بهترین مقصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران

6
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی ماشینی و مدرنیته، گاهی مجال نفس کشیدن به ما نمی‌دهد. گرمای هوا هم مزید بر علت می‌شود تا زندگی عرصه را بیشتر بر ما تنگ کند.
بهترین مقصد برای سفرهای یکروزه اطراف تهران

سفرهای یک روزه اطراف تهران می‌تواند انرژی از دست رفته شما را در پایان یک هفته سخت و فشرده کاری بازگرداند. به شرط آنکه بدانید کجا و چطور دوباره خود را شارژ کنید. اگر تعطیلات آخر هفته را هوشمندانه برنامه‌ریزی کنید، به خوبی فرصت جبران خستگی ۶ روز قبل از آن را دارید. با دلتامگ همراه باشید.

دریاچه آرام فراخین

در اطراف روستایی با نام ویسر که از توابع نوشهر در مازندران است، دریاچه‌ای با نام فراخین قرار دارد که حتی تماشای آن از دور دست نیز آرامش‌بخش است. مکانی مناسب برای سفرهای یک روزه اطراف تهران با دریاچه‌ای که درختان سرسبز و سربه‌فلک کشیده جنگل‌‌‌های هیرکانی آن را تنگ در آغوش گرفته‌اند.

فراخین

آبشار باشکوه دارنو

آبشار دارنو از جاذبه‌‌‌های دیگر مازندران و همجوار با دریاچه فراخین است. این آبشار از هفت آبشار مختلف تشکیل شده که آبشار اصلی، دومین آبشار آن است. ارتفاعی ۲۵ متری دارد و بلندترین آن در بین این هفت آبشار محسوب‌‌ می‌شود. برای رسیدن به زیباترین آبشار دارنو باید کمی پیاده‌روی کنید.

دارنو

جنگل نقله‌بر در دل رودبار

درست بر روی کوهپایه‌‌‌های خوش آب‌وهوای گیلان، همجوار با رود همیشه خروشان و پرتلاطم سفیدرود، جنگل نقله‌بر خودنمایی‌‌ می‌کند. جنگلی باطراوت و سرسبز که به شما اجازه‌‌ می‌دهد در کنار تماشای مناظر تکرار نشدنی آن، ساعت‌‌‌ها در میان این هجوم سبز پیاده‌روی کنید.

نقله بر

روان رود، اسکلیم رود

اسکلیم رود را در دسته جاذبه‌‌‌های روان در میان جنگل‌‌‌های هیرکانی لفور‌‌ می‌دانند که بهشت روی زمین مازندران است. این رود از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شهر سوادکوه محسوب‌‌ می‌شود. رودی که در روستای لفور قرار دارد و به سرزمین هزار رنگ آبشارها معروف است.

مطلب پیشنهادی:  دستور پخت کتلت پیتزایی که عاشقش میشی

سفرهای یک روزه اطراف تهران

سد مشهور لفور

سوادکوه علاوه بر جنگل‌‌‌ها، رودها و چشمه‌‌‌ها، جاذبه دیگری نیز دارد که آن را سد البرز یا سد لفور‌‌ می‌نامند. سدی خاکی آرمیده در جوار جنگلی مسحورکننده که مناظر کمتر دیده شده‌ای را در مقابل چشمان شما به نمایش درآورده است. بد نیست بدانید که در نزدیکی‌‌‌های سد کلبه‌ای چوبی قرار دارد که برای اقامت در طول همین مسیر در نظر گرفته شده است.

لفور

دریاچه اوان

دریاچه اوان با استان قزوین ۷۰ کیلومتر و با روستای اوان ۴ کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه نقره‌ای پوشیده از گیاهان و مامنی امن برای پرندگانی جذاب چون سبزه قبا، کبک و فاخته است که آن را به منطقه‌ای دیدنی برای گردشگران تبدیل کرده‌است.

دریاچه اوان

مرداب وهم‌انگیز دیوک

شاید تعجب کنید اگر بگوییم مرداب دیوک یکی از دیدنی‌ترین شگفتی‌‌‌های اطراف تهران محسوب‌‌ می‌شود. مسیر دسترسی به این مرداب از سمت جاده چالوس به کلاردشت است که بعد از آن یک راه جنگلی شما را به این مرداب می‌رساند. مردابی خفته درد دل جنگل و درختان تنومند که راه رسیدن به آن یک مسیر پیاده‌روی بسیار دیدنی است.

سفرهای یک روزه اطراف تهران

 

تعداد کلمات مطلب: 440

اپلیکیشن مجله دلتا

6 دیدگاه

  1. کپل آرت

    30 تیر 1401 در 1:53 ب.ظ

    بیزحمت در مورد مکان های گردشگری استان اصفهان هم مطلب بزارین

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      1 مرداد 1401 در 10:00 ق.ظ

      بله حتما. یک مطلب تو همین هفته گذاشته بودم. ولی باز هم می‌نویسم 🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    31 تیر 1401 در 8:30 ق.ظ

  3. ناشناس

    22 مرداد 1401 در 10:03 ق.ظ

  4. اخلاقی

    15 مهر 1401 در 4:43 ب.ظ

    سلام لطف کنید یک سری هم به اخلمد بهشت خراسان بزنید آدرس خراسان رضوی مشهد مقدس چناران روستا ی سرسبز ه اخلمد معروف به بهشت خراسان از دیدنش سیر نشوید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…