آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری + ویدئو

2
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر دوست دارید روش نصب کاغذ دیواری را یاد بگیرید و خودتان یکی از متخصصین در این زمینه باشید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بسیاری از ما  علاقه‌مند هستیم که دکوراسیون خانه را مدرن و نو کنیم؛ از سوی دیگر با افزایش قیمت وسایل از تعمیرات و بازسازی خانه منصرف می‌شویم. نصب کاغذ دیواری، یکی از بهترین راهکارها برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه است. کیفیت مواد کاغذ دیواری، پیچیدگی طراحی و میزان دشواری نصب، بر قیمت کاغذ دیواری با نصب می‌تواند اثرگذار باشد. در این مطلب از دلتامگ با نکات مهم نصب کاغذ دیواری و ساده‌ترین روش نصب آن آشنا خواهید شد.

نکات مهم قبل از نصب کاغذ دیواری که باید بدانید

  • برای هر نوع کاغذ دیواری چسب مخصوص وجود دارد، در نتیجه با توجه به نوع کاغذ دیواری، چسب مناسب آن را انتخاب کنید.
  • هنگام تهیه کاغذ دیواری دو یا چهار رول بیشتر تهیه کنید تا هنگام نصب برای ضایعات و پرتی‌ها با کمبود مواجه نشوید.
  • قبل از شروع به کار نصب از تمیز و مسطح بودن دیوارها مطمئن شوید.
  • هنگام برش در کنج‌های داخلی، یک برش سراسری از بالا تا پایین دیوار ایجاد کنید تا بتوانید لبه‌های دو قواره را کاملا با هم جفت کنید؛ اما در کنج های خارجی بهتر است دو قواره کنار هم، به اندازه ۲ الی ۵ سانتی متر همپوشانی داشته باشند.
  • تراز کردن کاغذ دیواری بسیار مهم است به‌خصوص در نصب اولین قواره روی دیوار. برای این منظور می‌توانید از یک تراز یا شاقول استفاده کنید.
  • اگر بعد از نصب کاغذ دیواری حباب زیر آن ایجاد شد نگران نباشید، این اتفاق رایج است و معمولا باید پس از خشک شدن چسب از بین برود. اما اگر هنوز حبابی باقی‌مانده بود آن را  با یک سوزن سوراخ کنید و خیلی آرام با برس کاغذ دیواری روی آن بکشید تا صاف شود.

مراحل نصب کاغذ دیواری

ساده ترین روش نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری، انتخابی مناسب و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل است. از سوی دیگر مشکلات رنگ آمیزی را هم ندارد. تنها کافی است مراحل زیرا را به ترتیب انجام دهید و اینکه بدانید برای چسباندن کاغذ دیواری از چه چسبی استفاده می‌شود.

مرحله اول: زیرسازی مناسب

مهم‌ترین قدم در نصب کاغذ دیواری روی دیوار گچی، زیرسازی مناسب و ار بین بردن شکاف‌، نم و ترک دیوار با استفاده از بتونه است. ( اگر قسمت‌های زیادی از دیوار را بتونه کاری کرده‌اید بهتر است یک دست رنگ روغن در حد آستر روی آن‌ بکشید تا لکه‌های بتونه‌کاری شده پوشانده شوند) بعد ار بررسی دیوار و حل این مشکل‌ها محلول رقیقی از چسب کاغذ دیواری و کمی سریش درست کنید و آن را با قلموی بزرگ روی دیوارها بزنید تا گرد و غبار روی دیوارها پاک شود. با این کار، کاغذ دیواری خیلی محکم روی دیوار می‌چسبد.

زیرسازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

مرحله بعد از تمیزی دیوار، زدن روغن پرایمر به دیوار است تا چسب سریع به لایه‌های زیرین نفوذ نکند و ماندگاری کاغذ دیواری بیشترشود. این ماده در رنگ فروشی ها برای زیرسازی رنگ در دسترس شما است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه کرد، این است که دیوار نم نداشته باشد.

مرحله دوم: تهیه لوازم موردنیاز برای نصب کاغذ دیواری

مرحله دوم نصب کاغذ دیواری، تهیه لوازم مورد نیاز است که عبارتند از:

  • میز کار
  • قلم‌موی بزرگ یا غلتک نقاشی
  • برس مخصوص یا کاردک پلاستیکی
  • تیغ موکت بری
  • چسب چوب
  • چسب کاغذ دیواری
  • خط کش
  • چهار پایه یا نردبان

اگر میز کار در دسترس نیست می‌توانید از میز ناهارخوری استفاده کنید؛ اما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به میز حتما سطح آن را بپوشانید.

مطلب پیشنهادی:  پرده‌های نشیمن را با کمترین هزینه تزیین کنید

لوازم نصب کاغذ دیواری را تهیه کنید

مرحله سوم: برش دادن کاغذ دیواری

برای اینکه تعداد رول‌های موردنیاز مشخص شود، ابتدا طول و عرض دیوار را  اندازه بگیرید. برای اینکار  کاغذ دیواری را روی میز بگذارید و برای اینکه هنگام نصب کاغذ دیواری  کم نیاید، قواره اول را ۱۰  سانتی متر بلندتر از ارتفاع دیوار برش بدهید. این مقدار پِرتی برای همسان کردن بالا و پایین دیوار و تنظیم گل ها و طرح های کاغذ دیواری مورد نیاز است.

بعد از آنکه رول برش خورده را نصب کردید رول بعدی را برش بزنید؛ چرا که ممکن است نصب رول اول طول بکشد و چسب کاغذدیواری بعدی خشک شود. اگر طرح کاغذ دیواری شما گلدار است، قواره دوم را در کنار رول اول قرار دهید و طرح‌ آن‌ها را با هم هماهنگ کنید طوری که طرح ها در ادامه هم قرار بگیرند. بنابراین، قواره دوم باید با توجه به طرح کاغذ دیواری برش بخورد و ممکن است در زمان جورکردن طرح ها مقداری از کاغذ دیواری پِرتی داشته باشد که در واقع اجتناب ناپذیر است.

کاغذ دیواری را اصولی برش بزنید

مرحله چهارم: نصب کاغذ روی دیوار

قبل از شروع به نصب کاغذ دیواری، برق را از کنتور قطع کنید و کلیدپریزها را باز کنید. وسایل منزل را  ۱.۵ متر از دیوار فاصله دهید تا فضای کافی برای قرار دادن چهارپایه یا نردبان وجود داشته باشد. با کمک یک قلموی بزرگ یا غلتک نقاشی پشت قواره اول کاغذ دیواری را از قسمت مرکزی به سمت لبه‌ها به طور یکنواخت چسب بزنید.

در مرحله بعد قسمت‌های چسب خورده را روی هم تا  کنید و بعد از ۱۰ دقیقه، از  بالا به پایین، به صورت عمودی، روی دیوار بچسبانید. از آنجا که این قواره ۱۰ سانتی متر بلندتر است می‌توانید از بالا و پایین ۵ سانتی متر اضافه در نظر بگیرید.

نصب کاغذ دیواری روی دیوار

برای آنکه بتوانید طرح‌های کاغذ دیواری را به طور دلخواه تنظیم کنید، اولین قواره را کمی بالاتر از ارتفاع دیوار و روی سقف بکشید. هنگام نصب کاغذ دیواری، چسب را با برس یا کاردک  از قسمت مرکز به طرفین و  لبه ها هدایت کنید تا کاغذ کاملا به دیوار بچسبد. اگر زیر سطح کاغذ دیواری شما حباب جمع شده است، 10 الی 15 دقیقه فرصت دارید تا به کمک یک شی تیز به آرامی حباب را سوراخ کرده و با برس هوای زیر کاغذ دیواری را خارج کنید.

رول‌های بعدی کاغذ دیواری باید به گونه‌ای قرار بگیرند که کاملا لبه به لبه باشند. در نهایت چسب‌هایی که از بین درزها بیرون آمده‌اند با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک کنید.

سخن پایانی

کاغذ دیواری یکی از انتخاب‌های خوب برای تغییر دکوراسیون خانه است. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این محصول باعث شده است که برای تمام سبک‌های دکوراسیون انتخاب مناسبی باشد. اما ممکن است فرآیند نصب آن کمی هزینه‌بر باشد. در این مطلب ما نحوه نصب کاغذ دیواری را با جزئیات کامل برای شما شرح دادیم تا بتوانید با کمترین امکانات، این کار را در خانه خود انجام دهید.

تعداد کلمات مطلب: 1033

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. زهرا هاشملو

    18 اسفند 1401 در 10:23 ق.ظ

    با نهایت تشکر وسپاس از مطالب آموزنده جالب وناب شما ..موفق باشید در پناه حق . در ضمن در باره انواع پرده وبهترین وضعیت نصب پرده هم مطلب بگدارید باتشکر .

    پاسخ

    • فائزه امیری

      20 اسفند 1401 در 9:42 ق.ظ

      سلام ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

کابینت پله‌ای شیک، طراحی مدرن و کارآمد برای آشپزخانه

کابینت پله‌ای یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین طرح‌ها در دنیای کابینت‌های آشپزخانه است. این نوع…