با این مدل شربت کهکشانی لاکچری‌ترین پذیرایی را داشته باشید + ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال شربتی خوش طعم با ظاهری خاص هستید که بدن شما را در فصل گرما خنک کند، این مطلب را از دست نذهید.

امروزه در این هوای گرم بیشترین چیزی که می‌تواند انرژی از دست رفته ما در طول روز باز گرداند، خوردن یک شربت خنک است؛ در نتیجه چه بهتر که از شربتی استفاده کنیم که در کنار خاصیت خنک کنندگی، از ظاهر بسیار خوبی برخوردار باشد. شاید برای شما پیش آمده باشد که به کافه بروید و سفارش یک لیوان شربت داشته باشید، آنچه که ما را به وجود می‌آورد که زودتر شربت را امتحان کنیم ظاهر زیبای آن است؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه شربت کهکشانی را به شما آموزش دهیم؛ شما می‌توانید از این شربت مجلسی برای خواستگاری و مهمانی‌ها استفاده کنید و هنر خود را به رخ دیگران بکشید.

طرز تهیه شربت کهکشانی

شربت کهکشانی یا همان شربت رنگین کمان را می‌توان با هر روشی درست کرد و رنگ‌های مختلف یا طعم‌های خاصی به آن داد؛ اما در ادامه یک مورد از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین آن را به شما آموزش داد؛

مواد لازم برای تهیه شربت رنگین کمان با گل پنیرک

درست کردن این شربت خاص بسیار راحت است و با کمترین مواد در خانه آماده می‌شود؛ برای تهیه این شربت به لیموترش، گل پنیرک، شکر، آب لیمو، یخ و آب یا آب گازدار نیاز دارید.

مراحل تهیه شربت کهکشانی

مرحله اول

ابتدا با استفاده از رنده پوست یک عدد لیمو را رنده می‌کنیم، توجه دشته باشید که هنگام رنده زدن لیمو این کار را خیلی با فشار و عمقی انجام ندهید؛ چرا که در این طورت گوشت لیمو نیز رنده شده و آن را تلخ می‌کنند؛ سپس همان لیمو را که رنده زده‌‎اید، به صورت مکعبی خورد کرده و درون ظرف ریخته و به آن شکر اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه شربت کهکشانی، باقی لیموها را نیز به صورت حلقه‌ای برش داده و درون همان ظرف بریزید؛ بهتر است که میزان شکر و لیمو هم‌اندازه باشد تا شربت ما بیش از اندازه ترش یا شیرین نشود؛ در ادامه آب لیمو را به ترکیب لیمو و شرک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه نان شیرمال فوری، بدون فر

مرحله سوم

برای آنکه شکر به خوبی جذب لیمو شود، ترکیب را در یک ظرف در بسته ریخته و آن را در گوشه‌ای از اتاق به مدت یک ساعت قرار دهید؛ در این فاصله مقداری گل پنیرک را درون قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کرده تا به خوبی رنگ بدهد. بعد از ده دقیقه که  گل پنیرک‌ها به خوبی رنگ داد، از شربت لیمویی که قبلا درست کردید را به اندازه یک پیمانه در هر لیوان ریخته و مابقی فضای لیوان را با یخ پر کنید؛  در نهایت برای تهیه شربت کهکشانی، سپس تکه‌های برش خورده لیمو را بین هر قالب یخ قرار داده و روی آن آب بریزید؛ در نهایت مقداری آب گل پنیرک را از صافی رد کرده و روی هر لیوان بریزید؛ اگر به اینگونه مطالب علاقه دارید طرز تهیه شربت ژله‌ای را مطالعه کنید.

چند نکته مهم هنگام آماده کردن شربت کهکشانی

  • در صورتی که می‌خواهید شربت شما هنگام پذیرایی تغییر رنگ ندهد، لازم است که گل پنیرک را در مرحله آخر و هنگام سرو به لیوان اضافه کنید؛ چرا که با گذشت زمان رنگ آن کمرنگ می‌شود.
  • اگر قصد دارید از تخم شربتی در آن استفاده کنید و زمان کمی دارید، بهتر است که تخم شربتی‌ها را با آب گرم خیس کنید تا در مدت زمان کمی به خوبی پف کند.
  • پنیرک خاصیت آرامبخش دارد و استفاده در این شربت آن را به یک نوشیدنی آرامبخش تبدیل می‌کند که بعد از یک روز سخت کاری می‌تواند بسیار مفید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 587

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

میلک شیک شکلات و موز، یک نوشیدنی مجلسی برای دورهمی‌های شما

اگر دوست دارید برای دورهمی‌های خود یک نوشیدنی کافی‌شاپی و مجلسی تهیه کنید، میلک شیک شکلات …