خرید آپارتمان در تجریش

محله تجریش تهران به دلیل امکانات و دسترسی راحت، از طرف دیگر آب‌وهوای مطلوبش و وجود مراکز گردشگری و مذهبی به یکی از محله‌های محبوب پایتخت‌نشینان تبدیل شده است، از همین رو بسیاری به دنبال خرید آپارتمان در تجریش یا اجاره خانه در این محله هستند.

تجریش در منطقه یک تهران واقع شده است که به دلیل هم‌جواری با امامزاده صالح (ع)، بسیاری از مردم حتی کسانی که در تهران ساکن نیستند، با این محله آشنا هستند.

ویژگی های محله تجریش

تجریش یکی از محله‌های قدیمی و نوستالژی پایتخت به شمار می‌رود که سالانه گردشگران بسیاری از بازار قدیمی و درعین‌حال پرشور و نشاط آن بازدید می‌کنند چرا که دارای انواع گردشگری مذهبی، تاریخی و تفریحی است.

از محله‌های هم‌جوار تجریش می‌توان به جعفرآباد و سعدآباد در بخش شمالی و محله زعفرانیه در شمال غربی تجریش اشاره کرد. از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به خیابان خواجه‌نوری، فرقانی، دهقان، تهرانی، هاله، دربندی، بهار آزادی نام برد.

بافت مسکونی تجریش تلفیقی از بافت سنتی و مدرن است. هر چند که در طول سال‌های اخیر ساخت‌وسازهای بسیاری در تجریش انجام شده است اما با گذر از این محله همچنان خانه و ویلاهای قدیمی و کلنگی بسیاری در این محله به چشم می‌خورد.

قیمت خانه در تجریش

خرید خانه در تجریش نیازمند نقدینگی قابل توجه است چراکه جزو محله‌های گران‌قیمت پایتخت به شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره شد، تجریش ترکیبی از واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز، نوساز و خانه‌های ویلایی لوکس و نوساز است از همین رو تنوع قیمتی در آن بالاست.

به‌طور میانگین، قیمت واحدهای مسکونی قدیمی‌ساز در تجریش از متری 60 میلیون تومان آغاز و تا 90 میلیون تومان ادامه دارد. قیمت واحدهای نوساز در تجریش نیز حتی متری بالای 180 میلیون تومان رسیده  است.

گفتنی است که قیمت ملک متناسب با نوع ساخت، سال ساخت، موقعیت جغرافیایی، متراژ، امکانات و ... متغیر است و قیمت‌های ذکر شده به صورت میانگین است. 

آب و هوای تجریش

محله تجریش به دلیل اینکه جزو مرتفع‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شود که دارای آب‌وهوای خنک و متمایل به سرد است. آب‌وهوای مطلوب این محله، به‌ویژه در فصل تابستان، باعث شده بسیاری از افراد که نقدینگی لازم برای خرید خانه در تجریش را دارند به دنبال یافتن مسکن ایده‌آل خود در این محله باشند.

امکانات محله تجریش

اگر قصد خرید خانه در تجریش را دارید، بهتر است که بدانید ساکنان این محله به‌راحتی به امکانات رفاهی، درمانی، تفریحی، آموزشی، دولتی، حمل‌ونقل عمومی و ... دسترسی دارند.

یکی از مزایای بسیار مهم این محله، دسترسی راحت به سایر مناطق تهران به‌ویژه برای کسانی که در ساعات شلوغی قصد استفاده از خودرو شخصی را ندارند، است. تجریش دارای انواع وسایل نقلیه عمومی اعم از مترو، تاکسیرانی، خطوط اتوبوس‌رانی و بی آر تی است که تردد را برای مردم بسیار سهل‌تر کرده است.