سایت خرید و فروش ملک و آپارتمان در ازگل تهران

محله ازگل تهران یکی از محله‌ های لوکس نشین تهران به شمار می‌رود که در منطقه یک پایتخت واقع‌ شده است. یکی از محله‌های نزدیک به ازگل، محله تجریش است که در فاصله 5 کیلومتری آن قرار گرفته است.

محله ازگل در شمال شرق تهران قرار دارد. این منطقه به دلیل نزدیکی به تجریش، مینی‌سیتی، آجودانیه و اقدسیه از محلات گران شمال شهر تهران محسوب می‌شود. ازگل یکی از محله‌های شمیران محسوب می‌شود که طبع آب ‌و هوای آن سرد سیر است.

قیمت آپارتمان در ازگل

بعد از معرفی محله ازگل بهتر است درباره قیمت ملک در این محله نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید برای خرید خانه در ازگل راحت‌تر تصمیم بگیرید. این محله به دلیل نزدیکی به محله‌های گران‌قیمت تهران مانند آجودانیه، اقدسیه، تجریش و مینی‌سیتی جزو محله‌های گران‌قیمت تهران محسوب می‌شود که برای خرید خانه نیازمند نقدینگی زیادی است. گفتنی است که اغلب خانه‌ها در این محله متراژ بالای 100 متر دارند، حال اگر به دنبال واحدهای مسکونی زیر 80 متر در ازگل هستید، کار سختی پیش رو خواهید داشت.

امکانات و دسترسی ازگل برای خرید آپارتمان

قبل از اینکه تصمیم به خرید خانه در ازگل بگیرید، بهتر است درباره وضعیت حمل ونقل و دسترسی آن آگاهی بیابید. طبق نقشه جغرافیایی تهران، محله ازگل از شمال به شهرک شهید محلاتی، از شمال غرب به اقدسیه و آجودانیه، از جنوب به لویزان، از شرق به بلوار نیروی زمینی و از غرب به اقدسیه و محله اراج منتهی می‌شود.

یکی از ویژگی های بسیار بارز و مهم محله ازگل برای خرید خانه، دسترسی مناسب به سایر مناطق تهران است؛ وجود بزرگراه‌های ارتش، امام علی و شهید بابایی دسترسی مناسبی را برای مردم محله ازگل به سایر مناطق تهران ایجاد کرده است.

این محله دارای مراکز تفریحی، رفاهی، درمانی و دولتی بسیاری است که شرایط زندگی برای ساکنان خود را بسیار آسان کرده است. افرادی که فاقد خودرو شخصی برای تردد هستند، با وجود خطوط حمل‌ونقل موجود در این محله، به‌ راحتی می‌توانند به سایر محله‌ها و مناطق تهران تردد کنند. وجود ایستگاه مترو محلاتی (خط سه مترو تهران) تردد را برای ساکنان ازگل آسان‌تر کرده است.

بافت مسکونی ازگل برای خرید خانه و آپارتمان

بافت این محله در گذشته روستایی بوده است، اما در طی سال‌های اخیر به دلیل ساخت‌ و سازهایی که در آن صورت گرفته است بافت آن از حالت روستایی به شهری تغییر کرده است. گفتنی است با وجود ساخت ‌و سازهای زیادی که در آن انجام شده اما با گذر از این محله همچنان ویلاها و ساختمان‌های قدیمی زیادی را مشاهده خواهید کرد. در واقع می‌توان گفت که بافت محله ازگل تهران، اکنون به تلفیقی از بافت سنتی و مدرن تبدیل شده است.