا عصاره بگیرید یا عصاره آماده خریداری کنید.
  • ترکیب را به‌خوبی مخلوط کنید تا یک ماسک یکنواخت بسازید.

نحوه استفاده:

  • برای استفاده از این ماسک در ابتدا پوست خود را با آب گرم بشویید تا تمیز شود و منافذ آن باز شود.
  • حالا ماسک سیاه دانه را به‌صورت یک‌لایه نازک و یکنواخت بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. از مناطق حساسی مانند چشم‌ها و لب‌ها پرهیز کنید.
  • حدود 15-20 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود و مواد مغذی در پوست جذب شود.
  • پس از گذشت این مدت، ماسک را با آب گرم بشویید. برای این کار از حرکات دایره‌ای نرم بر روی پوست استفاده کنید.
  • پوست خود را با آب سرد بشویید تا پوست باز شده را ببندد.
  • با دستکش یا دستمال تمیز، پوست خود را بخش‌بخش خشک کنید.
  • در نهایت، از یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی:  تقویت سیستم ایمنی بدن با 5 غذای ساده + ویدیو

ماسک سیاه دانه و روغن کنجد

یکی از بهترین ماسک‌ها که با سیاه‌دانه ساخته شده و برای ازبین‌بردن لک پوست بسیار مناسب است، ماسک سیاه‌دانه و روغن کنجد است. روغن کنجد دارای ویتامین E است و باخاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد، از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند.

ازاین‌رو ترکیب آن با روغن سیاه‌دانه، برای پوست بسیار مفید است. از این ماسک می‌توانید به‌عنوان ضدآفتاب ضعیف استفاده کنید یا در مواقعی که پوست در معرض باد شدید یا نور مستقیم خورشید قرار دارد، مناسب است.

عوارض سیاه‌دانه برای صورت

روغن سیاه‌دانه اگر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، یک محصول ارگانیک بوده و عوارض چندانی نخواهد داشت. بااین‌وجود گاهی اوقات ممکن است افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند، به عوارض این روغن دچار شوند.

از عوارضی که ممکن است بعد استفاده از این ماده برای فرد به وجود آید، ایجاد لکه بر روی پوست است. این لکه‌ها بر اثر حساسیت به سیاه‌دانه به وجود می‌آیند؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از روغن یا ماسک سیاه دانه، مانند هر ماده‌ دیگری، مقداری از آن را ابتدا بر روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنید.

عوارض سیاه‌دانه برای صورت

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم ماسک سیاه دانه می‌تواند به تغذیه پوست کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. می‌توانید این ماسک را حداقل یک‌بار در هفته به پوست خود بدهید.

تعداد کلمات مطلب: 621

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…