تشریح شرایط واگذاری زمین و مسکن دولتی به خانواده‌ها

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش جزئیات واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر تشریح خواهد شد.
واگذاری زمین

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در خصوص شرایط واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌‌ها اعلام کرد: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در تاریخ (24 آبان 1400) متولد، شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

بدان معنا که اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد، می‌تواند برای بار دوم فقط یک‌بار از امکانات دولتی استفاده کند.

خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند، یعنی فرزند سوم آن‌ها از 24 آبان سال گذشته متولد شده باشد و ساکن شهر‌هایی با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر هستند، می‌توانند حدود 200 متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

کسانی که در شهر‌های بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند در شهر‌های مجاور، شهر‌های نزدیک، شهر‌های جدید، شهرک‌ها و یا شهر‌هایی که پدر و مادر متولد آنجا هستند به‌شرطی که کمتر از 500 هزار نفر جمعیت داشته باشند از این 200 متر زمین یا فروش آپارتمان مسکونی استفاده کنند.

واگذاری زمین و مسکن به خانواده ها

کسانی که در شهر‌های کمتر از 500 هزار نفر جمعیت هستند، می‌توانند 200 متر زمین بگیرند و کسانی که در شهر‌های بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند در شهر‌های مجاور و یا شهر‌هایی که امکان تأمین زمین وجود دارد واحد مسکونی یا زمین دریافت کنند و در آنجا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

مطلب پیشنهادی:  بلاتکلیفی خانه دار شدن کارگران

گفتنی است که متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به‌آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب کنند و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند تا در مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

البته ذکر این نکته لازم است که بیان شود، ثبت‌نام به‌ معنی پذیرش قطعی نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون به ادارات راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تبخیر 11 درصدی سرمایه خریداران ملک در ترکیه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 342

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «تشریح شرایط واگذاری زمین و مسکن دولتی به خانواده‌ها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…