ارسال اطلاعات ۶۳۰۰ خانه لوکس به سازمان امور مالیاتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از ارسال پیامک «خانه خالی» به مردم از هفته آینده خبر داد و گفت: اطلاعات ۶۳۰۰ خانه لوکس به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.
قیمت آپارتمان های لوکس
به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، پروانه اصلانی درباره وضع اخذ مالیات از خانه‌های گران قیمت (با ارزش 10 میلیارد تومان به بالا) اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی تکلیف قانونی برای اعلام لیست این خانه‌ها به سازمان امور مالیاتی ندارد.
وی ادامه داد:‌ در قانون مقرر شده، اطلاعاتی که برای شناسایی خانه‌های گران قیمت به کمک سازمان امور مالیاتی می‌آید، در اختیار این سازمان بگذاریم. در این رابطه طبق تکلیف قانونی اطلاعات مربوط به حدود 6300 واحد (خانه‌های لوکس و گران‌قیمت) را از اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان برای سازمان امور مالیاتی در شهر تهران ارسال کردیم.
وی با تاکید بر این‌که با این حال سازمان امور مالیاتی مکلف است که خانه‌های لوکس را شناسایی و از آنها مالیات اخذ کند، افزود: فرصت خوداظهاری در رابطه با خانه‌های خالی تا پایان دی‌ماه امسال بود و بعد از آن ما باید خانه‌های خالی را شناسایی می‌کردیم اما چون حضور مردم در خوداظهاری‌های کم بود، طبق ختیار قانونی از اطلاعاتی که از 12 پایگاه‌داده استخراج کردیم، اطلاعات قابل ملاحظه‌ای را احصا کردیم و بر این اساس یک میلیون و 300 هزار خانه خالی شناسایی شد.
ارسال پیامک خانه خالیمدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اما یک فرصت دیگر را به افرادی که شناسایی شدند، داده‌ایم و به آنها پیامک ارسال کردیم. بر این اساس حدود 200 هزار نفر مراجعه کردند و از لیست خارج شدند.اصلانی تاکید کرد: اطلاعات مربوط به افرادی که دارای دو خانه و بیشتر بودند، کامل و لیست مربوط به آنها ارسال شد و سازمان امور مالیاتی هم اقدام به اخذ مالیات از آنها کرده است. بر این اساس مطابق اعلام، این سازمان برای حدود 570 هزار نفر برگه تشخیص مالیات صادر کرده است.

مطلب پیشنهادی:  اگر کودکان به ویروس جدید مبتلا شدند چه کنیم؟

وی گفت: قرار نیست مهلت دیگری تعیین شود؛ سامانه به صورت آنلاین اطلاعاتی را که هر روز از خانه‌های خالی احصا می‌کند به شرطی که 4 ماه از خالی بودن آنها گذشته باشد، به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند. مهلت قانونی اولیه تا پایان دی‌ماه بود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: هدف این قانون صرفا شناسایی خانه‌های خالی نیست؛ چرا که از این پس هرگونه کمک و خدمت دولتی به شهروندان حتی در زمینه گرفتن یارانه، گرفتن کمک هزینه تحصیلی فرزندان خانواده‌ها از دانشگاه‌ها و حتی خدمات بانکی، منوط به این خوداظهاری است.

اصلانی ادامه داد: در دوره میان‌مدت مردم باید هر گونه تغییر و تحولی در مالکیت و سکونت را در سامانه مربوطه ثبت کنند، سامانه به صورت خودکار این اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند. اجباری در دادن این اطلاعات از طرف مردم نبوده بلکه اجبار بوده که ما به عنوان دستگاه مجری قانون وب‌سرویس‌هایی را به صورت آنلاین راه‌اندازی کردیم که از این سامانه اطالعات سکونتی افراد اخذ شود.

وی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر حدود 63 میلیون رکورد سکونتی افراد در سامانه مربوطه ثبت شده که عدد قابل ملاحظه‌ای است و تصور ما این است که این را به کل جمعیت ایران برسانیم.

مطالعه بیشتر: مطلب «بازار مسکن در دوران ثبات» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …