سایت خرید و فروش ملک و آپارتمان در مطهری تهران

خیابان مطهری در منطقه شش شهر تهران واقع شده و تقریبا در مرکز شهر تهران قرار گرفته است. خیابان مطهری، خیابان طویل ولیعصر را به اتوبان صیاد شیرازی متصل می‌کند.

خیابان مطهری از سمت غرب به شرق یک طرفه است و یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دسترسی به شرق تهران است. در گذشته خیابان مطهری به نام تخت طاووس شناخته می‌شد و هنوز هم بسیاری از افراد این خیابان را با نام تخت طاووس می‌شناسند.

از محله‌های مجاور با مطهری می‌توان به محله های انقلاب، ایرانشهر و قائم مقام اشاره کرد. 

ویژگی های محله مطهری

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم محله مطهری دسترسی راحت به حمل و نقل عمومی است که باعث شده تردد ساکنان این محله به سایر محله‌ها آسان شود. برای استفاده از بی آر تی می‌توانید خط هفت BRT را انتخاب کنید که از میدان راه‌آهن در جنوب تهران راه می‌افتد و به سمت میدان تجریش در شمال تهران حرکت می‌کند.

یک ایستگاه دیگر بی آر تی در محله مطهری، ایستگاه سهروردی است که از شرق به غرب خیابان مطهری حرکت می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که از مترو برای تردد استفاده می‌کنید می‌توانید از ایستگاه متروی شهید مفتح واقع در خیابان مطهری استفاده کنید. 

بافت مسکونی محله مطهری

بخش اعظمی از واحدهای مسکونی و ساختمان‌ها در محله مطهری متعلق به سازمان، شرکت‌ها و بخش اداری و خصوصی است، از همین رو در ساعات پیک ترافیک، این محله شلوغ و پرتردد می‌شود. البته وجود چند بیمارستان بسیار مهم در شلوغی این محله بی تأثیر نیست. در این محله دو دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده الهیات دانشگاه تهران واقع شده اند.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در مطهری هستید، بهتر است که بدانید در طول سالیان اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری در محله مطهری انجام شده است، اما بافت مسکونی این محله اغلب قدیمی‌ساز است و خانه ها بیشتر طول عمر بالای 15 سال دارند.

خرید آپارتمان در سهروردی جنوبی

خرید آپارتمان در قائم مقام

خرید آپارتمان در ایرانشهر