اجاره نشینی در تهران چقدر بودجه می‌خواهد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اجاره‌نشینی در تهران باید بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان پول رهن داشته و بیش از دو تا سه میلیون تومان در ماه اجاره پرداخت کنید؛ خانه‌های ارزان‌تر از این ارقام به ندرت پیدا می‌شوند.
علت افزایش بیش از حد مسکن و اجاره‌ها

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، تهران با نزدیک به ۹ میلیون جمعیت، بیست و چهارمین شهر پر جمعیت جهان و سومین کلان شهر پرجعیت خاورمیانه است. حاصل تقسیمات محله‌ای تهران ایجاد۲۲ منطقه شهری است که ۳۷۰ محله را در بر می‌گیرد. محله‌های مرکزی تهران را مناطق ۶-۷-۹-۱۰-۱۱-۱۲ تشکیل داده‌اند.

اجاره یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در میدان ولیعصر به ۲۰۰ میلون تومان ودیعه و اجاره‌بهای ماهانه ۶ میلیون تومان نیاز دارید.

یک واحد آپارتمان در محله فردوسی ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و اجاره‌بهای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیاز دارد. اجاره یک واحد آپارتمان ۸۰ متری ۴ سال ساخت در فاطمی با ۲۵ میلیون تومان ودیعه و ۱۱ میلیون تومان اجاره بها در دسترس مشتریان است.

یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز در یوسف آباد با ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۹ میلیون تومان اجاره در دسترس است.

اجاره نشینی در تهران

یک واحد آپارتمان ۱۶۵متری در میدان انقلاب ساخت سال ۸۰ با ۳۹۰ میلیون تومان ودیعه و اجاره بهای ۶ میلیون تومان در دسترس مستاجران قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  با نحوه خواندن سند ملک آشنا شوید

گفتنی است؛ مستاجران بیش از 40 درصد خانوار شهری را تشکیل می‌دهند. با این حال، بنا بر همین گزارش مرکز آمار ایران تهران با 44 درصد بیشترین خانوار اجاره نشین را دارد و بعد از آن استان البرز با 41 درصد، قم 39.3 درصد، کرمانشاه 35.2 و خراسان رضوی هم با 34.2 بیشترین مستاجران را دارند.

اما استان اردبیل با 19.4 کمترین اجاره نشین را دارد و بعد از اردبیل استان های گلستان با 21.1 درصد، خراسان جنوبی با 21.4 درصد، آذربایجان شرقی 21.4 درصد و چهارمحال و بختیاری هم با 21.8 درصد کمترین مستاجران را دارند.

مطالعه بیشتر: مطلب «ارسال اطلاعات ۶۳۰۰ خانه لوکس به سازمان امور مالیاتی» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 280

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…