بهترین رنگ برای هر قسمت خانه چه رنگی است؟

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ مناسب برای خانه، به اندازه برنده شدن در قرعه کشی حس خوبی به ما می‌دهد. اگر به دنبال یک انتخاب رنگ اصولی هستید مطلب ما را دنبال کنید.
بهترین رنگ دیوار برای فضاهای مختلف خانه

رنگ‌ها از دسته عناصری هستند که در طراحی دکوراسیون منزل نقش مهمی دارند. انتخاب رنگ دیوارهای خانه باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن را با  نقاط مختلف هماهنگ کرد و هارمونی لازم را به وجود آورد. بنابراین نیاز است تا در خصوص رنگ‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید دکوراسیون جذابی را طراحی کنید. اگر شما هم علاقه‌مند هستید درباره دنیای رنگ‌ها و تاثیر آن بر نقاط مختلف خانه بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

هر رنگ چه مفهومی را به ما منتقل می‌کند؟

قبل از انتخاب رنگ دیوار برای دکوراسیون منزل ، لازم است با مفهوم هر رنگ به خوبی آشنا شوید تا انتخاب راحت‌تر و اصولی‌تری داشته باشید. در اینجا به تفسیر چند رنگ پرطرفدار در دکوراسیون منزل می‌پردازیم:

  1. قرمز: صبر، فعالیت، هیجان، رهبری، اعتماد بنفس، جاه طلبی، قدرت
  2. آبی: روح، خرسند، جاه طلب، نجات، کنترل‌گر
  3. صورتی: عشق، احترام، گرما، احساس
  4. بنفش: خلاق، عمیق، محرک، قابل اعتماد، خیالباف
  5. نارنجی:  گرم، مثبت‌گرا، آزاد، با انگیزه
  6. سبز: تعادل، رشد، دست و دل باز، امنیت، پناهگاه، شفاف

بهترین رنگ دیوار

نکات مهم انتخاب رنگ دیوار هر قسمت از خانه

از مهم‌ترین گام‌ها هنگام انتخاب رنگ دیوار فضاهای مختلف خانه، شناسایی عناصر ثابت است. عناصر اصلی کابینت، پیشخوان، کفپوش‌ها، اپن و کاشی دیوارها می‌باشند. با توجه به اینکه بیشتر عناصر ثابت خانه رنگ‌هایی خنثی هستند، اما برای ست کردن سایر رنگ‌ها با این عناصر لازم است زیر‌طیف رنگ‌های خنثی را شناسایی کنید.

چند روش برای هماهنگی رنگ با عناصر خنثی در خانه وجود دارد. برای مثال اگر عناصر ثابت، طیف گرم دارند می‌توانید برای هماهنگی، سایر رنگ‌ها را گرم انتخاب کنید یا برعکس اگر رنگ عناصر ثابت مانند کابینت شما سفید است، از رنگ‌های مشکی و متضاد استفاده کنید.

رنگ‌های مناسب برای هر قسمت خانه

همانطور که پیش از این گفتیم، رنگ‌ها هر کدام از نظر روانشناسی، تداعی‌گر احساس خاصی هستند. بر این اساس باید با توجه به ماهیت فضاهای خانه، رنگ مناسب فضاها را انتخاب کنیم و به این شکل خانه‌ای باهویت و زیبا داشته باشیم. در ادامه در موزد رنگ مناسب تمام فضاهای خانه توضیحاتی را ارائه داده‌ایم.

بهترین رنگ دیوار آشپزخانه

آشپزخانه

سعی کنید برای آشپزخانه رنگی را انتخاب کنید که شادی‌آور باشد و انرژی مثبتی را به شما انتقال دهد. برای مثال زرد گزینه مناسبی برای رنگ دیوار و کابینت است و می‌تواند به افزایش سوخت و سازتان کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  هرگز از این 5 رنگ برای خانه‌های کوچک استفاده نکنید

همچنین انتخاب رنگ سبز نیز به دلیل حس آرامشی که به ما منتقل می‌کند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. با شناخت مکمل‌های رنگ سبز در دکوراسیون منزل و انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب، می‌توانید آشپزخانه‌ای شیک و زیبا داشته باشید که روح زندگی در آن جریان دارد.

اتاق نشیمن

بهترین انتخاب برای رنگ دیوار اتاق نشیمن، رنگی است که حس آرامش را در شما به وجود آورد. رنگ بنفش گزینه مناسبی است. می‌توانید ترکیبی از رنگ بنفش تیره و بنفش ملایم را با یکدیگر ادغام کنید تا هارمونی جالبی به وجود آورد. چرا که رنگ بنفش ملایم آرامش‌بخش و بنفش تیره محرک است.

انتخاب رنگ‌های خنثی مانند کرم، خاکستری و شیری نیز در این فضا پیشنهاد می‌شود. می‌توانید چند رنگ شاد و زیبا را در کنار رنگ‌های خنثی قرار دهید و تضاد زیبایی در دکور اتاق نشیمن خود به وجود بیاورید.

بهترین رنگ دیوار نشیمن

اتاق پذیرایی

بهتر است از رنگ‌های گرم برای فضای پذیرایی استفاده کنید تا اشتهای شما را تحریک کند و احساس گرما، طراوت و تازگی در شما بالا برود. برای مثال رنگ دیوار قرمز، نارنجی و قهوه‌ای، برای پذیرایی بسیار مناسب است. استفاده از متریال چوب نیز در این فضا به شدت توصیه می‌شود. می‌توانید یک دست میز ناهارخوری چوبی زیبا را روی کفپوش چوبی بلوطی قرار دهید و فضایی گرم و دلچسب برای صرف غذا به وجود بیاورید.

اتاق خواب

انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب با توجه به سلیقه فرد، می‌تواند رنگی باشد که انرژی‌بخش باشد یا رنگی که حس آرامش بیشتری منتقل کند. برای مثال رنگ آبی یا بنفش کم‌رنگ گزینه مناسبی برای افرادی است که به دسته رنگ‌های ملایم علاقه دارند.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

سخن پایانی

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارهای خانه، مستلزم داشتن دانش حداقلی در مورد ترکیب‌های رنگی است. با قرار دادن رنگ‌های متناسب در کنار یکدیگر و توجه به جزئیات، می‌توانیم خانه‌ای زیبا و باهویت داشته باشیم که همه از گذراندن وقت در آن لذت می‌برند.

یک نظر

  1. ناشناس

    6 دی 1402 در 10:59 ب.ظ

    واقعا انتخاب رنگ مناسب خیلی مهم و جذابه. رنگ سبز پیشنهاد خوبی برای آشپزخونه بود. این روزها هم خیلی ترند شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین نورپردازی در خانه های کوچک

نورپردازی نقش مهمی در ایجاد فضایی دلنشین و زیبا در خانه‌ها دارد، به خصوص در خانه‌های کوچک …