انتخاب فرش مناسب برای خانه کوچک با 6 راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای انتخاب فرش مناسب باید با برخی اصول و رویه‌های مربوط به انتخاب آن آشنا شوید تا بتوانید فرشی را که نه تنها دوست دارید، بلکه به منزل و دیزاین کلی خانه شما نیز می‌آید، پیدا کنید.
انتخاب فرش

با توجه به اینکه بیشتر خانه‌های ویلایی جای خود را به آپارتمان‌ با متراژ کم دادند، چیدمان و خرید وسایل برای اینگونه‌‎ خانه‌ها کمی دشوار است؛ چرا که برای داشتن دکوراسیون مدرن و زیبا نیز، انتخاب وسایل باید مطابق قوانین خاص در دکوراسیون باشد. در این میان انتخاب فرش مناسب مخصوصا برای فضاهای کوچک به یکی از دغدغه­‌های ما تبدیل شده است. اگر شما هم قصد تعویض فرش‌های خانه را دارید و نمیدانید که چگونه انتخاب فرش مناسب داشته باشیم ؟ جهت آشنایی با اصول انتخاب فرش برای خانه، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب فرش برای پذیرایی

انتخاب فرش

انتخاب فرش برای پذیرایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی در زیبایی و شکوه این فضا داشته باشد؛ به همین دلیل در ادامه نکات مهم انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

کدام فرش خانه را بزرگتر نشان می‌دهد ؟

مهم‌ترین اصل در انتخاب فرش ،رنگ فرش است؛ چرا که رنگ می‌تواند محیط را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. اگرچه  بسیاری از طراحان دکوراسیون بر این باور هستند که رنگ فرش تیره تر از رنگ مبلمان و پرده انتخاب شود، اما این مورد برای فضاهای کوچک نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ در صورتی می‌توان از فرش تیره استفاده کرد که تمام المان‌های به کار رفته در خانه روشن باشند. در نتیجه بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کوچک می‌تواند در دسته رنگ‌های خنثی قرار گیرد.

توجه به مدل و طرح در انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون

انتخاب طرح‌های شلوغ خصوصا برای فرش‌های ماشینی، باعث شلوغی هر چه بیشتر محیط می‌شود؛ فرش­‌های با طرح شلوغ و زمینه تیره می‌تواند محیط خانه شما را کوچک نشان دهد؛ بنابراین برای خانه‌های کوچک انتخاب مناسبی نیست. اگر علاقه دارید فرش‌هایی با طرح شلوغ انتخاب کنید، سعی کنید که رنگ فرش روشن باشد.

انتخاب فرش گرد برای فضای کوچک

اگر به دنبال انتخاب فرش هایی که از مد نمی افتند هستید، فرش گرد بهترین انتخاب است. ای مدل از فرش‌ها نه تنها موجب ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل می‌­شوند، بلکه به خوبی در فضاهای کوچک قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی:  3 ایده طلایی برای چیدمان خانه بدون پنجره!

از این طرح فرش می‌شود برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه استفاده کرد؛ تنها لازم است در انتخاب ابعاد فرش گرد دقت لازم به خرج دهید. فرش گرد، بهترین فرش برای سرامیک سفید است به شرط آنکه وسایل و لوازمی را روی آن قرار ندهید.

انتخاب فرش

انتخاب فرش با توجه به اندازه مبلمان

طراحان دکوراسیون معتقدند که ابعاد فرش باید طوری انتخاب شود که تنها پایه‌­های جلویی مبل­‌ها روی آن قرار گیر؛ مهم‌ترین علت این مسئله بزرگ نشان دادن فضای خانه است مخصوصا برای کسانی که فضای پذیرایی و یا اتاق خواب کوچکی دارند.

در حالت کلی فاصله استاندارد بین فرش و دیوار حدود ۲۰ سانتی متر است و برای اتاق­‌های بزرگ ممکن است تا ۴۵ سانتی متر نیز برسد. نحوه انداختن فرش در منزل و رعایت فاصله استاندارد باعث می‌شود زیبایی کفپوش خانه نیز به خوبی نمایان شود.

اصول انتخاب فرش برای آشپزخانه

انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه می‌تواند به طراحی داخلی آشپزخانه شما جلوه و شکوه بیشتری بدهد و در عین حال به دلایل کاربری و بهداشتی نیز توجیه‌پذیر باشد. هنگام انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه، باید رنگ، طرح، ابعاد، قابل شستشو بودن فرش توجه بسیار داشت.

انتخاب فرش

فرش مناسب اتاق کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

انتخاب‌فرش مناسب برای اتاق کودک بسیار مهم است، زیرا فرش باعث شده کودکان در اتاق خود راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند و بازی‌هایشان را بر روی یک سطح نرم و لطیف انجام دهند؛ بنابراین باید از لحاظ ایمنی، رنگ‌بندی و سایز مورد توجه قرار گیرند.

انتخاب فرش

پیشنهاد مطالعه: 4 ترکیب معجزه‌آسا برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی!

تعداد کلمات مطلب: 594

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…