با چند ترفند ساده اتاق پذیرایی خود را چشم‌نواز کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون داخلی حرفه‌ای و کم نقص داشته باشید، باید دست به انتخاب‌های حساب شده بزنید. ترفندهای ارائه شده در این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.
طراحی اتاق پذیرای

با توجه به اینکه شما مهمان‌های خود را هنگام ورود به اتاق پذیرایی دعوت می‌کنید، بنابراین دکوراسیون این اتاق اهمیت ویژه‌ای دارد. طراحی اتاق پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که در کنار راحتی خانواده به زیبایی و چشم‌نواز بودن آن نیز توجه شود. بسیاری از ما فکر می‌کنیم برای طراحی اتاق پذیرایی نیاز است که زمان و هزینه زیادی صرف کنیم. اما این باور اشتباه است تنها با آگاهی داشتن از چند ترفند ساده می‌توانید به راحتی اتاق پذیرایی خود را چشم‌نواز کنید. برای آگاهی از این ترفندها با دلتامگ همراه باشید.

طراحی اتاق پذیرای

چند ایده کاربردی برای طراحی اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی مانند ویترین خانه شما است و دکوراسیون داخلی آن نقش زیادی در چیدمان کلی منزل دارد. بنابراین هنگام طراحی اتاق پذیرایی، باید حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید زیباترین طراحی را داشته باشید.

انتخاب رنگ با توجه به فضای پذیرایی

از مهم‌ترین نکات در طراحی پذیرایی، انتخاب رنگ مناسب است. چرا که رنگ‌های به کار برده شده در این فضا، می‌تواند بر روحیات و حالات افراد تاثیر بسیاری بگذارند؛ برای مثال استفاده از رنگ‌های گرم به مهمانان شما انرژی می‌دهد و به کار گرفتن رنگ سرد احساس آرامش را منتقل می‌کند. علاوه بر این انتخاب درست رنگ می‌تواند فضای پذیرایی شما را بزر‌گ‌تر یا کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. توجه به این نکته برای خانه‌هایی با پذیرایی کوچک نیز اهمیت دارد.

هماهنگی بین دیوارها و سقف

گچ بری سقف، از دیگر عناصر مهم و تاثیر گذار در طراحی و زیبایی فضای پذیرایی است. بهترین قسمت برای گچ‌بری، اتصال دیوار با سقف یا زمین و همچنین لبه پنجره‌ها است. علاوه بر این موارد در صورتی که دوست دارید اتاق پذیرایی شما ظاهری ساده‌تر داشته باشد، می‌توانید از کاغذ دیواری، دیوار پوش و دیگر وسایلی استفاده کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگ است.

مطلب پیشنهادی:  هرگز این اشتباهات را در دکور منزل خود انجام ندهید

انتخاب رنگ با توجه به فضای پذیرایی

نحوه چیدمان صحیح مبلمان

نحوه چیدمان مناسب مبل در فضای پذیرایی بسیار اهمیت دارد. این چیدمان باید به صورتی باشد که، ارتباط افراد و صحبت کردن آن‌ها با هم به راحتی انجام گیرد. بنابراین هنگام خرید مبل به کیفیت و کاربردی بودن آن توجه کنید. نحوه قرارگیری مبل‌ها باید به گونه‌ای باشد که نزدیک به هم و روبه‌روی هم قرار گیرند. اگر سالن پذیرایی منزل شما بزرگ است، می‌توانید فضا را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید و از چند ست مبلمان استفاده کنید.

نحوه چیدمان صحیح مبلمان

نورپردازی مناسب

توجه به نورپردازی درطراحی سالن پذیرایی شما بسیار مهم است. چرا که نورپردازی این فضا، باید به گونه‌ای باشد که شما در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشید. سعی کنید در صورت امکان از نور طبیعی استفاده کنید. نحوه قرار گرفتن چراغ‌ها و میزان نور آن‌ها نیز در این زمینه بسیار مهم است. شما می‌توانید برای آرامش بیشتر در فضای پذیرایی از نور لوستر، چراغ‌های دیواری یا آباژورهای ایستاده استفاده کنید که فضا را روشن‌تر می‌کنند. در این حالت آرامش بیشتری به شما و مهمانان منتقل می‌شود.

نور پردازی مناسب

انتخاب پرده مناسب برای طراحی اتاق پذیرایی

آنچه که باعث می‌شود سالن پذیرایی شما با شکوه‌تر و چشم‌نواز‌تر دیده شود، انتخاب پرده مناسب با دکوراسیون پذیرایی است. دقت داشته باشید که در سالن‌های پذیرایی بزرگ، معمولا از پرده‌های بلند استفاده کنید.

انتخاب پرده مناسب برای طراحی اتاق پذیرایی 

پیشنهاد مطالعه: «بهترین رنگ برای هر قسمت خانه چه رنگی است؟»

تعداد کلمات مطلب: 525

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مدل کاناپه شیک و ساده

    مدل کاناپه شیک و ساده

    مدل های مختلفی از کاناپه های شیک و ساده در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را…
  • دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

    دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

    دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن بر روی خطوط تمیز، اشکال هندسی و پالت رنگ‌های خنثی تمرکز دارد. ای…
  • مبلمان راحتی ایده آل

    مبلمان راحتی ایده آل

    مبلمان راحتی ایده آل مبلمانی است که هم راحت و هم شیک باشد. باید متناسب با سبک زندگی شما با…
بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

مدل کاناپه شیک و ساده

مدل های مختلفی از کاناپه های شیک و ساده در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را…