پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مجید جودی، معاون امور بازسازی بنیاد مسکن پیرامون تسهیلات مسکن روستایی از تکمیل و ارسال وام 200 میلیون تومانی خبر داد.
مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز،‌ ارائه وام مسکن 200 میلیون تومانی روستایی به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. گفتنی است که معاون امور بازسازی بنیاد مسکن هر سال باید 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور را مرمت و نوسازی کند. همچنین اغلب متقاضیان که از مورخه 25 آبان پرونده 100میلیون تومانی در اختیار داشتند، منتظر دریافت وام مسکن 200 میلیون تومانی هستند.

پیش‌بینی می‌شود که با افزایش قیمت در بازار مسکن خرید آپارتمان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شود. به همین دلیل بانک‌ها اقدام به پرداخت وام مسکن می‌کنند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وام مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

مسکن روستایی

ارسال و تکمیل پرونده وام مسکن روستایی

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن، مجید جودی گفت:« کار ارسال و تکمیل پرونده‌های تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در حال انجام است و به زودی این پرونده‌ها به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارسال می‌شود.»

بنا به گفته معاون امور بازسازی بنیاد مسکن هر سال باید 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مرمت شود. در نتیجه اغلب متقاضیان که از 25 آبان پرونده 100 میلیون تومانی در اختیار داشتند، منتظر هستند تا وام مسکن 200 میلیون تومانی را دریافت کنند.

رئیس جمهور در چند روز گذشته طی نامه ای در چهاربند خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهان همکاری این سازمان با پیشنهاد در خصوص افزایش میزان وام  شد. سازمان بودجه پیرامون افزایش سقف وام مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد از 100 به 200 میلیون تومانی موافقت خود را اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت اوراق مسکن چقدر است؟

مقاله مرتبط:

موافقت با افزایش تسهیلات مسکن روستایی

مسکن روستایی

پرداخت وام مسکن بیانگر اراده رئیس‌جمهور

چندی‌پیش، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اذعان کرد: با توجه به بار سنگین مالی که از طریق یارانه‌ها به دوش دولت است. اتخاذ تصمیم درخصوص پرداخت وام مسکن نشان از اراده و عزم رییس‌جمهور برای آبادانی، ارتقای سطح زندگی روستاییان و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی دارد که از ایشان کمال تشکر را داریم.

نتیجه‌گیری

یه نظر می‌رسد با افزایش و پرداخت وام مسکن بتوان به نوسازی و مرمت بافت این خانه‌ها کمک شایانی کرد. همچنین مقاوم‌سازی بافت کاه‌گلی خانه‌های روستایی مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

مطالعه بیشتر:

عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی

تعداد کلمات مطلب: 367

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …