بهترین مدل پرده برای اتاق خواب کدام است؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده نقش مهمی در دکوراسیون دارد به همین دلیل انتخاب اصولی آن برای هر قسمت از خانه بسیار مهم است؛ اگر قصد خرید پرده برای اتاق خواب را دارید، برای آشنایی با جدیدترین مدل‌ها با ما همراه باشید.
پرده اتاق خواب

دکوراسیون اصولی اتاق خواب بیشتر از هر قسمت دیگر اهمیت دارد؛ چرا که اتاق خواب محلی برای استراحت و به دست آوردن آرامش بعد از یک روز کاری سخت است. بنابراین انتخاب هر کدام از وسایل نیاز به دقت دارد؛ پرده اتاق خواب جزو آن دسته از وسایل اتاق است که انتخاب اصولی آن اهمیت بسیاری دارد. با توجه به اینکه تنوع طرح و رنگ در پرده بسیار زیاد است، بنابراین انتخاب پرده‌ای که با دکوراسیون اتاق هماهنگی داشته باشد و بتوان با آن میزان نور ورودی را کنترل کرد، بسیار مشکل است. از این رو ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره انواع پرده اتاق خواب، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع مدل‌های پرده برای اتاق ‌خواب 

پرده در اتاق خواب این امکان را به شما می‌دهد که حریم خصوصی شما حفظ شود و از آنجا که قسمت زیادی از اتاق را پوشش می‌دهد، می‌تواند دکوراسیون اتاق را زیباتر کند. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از خرید پرده باید به آن توجه داشت، ابعاد پنجره و جنس پارچه پرده است. امروزه تنوع زیادی در دوخت پرده وجود دارد و شما راحت‌تر می‌توانید با توجه به سلیقه خود و سبک چیدمان اتاق یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع مدل‌های پرده عبارتند از:

پرده اتاق خواب

پرده ساده و شیک اتاق ‌خواب

بهترین پارچه برای دوخت پرده اتاق خواب ساده، حریر است؛ اما توجه داشته باشید دوخت پرده ساده برای اتاق خواب‌هایی مناسب است که سبک مدرن دارند. از سوی دیگر اگر فضای اتاق شما کوچک است، انتخاب این مدل دوخت پرده اتاق خواب جدید، بسیار مناسب است.

پرده سلطنتی

اگر چیدمان اتاق شما به گونه‌ای است که سبکی سنتی یا کلاسیک دارد، پرده سلطنتی انتخاب مناسبی به شمار می‌آید. در پارچه این مدل پرده‌ها از جزئیات و طرح‌های بیشتری استفاده شده است؛ بنابراین شما می‌توانید با انتخاب یک پرده سلطنتی به رنگ تیره، چیدمان اتاق خواب خود را شیک و مجلل کنید.

پرده اتاق خواب

انتخاب شال برای پرده اتاق خواب

استفاده از شال برای اتاق خواب می‌تواند محیط آن را گرم و دلنشین کند. این مدل پرده اتاق خواب عروس بسیار مناسب است؛ اما بهتر است رنگ و الگوی شالی که انتخاب می‌کنید با رنگ و الگوی پرده سازگاری داشته باشد تا هماهنگی ظاهری در اتاق خواب حفظ شود. انتخاب الگو و طرح شال بستگی به سلیقه شما دارد. می‌توانید از شال‌های با طرح‌های گل، هندسی، مجلل یا ساده استفاده کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که الگوی شال با سبک و دکوراسیون اتاق خواب هماهنگ باشد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین روش نصب برای پرده‌های منزل

پرده اتاق خواب

پرده چندلایه

این مدل پرده اتاق خواب، برای سبک‌های کلاسیک و سنتی بسیار مناسب است و می‌تواند ظاهر اتاق را زیبا و منحصر به فرد کند. پرده چندلایه شامل دو یا چند لایه از پرده‌ها با طرح و جنس متفاوت است که با هم ترکیب می‌شوند؛ معمولا از پارچه ساتن یا مخمل برای لایه رویی و از پارچه حریر یا توری برای لایه زیر استفاده می‌شود. گاهی نیز در لایه رویی، قسمتی را پارچه مخمل و قسمتی را پارچه توری یا حریر تشکیل می‌دهد.

پرده اتاق خواب

پرده آستردوزی

این مدل یک نوع پرده اتاق خواب سنتی و مجلل است که می‌تواند به دکوراسیون اتاق خواب شما زیبایی و شکوه بیشتری ببخشد. این پرده با طرح خاص خود و ریزه‌کاری‌های زیبا از جنس پارچه ابریشم یا ساتن ساخته می‌شود. آستری که در پارچه به کار برده می‌شود، علاوه بر حفظ حریم خصوصی اتاق، میزان نور ورودی به اتاق نیز تا حد زیادی کنترل می‌شود. همچنین یک لایه محافظ مناسب در فصل سرما است که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: 7 ایده ناب برای طراحی راهرو ورودی آپارتمان

تعداد کلمات مطلب: 586

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

هنگام انتخاب نصاب پرده به چه نکاتی باید توجه کرد

پرده‌ها نه تنها به عنوان پوشش پنجره‌ها عمل می‌کنند بلکه نقش بزرگی در زیبایی و هماهنگی فضای…