رشد اجاره بها در پی افزایش تورم

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش نرخ کالا‌های مصرفی و رشد روزانه قیمت دلار، موجب گران‌تر شدن اجاره بها نسبت به سال‌های اخیر شده است. بنابراین با افزایش قیمت اقلام مصرفی و ضروری، اجاره بها برای مستاجران نیز رشد صعودی پیدا می‌کند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌ نیوز، با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی در این شرایط اقتصادی، اجاره‌بها هم متناسب با همین جهش تورمی، افزایش پیدا می‌کند. بر اساس آمار بانک مرکزی، با افزایش قیمت اقلام مصرفی و ضروری، طبیعی است بهای اجاره برای مستاجران نیز رشد صعودی پیدا کند. برای اخذ اخبار و گزارشات در حوزه ملک، با این خبر از دلتا مگ همراه ما باشید.

اجاره بها

تاثیر افزایش اجاره بها بر کوچ مستاجران

یک مقام مسئول در خصوص افزایش قیمت اجاره بها، از مهاجرت مستاجران سابق شمال تهران به حومه تهران مانند کرج، اسلامشهر، بومهن و رودهن خبر داد. به نظر می‌رسد با افزایش اجاره بها در نواحی مرکزی و شمالی تهران، روز به روز بخشی از جمعیت به حواشی تهران رانده شوند.

عبدالله اوتادی درباره افزایش نرخ اجاره‌بها در فصل پیک نقل و انتقالات مستاجران گفت:”در مورد افزایش قیمت مسکن، دولت باید پاسخگو باشد که بر اساس چه منطقی سقف افزایش اجاره‌بها در کلانشهرها را ۲۵ درصد اعلام کرده است؟ چرا که همین اجازه افزایش اجاره تا سقف ۲۵ درصد، عامل افزایش قیمت‌ها شده‌ است.”

وی ادامه داد:” باید به این موضوع توجه شود که علاوه بر این اجازه رسمی دولت برای افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها، مالکان نرخ تورم عمومی را هم درنظر می‌گیرند. تنها در سه سال گذشته میزان افزایش آن به ۳۰۰ درصد رسیده و بخش عمده‌ای از این عدد متوجه همین چند ماه اخیر است و می‌توان گفت که میزان آن در چند ماه گذشته به طور روز افزونی افزایش یافته است.”

مطلب پیشنهادی:  معاملات ماهانه مسکن به مرز ۱۰ هزار فقره در ماه رسید

اجاره بها

مستاجران مجبور به فروش اموال خود شده‌اند

طبق اعلام مسئولان، اجاره ‌نشینان برای اینکه بتوانند هزینه رهن و اجاره خود را تامین کنند مجبور به فروش اموالی مانند اتومبیل می‌شوند. مشخص نیست روند فروش دارایی‌های اجاره‌نشینان تا کی ادامه پیدا کند. همین امر موجب شده تا صاحبان ملک روز به روز بر ارزش اموالشان افزوده شود.

به نظر می‌رسد با ادامه روند افزایش اجاره‌بها در پی رشد صعودی کالاهای مصرفی و همچنین با بالاتر رفتن نرخ دلار، زمینه برای افزایش بیش از بیش اجاره‌بها فراهم شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «اراضی طرح نهضت ملی مسکن گسترش یافت» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 351

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک مطلب «رشد اجاره‌بها در پی افزایش تورم » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] مطالب پیرامون وضعیت اجاره‌بها در تهران هستید، مطلب« رشد اجاره بها در پی افزایش تورم » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی پرند

مسکن ملی پرند، یکی از بزرگ‌ترین پروژهه‌های عمرانی ایران است که می‌تواند بسیاری از افراد ده…