طرز تهیه دنت بیسکویتی، دسر ارزان و فوری

5
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دسرهای خانگی که با مواد ساده و در دسترس تهیه می‌شوند همواره طرفداران زیادی دارند و شما می‌توانید به راحتی برای مهمان‌های سرزده خود یک دسر فوری تهیه کنید.
تهیه دنت بیسکویتی

دنت یک دسر ساده و بسیار خوشمزه است که بابت درست کردن آن نیاز به هزینه بالایی برای خرید مواد ندارید و با چند قلم مواد ساده که در بسیاری از خانه‌‌ها وجود دارد آماده می‌شود. طرز تهیه دنت بسیار متفاوت است و شما می‌توانید آن را به صورت ساده، شکلاتی و یا حتی با بیسکویت درست کنید؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا یکی از خوشمزه‌ترین طرز تهیه دنت خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه دنت بیسکویتی

برای تهیه دنت خانگی با خامه به 4 قاشق نشاست ذرت، 4 قاشق شکر، 2 پیمانه شیر، 4 قاشق خامه، 1 قاشق پودر کاکائو، بیسکویت پتی‌بور 2 بسته، وانیل نصف قاشق چایخوری و به مقدار لازم به پوره توت فرنگی نیاز دارید.

طرز تهیه دنت بیسکویتی

طرز تهیه دنت بیسکویتی

دنت خانگی می‌تواند یک خوراکی خوشمزه برای فرزندتان باشد که به راحتی آماده می‌شود؛ بنابراین اگر در خانه کودک دارید و یا می‌خواهید در مدت زمان کمی برای مهمان‌های خود یک دسر خوشمزه درست کنید، دنت انتخاب بسیار خوبی است؛ اگر می‌خواهید بدانید که چگونه دنت خانگی درست کنیم؟ تنها کافی ست به شیوه زیر عمل کنید.

مرحله اول

برای تهیه دسر دنت در ابتدا لازم است که بیسکویت‌ها را پوره کنید که برای این منظور می‌توانید از غذاساز و یا گوشت‌کوب استفاده کنید؛ اگر می‌خواهید دنت توت فرنگی درست کنید، به چند عدد توت‌فرنگی نیاز دارید که  لازم است در این مرحله آن‌ها را هم به خوبی پوره کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه دنت خانگی نشاسته ذرت را الک کنید و به همراه شکر و وانیل در یک قابلمه بریزید؛ قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا شکر حل شود و بوی خامی نشاسته از بین برود؛ همزدن را تا جایی ادامه دهید که غلظت مواد مانند فرنی شود و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کباب رولت فرانسوی با پنیر ورقه‌ای

طرز تهیه دنت

مرحله سوم طرز تهیه دنت

بعد از اینکه مواد دنت آماده شد آن را در دو ظرف جداگانه بریزید؛ برای طرز تهیه دنت شکلاتی، لازم است در این مرحله به یکی از ظرف‌ها پودر کاکائو و به ظرف دیگر پوره توت‌فرنگی اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا رنگ دنت تغییر کند.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از طرز تهیه دنت، ظرف مورد نظر را انتخاب کنید و یک لایه کف آن را با مواد دنت پرد کرده سپس روی آن را با یک لایه پود بیسکویت بپوشانید؛ این روند را تا جایی ادامه دهید که طرف سرو شما پر شود؛ برای تزیین دنت توت‌ فرنگی نیز می‌توانید یک عدد توت فرنگی را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید و قبل از ریختن دنت، دیواره‌های لیوان را با آن بپوشانید.

نکات مهم در طرز تهیه دنت

نکات کلیدی در تهیه دنت بیسکویتی

  • می‌توانید از میوه دلخواه برای پوره این دنت استفاده نمایید.
  • این دسر را بهتر است همان روز سرو کنید.
  • برای تزیین از برش‌های بیسکویت روی دسر استفاده کنید.
  • افزودن خامه به این دسر بافت آن را کرمی می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 490

اپلیکیشن مجله دلتا

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 شهریور 1401 در 12:30 ب.ظ

  2. ناشناس

    2 شهریور 1401 در 6:05 ب.ظ

  3. ناشناس

    2 شهریور 1401 در 9:17 ب.ظ

  4. ناشناس

    9 شهریور 1401 در 11:53 ق.ظ

  5. ناشناس

    17 اردیبهشت 1402 در 3:14 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …